Šéf týmu Renault Eric Boullier je nadšený dosavadní prací Nicka Heidfelda. Ten se podle jeho slov velice rychle adaptoval na svou roli a už nyní je silným vůdcem týmu. Nebylo proto příliš těžké rozhodnout o tom, zda právě on je tou správnou náhradou za zraněného Roberta Kubicu.
Zkušený Němec tak bude doplňovat Vitalije Petrova, dokud se Kubica plně nezotaví ze svých zranění, která utrpěl při havárii v rallye před třemi týdny. Heidfeld se v barvách Renaultu zúčastnil některých letošních předsezónních testů, ve kterých jej tým pro roli náhradníka zkoušel.
"Způsob, jakým vstoupil do týmu, přišel do továrny, absolvoval stručný úvod s inženýry a na hodinu si s námi sedl. Při testování v Jerezu jsem poslouchal rádio a způsob, jakým mluvil s inženýry, jako už by byl přímou součástí (týmu). Již to ráno jsem byl napůl přesvědčen," řekl Boullier.
Boullier podotkl, že od Heidfelda neočekával tak rychlý a rozhodný přístup.
"Byl jsem překvapen, že se tak brzo a snadno vžil do role týmového lídra. Pochopil bych, kdyby mu to zabralo nějaký čas. Ten člověk si už po první jízdě jasně žádal nějaké změny, pokud by s týmem mohl zůstat."
Bouiller řekl, že schopnost předvést technické vedení bylo klíčovým faktorem při hledání náhradníka za Kubicu a proto byl Heidfeld po celou dobu volbou číslo jedna.
"Protože k nehodě došlo v tak rané fázi sezóny, došli jsme k závěru, že velmi rychle potřebujeme hodně zkušeného, rychlého jezdce s dostatkem vůdčích schopností nebo aby byl schopen rozhodovat v klíčových momentech za celý tým," pokračoval Bouiller.
"Když sestavujete tento profil, a já jsem přidal, pokud by to bylo možné, zkušenosti s pneumatikami Pirelli a znalosti systému KERS z roku 2009, bylo zřejmé, že existuje jen jedna volba splňující všechna kritéria, což byl Nick.
Navrch toho všeho jsme se už loni několikrát setkali, protože chtěl velmi pozorně sledovat situaci s naší druhou závodní sedačkou pro rok 2011. Dokonce jsme o tom mluvili i s Robertem. Já jsem tam však byl příliš brzy, teprve se probouzel z kómatu, ale Gerard (Lopéz) s ním mluvil a Robert řekl dvě jména: Nick a (Vitantonio) Liuzzi."
Renault má také rezervní piloty Bruna Sennu a Romaina Grosjeana. Navíc také díky programu vyhledávání mladých talentů má k dispozici další tři jezdce: Fairuze Fauzyho, Ho-Pina Tunga a Jana Charouze.
"Kdyby se toto stalo později v sezóně, s již rozvinutým vývojem vozu, vybral bych jednoho z našich náhradních jezdců," zdůvodňoval Bouiller své rozhodnutí nevyužít rezervní jezdce.
"Navíc, člověk, který by s námi strávil šest měsíců, by všechny znal a věděl by, jaké jsou postupy. Bylo tam příliš velké riziko naložit tolik zodpovědnosti na bedra dvěma mladým klukům. Měli by pod kontrolou celý vývoj vozu a bylo by hloupé sázet na ně."
Zdroj: Autosport, Foto:
Renault
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.