clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Slovakiaring? Taky novodobá Nordschleife…

vydal: Martin Straka
zveřejněno: 23.8.2011, 12:55

počet komentářů: 0


Přemýšlel jsem o tom cestou domů. V autě s kamarády z Českých okruhů.cz. Jeli jsme rozpáleným Slovenskem a já pořád opakoval: „Ty vole kluci, ale to je fakt historická záležitost, že okruhová auta lítají.“ Josef Hora s Jiřím Tomanem byli zajedno a tak jsme si ty výjimečné zážitky vraceli a probírali je. A přemítali, kde všude auta skákala.

Severní smyčka německého Nürburgringu, to je legenda nejen díky ohnivému děsu Nikiho Laudy v roce 1976 či pro zcela mimořádnou náročnost trati. Proslavilo ji také létání přes horizont. Formule 1, staré DTM stejně jako předchůdce tohoto šampionátu, série DRM. Stroje těchto mistrovství na Smyčce dřív skákaly a fotografické či video dokumenty na síti snadno najdete.

Auta DTM předváděla skoky i na jiných tratích, třeba na berlínském Avusu. To byly ale přelety obrubníků – i když někdy pořádně divoké. V britském BTCC se s okraji zatáček taky nemažou, v australském V8 Supercars jakbysmet, ale to, co bylo k vidění na Slovakiaringu, to byla zkrátka mimořádnost. Podobná, jako když v San José skákaly formule Champcar. Ale to bylo přes koleje křižující (!!!) městskou trať.

Na prvním horizontu po rychlé pravé zatáčce se totiž auta, především z Mistrovství Evropy GT3, doslova vznášela. Někteří piloti, hlavně od ferrari a audi, ale i porsche, vláli i několik desítek metrů. A to za tím kopečkem následuje pravá ostrá. Naštěstí se nikomu nic nestalo a my s těmi železy a skly v rukou, stejně jako zástupy diváků, jen koukali. A cvakaly spouště.

Jsem zvědavý, jestli nenapochodují úředníci z FIA s: „Ten kopec musí pryč.“ Jakkoli je to místo pro fotografickou práci famózní, nedivil bych se tomu. Protože při některých letech (pomalá ruka i oko je nezachytily, sakra…), to bylo už na hraně. Stačilo málo, a bylo z toho salto vzad. Na druhou stranu motorky při Tourist Trophy na ostrově Man skáčou už desítky let…

Parádní veleskok ovšem předvedl také Jarek Janiš. S ruským kolegou Leonidem Machitskim dovedli Mercedes SLS AMG týmu Gravity Charouz ke druhému místu v „Gététrojkách“. Poté, co J.J. stejnou pozici vybojoval v kvalifikaci. Třískal jsem Jarka po zádech, protože si to tolik zasloužil. Svým úspěchem dal vzpomenout na svou nejlepší sezonu kariéry, rok 2006 ve FIA Gran Turismo. Tenkrát  v Brně. To řídil monstrum Saleen z královské třídy GT1.

Když jsem ho pak fotil šťastného v tryskajícím sektu na stupních vítězů, přilítla mi vzpomínka na jeho otce Jaroslava. Tátu, který své dva kluky, Jarka a Erika, dovedl k závodění. Letos je to právě deset let, co zahynul na běžné silnici při nezaviněné nehodě.

Na Slovakiaringu by měl velkou radost.

Váš Martin Straka, Týdeník Sedmička

 

 

, Foto: Martin Straka, Týdeník Sedmička

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Poklidný závod zpestřil náznak dramatu v samém závěru - 19.5.2024
Tým Penske vládne, nepříjemné Rahalovo deja vu - 19.5.2024
Verstappen zarmoutil fanoušky Ferrari na tribunách - 18.5.2024
Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře - 18.5.2024
Herta nejrychlejší, kvalifikační simulace pro Newgardena - 18.5.2024

Reklama