V mokrosuché divočině si pro druhé vítězství dojel Coletti |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stefano Coletti vybojoval své druhé letošní vítězství v GP2, když vyhrál šílený sprint na Hungaroringu, který byl ovlivněn neustále se měnícími povětrnostními podmínkami. Monačan se kvůli startu až z 21. pozice rozhodl zariskovat a jako jeden z mála na začátku nasadil suché pneumatiky. Závod pro něj přitom začal dobře, Coletti se totiž dostal až na dvanácté místo v době prvního výjezdu safety caru. Ten vynutil Max Chilton, jenž havaroval těsně poté, co přezul na bezdrážkové pneumatiky. V čele byl mezitím držitel pole position Christian Vietoris, na kterého už dotíral lídr šampionátu Romain Grosjean. Po restartu pak Coletti postoupil do bodované šestky, nedlouho poté dokonce i na třetí místo za vedoucí dvojici. Vietoris navíc chyboval, roztočil se a ulomil si přední křídlo o vůz Grosjeana, který se snažil proklouznout kolem. Coletti tohoto zmatku využil a dostal se do čela. Ke konci závodu ale znovu začalo pršet a jezdci se tak postupně vydávali zpátky pro mokré gumy, Coletti jako jeden z prvních. Několik jezdců však zůstalo na slickách, například Charles Pic, který sice takticky zvládl první sérii zastávek, zdržel jej ale safety car, který čekal na čelo závodu a Francouze pustil vpřed až o několik zatáček později. Pic se přitom rozhodl zůstat na suchých pneumatikách déle a dostal se do čela. Coletti však po druhém výjezdu safety caru, způsobeném Danim Closem, jenž po smyku zůstal stát na trati, Pica bez problémů předjel a znovu se ujal vedení. Ve zbytku závodu už na něj nikdo nestačil. O druhé místo bojovali Grosjean a Esteban Gutierrez, který se dopředu prokousal z 24. pozice na roštu. Mexičan se dlouho neúspěšně snažil Francouze předjet, nakonec uspěl v poslední zatáčce závodu. Grosjean alespoň jako cenu útěchy získal bod za nejrychlejší kolo. Znovu přitom pokořil svého největšího rivala v boji o titul, Gieda van der Gardeho, který byl klasifikován na čtvrté pozici. Ze sedmnáctého místa na roštu si cestu na pátou příčku proklestil Sam Bird, byť někdy využil i předního křídla, které tak bylo ke konci závodu polámané. Poslední bod za šesté místo získal Jules Bianchi, který zažil závod jak na houpačce, když hned dvakrát kolidoval s van der Gardem, jednou přitom skončil ve smyku mimo trať. Josef Král jel v úvodu solidní závod a i přes chybu v první zatáčce se držel na sedmém místě. Nešťastný výjezd safety caru a velmi pozdní přezouvání zpátky na mokré gumy jej ale nakonec srazily na sedmnácté místo v cíli.
Nejrychlejší kolo závodu: Romain Grosjean (DAMS) - 1:47.730 Průběžné pořadí po čtrnácti závodech:
Bodovací systém GP2: Zdroj: Formule.cz, časy GP2 Komentáře ke článku
|
Reklama