clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

První informace o chystané videohře F1 2011

vydal: Lukáš Redl
zveřejněno: 22.6.2011, 15:50

počet komentářů: 0


Loňská sezóna vozů Formule 1 byla napínavá až do samotného konce a nejeden fanoušek si tajně přál, aby mohl být něčeho takového součástí. To však může, díky britské společnosti Codemasters si takový zážitek mohl dopřát kdokoliv, protože po dvou letech vývoje vydala oficiální videohru z prostředí Formule 1, kterou si po sedmi letech nadvlády Sony mohli zahrát majitelé Xboxu 360 a počítačoví hráči.

Hra nesoucí název F1 2010 The Game mnohé fanoušky rychlých kol nadchla a to včetně kritiků, kteří očekávali spíše něco, co budou moct zahodit jako nedostačující produkt pro masový trh. Hra nebyla stavěna ani jako simulátor, ani jako arkáda, ale spíše něco mezi, což byl první úspěch, protože si z obou táborů našla své přívržence. Tvůrcům se do hry podařilo přenést veškerá důležitá pravidla včetně různých omezení, namátkou vyberme například limitovaný počet sad pneumatik na víkend. Společně s realistickou grafikou, naprosto nevídaným systémem počasí a plnohodnotnou kariérou včetně rozhovorů s novináři, to vyneslo studiu vysoká hodnocení a proto je až k nevíře, že se jednalo o jejich první počin týkající se Formule 1. Úspěch hry potvrdila výhra prestižní soutěže BAFTA v kategorii sportovních a závodních her. 

Již od vydání předchozího ročníku bylo veřejným tajemstvím, že se pracuje na nové verzi a ještě před oficiálním oznámením dokonce vývojový tým v čele se Stevem Hoodem na fóru požádal fanoušky, aby mu sepsali své nápady a přání do nové hry. Má tedy již z čeho vycházet a může tak přání budoucích hráčů dostat mnohem větší prostor. My si představíme novinky, které nás letos čekají, některé z nich jsou právě od hráčů. Ti si například prosadili zahřívací kolo, parc fermé včetně animací, kdy uvidíme radost první trojice jezdců v cíli, vývojáři zapracovali také na systému oslav po dosaženém úspěchu. Hodně se debatuje i o safety caru, který si fanoušci velmi přejí a Codemasters ho zatím nepotvrdili, ale ani nevyvrátili. Potvrzení jsou již traťoví maršálové, kteří by měli v případě potřeby stát podél trati a mávat vlajkami. Určitě však uvidíme i světelné signalizační tabule, naopak editoru designu přileb ve hře se patrně opět nedočkáme.

Naprostou samozřejmostí je kompletní sezóna 2011, tedy všech 24 jezdců, 12 týmů a 20 tratí, včetně Nürburgringu a Indie. Opět nastane situace z loňska, kdy si hráči mohli projet okruh nedaleko Jeongamu v Jižní Koreji o několik měsíců dříve než reální jezdci Formule 1. Představeny budou také novinky v pravidlech, tedy systémy pro rekuperaci kinetické energie (KERS) a pohyblivého zadního křídla (DRS), jejichž ovládání není zcela vyřešeno, ovšem možná se dočkáme vymožeností používaných reálnými týmy, například ovládání těchto systémů pomocí pedálů. Obrovskou výhodou je, že vývojářský tým z Birminghamu má velmi dobrý a úzký vztah s novým dodavatelem pneumatik, společností Pirelli, měli bychom se tak dočkat věrného zpracování opotřebení pneumatik. To samé platí o sdružení FOTA, které dodá telemetrické údaje od jednotlivých týmů a to by mělo být základem k vylepšení samotné fyziky vozů.

Pojďme si tedy trochu podrobněji rozebrat změny fyziky, které nás čekají. Model bude odlišný, vzhledem k využití dat od FOTA by měl být i reálnější, ale i ten loňský mnohým hráčům stačil. První ohlášenou změnou bude odstranění některých neduhů, například smyků, které mnohdy působily spíše uměle a zábavně než jakkoli reálně. Velké zlepšení má přijít v oblasti zavěšení a mechanické přilnavosti, které byste měli ve voze cítit a které budou ovlivňovat jízdní vlastnosti vozu. Tím se dostáváme i k systému poškození, který má být také přepracován a vylepšen, přičemž je pravda, že zde obecně nepanovala přílišná spokojenost. Tentokrát budete moct například ohnout zrcátko nebo přední křídlo, přičemž to bude mít svůj vliv na jízdní vlastnosti vozu. Velkým mínusem byly až příšerně zpracované zastávky v boxech, kdy vás mechanici nepustili kvůli provozu, i když se naskytla dostatečná mezera. Tvůrci se tento neduh snažili napravit pomocí opravného balíčku, ale nakonec uznali, že musí celý systém přepracovat od základu. Posledním záporným bodem, i když menším, jelikož to už není ani tak časté v samotné Formuli 1, byla naprostá absence mechanických problémů, ale dobrou zprávou je, že v chystané F1 2011 The Game se jich již dočkáme a to v plném rozsahu všech možných problémů.

Zlepšení se dočká i grafická stránka hry, která by měla být ještě reálnější. V kalendáři Formule 1 je pár tratí, na kterých závody začínají ve dne a končí pozdě večer či dokonce až v noci a přesně tak to bude tentokrát i v letošní verzi hry, kam tvůrci hodlají přidat systém přechodu dne a noci. Tratě navíc doznaly určitých změn, které přidají na autentičnosti okruhů, a možná i trochu překvapivě tvůrci zapracovali dokonce i na svém největším trumfu, který dosud nebyl konkurencí překonán, na počasí. Ve hře se objeví zcela nový dynamický systém mraků. Nově se dočkáme i věrně zpracovaných odlesků na karoserii, autoři tak konečně napraví i sice malou, ale pro některé nepochopitelnou věc. Každý tým bude mít navíc svůj jedinečný volant. A nakonec tvůrci slibují i odlišný a lepší paddock včetně nové garáže na trati.
Velkou mírou se na úspěchu hry podílel mód kariéry, který hráči umožňoval plnohodnotně se zúčastnit kolotoče Formule 1 během tří, pěti, nebo sedmi sezón. Při zvolení plné délky hráč začínal u jednoho z nejslabších týmů startovního pole a měl za úkol vyškrábat se až na vrchol. Samozřejmostí byl i postup v rámci týmu, tedy zisk pozice týmové jedničky. Vývojáři však nebyli zcela spokojeni a kariéru poněkud přepracovali, ta by nyní měla být mnohem hlubší a zajímavější. Ven se dostaly informace například o nových lepších rozhovorech s novináři, přidání emailové komunikace do hry a také skutečnost, že váš závodní inženýr bude mít na vaši kariéru mnohem větší vliv. Některé detaily si však Codemasters stále nechávají pro sebe.

Co se týče multiplayerové hry, tedy závodů po internetu, bylo loni velkým mínusem pouhých dvanáct vozů, ale ani letos se nedočkáte plného obsazení živými hráči. Na start se může postavit až šestnáct hráčů a k tomu navíc osm počítačem ovládaných protivníků. 24 vozů na start tedy dostanete pouze s využitím umělé inteligence. Novým herním módem je split screen, tedy rozdělená obrazovka, kdy můžete závodit ve dvou na jednom počítači či konzoli. Další zajímavou novinkou je také kariéra v kooperativním režimu, kdy si můžete s někým dalším projít kompletní kariéru společně po internetu, což by mohlo být, společně s přepracovanou kariérou, skvělým zpestřením pro celou online komunitu.

 

 

 

Pokud vlastníte volant a s loňskou F1 2010 The Game jste neměli žádné problémy, tak patrně bude fungovat i s letošní verzí. Codemasters se chtějí opět postarat o širokou škálu podporovaných volantů. Poslední otázkou tak zůstává, kdy a na čem si hru budeme moct zahrát. Datum vydání pro Evropu je naplánováno na 23. září, hra přitom vyjde na počítače, Xbox 360 a PlayStation 3. Později bude také oznámeno datum vydání pro nové konzole Nintendo 3DS a PlayStation Vita. Hardwarová náročnost na počítačovou verzi zatím není známá, jelikož je opravdu brzy, ale doufejme, že to nebude příliš drastické, je však pravdou, že Codemasters velmi dobře zvládají optimalizaci a hra nakonec není tak náročná, jak sami tvůrci při vydání tvrdí. Například loňská verze měla nároky opravdu přívětivé, což bylo obrovským překvapením, když vezmeme v úvahu, jak byla hra, zejména po grafické stránce, revoluční. My samozřejmě budeme veškeré dění kolem F1 2011 The Game sledovat a více informací vám přineseme v době vydání hry, kdy budeme již podrobně znát celý její obsah.

Zdroj: Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama