Proč vozy Red Bull v kvalifikaci nepoužívaly KERS? |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Hurt počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Jezdci týmu Red Bull během dnešní kvalifikace na Velkou cenu Austrálie z neznámého důvodu nepoužívali systém KERS, což způsobilo řadu spekulací, které nyní kolují v paddocku. "Nevidím pro to žádný logický důvod," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh. "Nedává to smysl. Ale skutečně nevíme, co se děje v garáži vedle nás." Hovoří se o tom, že Red Bull může mít ve svých vozech zabudovaný pouze malý kompaktní systém "na jedno použití", který by se nabil v boxech a byl použit výhradně pro start závodu. Takový systém by teoreticky mohl být významně menší a lehčí, nevyžadoval by chlazení a přispěl k lepšímu vyvážení brzdového systému, neboť by se nemusel nabíjet při brzdění monopostu. Red Bull by však samozřejmě přišel o extra výkon daný používáním systému. Jezdci na dotazy novinářů odpovídali vyhýbavě, Vettel odvětil prosté "nebyl nabitý", zatímco Webber řekl, že ho nepoužili z důvodů, které by rád nechal uvnitř týmu. Šéf týmu Christian Horner teorii o "startovním" KERSu nevyvrátil, ani nepotvrdil. Podle něj nepoužívání systému KERS při kvalifikaci mělo svůj důvod. "Strategicky jsme se rozhodli nepoužít v kvalifikaci KERS - bylo to týmové rozhodnutí," Horner Autosportu. "Ale neřeknu vám to, po čem jdete. Budete si muset počkat a uvidíte v televizi. Nezkazím vzrušení." Horner připustil, že nepoužití KERSu Webbera mohlo stát první řadu, ale prý pro toto jednání mají svůj důvod. "Vše, co děláme, má svůj důvod," zakončil. Zdroj: Autosport, Motorsport, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama