clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Tucet NEJ ročníku 2011 formule GP2

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 18.11.2011, 14:15

počet komentářů: 0


Text a foto: Roman Klemm


Sedmý ročník šampionátu GP2 předvedl publiku nejen nového mistra, přehlídku budoucích hvězd F1 a téměř dvě desítky zpravidla napínavých závodů. V paddocku a na trati poskytla i několik zajímavostí o kterých se možná tolik nemluvilo. Zde je tucet trošku jiných „NEJ“ sezony 2012.
 
NEJpobožnější jezdec pole byl jistě Esteban Gutierez. Dvacetiletý Mexičan má v kokpitu tradičně nalepené obrázky Ježíše a panenky Marie. Byl to ale spíše jeho talent, který mu dopomohl k vítězství ve Valencii. No a do formule 1 mají Sauberově trojce pomoci miliony Telexu – když Bůh dá…

NEJvětší zklamání roku zažil Davide Valsecchi. V Imole se po finálovém závodě GP2Asia rychle loučil a spěchal k letadlu, které jej mělo dopravit k Velké ceně F1 v Melbourne. Tam mu šéf Lotusu slíbil auto pro páteční trénink. Během letu se Ital dozvěděl, že si jeho kokpit koupil Čandhok. Jak mu z toho bylo, dokumentuje fotografie…


NEJzávaznější slib sobě a světu před sezonou dal Rumun Michael Herck: „Příští rok buď dostanu kokpit ve formuli 1, nebo se závoděním skončím!“ V Monaku žijící jezdec se v posledních dvou letech sice silně zlepšil, jeho letošní výkony ale těžko znamenaly jízdenku směrem F1. Michael si tedy asi bude hledat jiný sport – a jeho otec ušetří miliony…

 NEJvětší neznámou pro piloty představovaly nové pneumatiky pirelli. Italské gumy neměly s formulí 1 totožné jen rozměry, ale i charakter. V jednom kole ještě umožňovaly jízdu naplno, jen aby od příštího zcela selhaly. S jejich „náhlým umíráním“ se málokdo dokázal vypořádat… 


NEJlepším českým okruhovým jezdcem byl Josef Král. Sezona sice neproběhla tak úplně podle jeho přání, druhé místo v Monaku a třetí ve Spa ovšem dokázaly naznačit Josefův potenciál. Sympaťákova třetí sezona v GP2 by se příští rok mohla stát velkým úspěchem…

 NEJprominentnějšího taťku GP2 má Johnny Cecotto. Cecotto senior patřil v sedmdesátých letech mezi polobohy motocyklové scény a stal se mistrem světa let 1975 a 1978. Pak úspěšně dokázal přesedlat na automobily. Ve F2 byl evropskou špičkou a ve formuli 1 se svezl jeden a půl sezony, než se těžce zranil v Brands Hatch. Jeho syn si dělá manažera sám a i pro letošek se mu podařilo napříč chybějícím výsledkům sehnat sponzory. Táta se na něj jezdil dívat častěji, než dříve, Johnnymu juniorovi se přesto opět lepila na paty smůla…

 NEJlepším jezdcem roku byl mistr Romain Grosjean. O tom v zásadě nebylo pochyb již po zimní minisérii GP2Asia. Bývalý pilot Renaultu-F1 zjevně dozrál a patřil při každé příležitosti mezi nejrychlejší. Titul si zajistil již tři závody před koncem roku a v porovnání s ostatními piloty GP2 se nacházel často jakoby ve své vlastní lize. Mnozí pozorovatelé by ho již dávno raději viděli ve formuli 1. Snad příští rok…


NEJvětším pamětníkem mezi jezdci sezony 2011 byl Malajec Fairuz Fauzy. Devětadvacetiletý pilot týmu Super Nova již stál na startu prvního závodu GP2 vůbec – roku 2005 v Imole. Od té doby se finančně dobře zajištěný Fauzy snažil marně o úspěch v nejrůznějších sériích, několikrát si dokonce koupil místo třetího jezdce F1. Letos si jen třikrát dojel pro body – těžko se tedy dá hovořit o slibně se vyvíjející kariéře…


NEJvětším smolařem sezony byl jistě Davide Rigon. Pětadvacetiletý chráněnec Giancarla Minardiho platí za velký talent bez peněz. Po několika nestálých sezonách se Italovi letos konečně podařilo napevno zakotvit: stal se testmanem Scuderie Ferrari a pilotem stáje Coloni v GP2. Již ve druhém podniku v Istanbulu si při nehodě s Lealem ovšem tak nešťastně polámal nohu, že zbytek roku strávil zase mimo kokpit...


NEJmladším jezdcem dějin GP2 se v Barceloně stal teprve sedmnáctiletý Kevin Ceccon. Hvězda formule AutoGP směla osmkrát usednout do vozu Coloni. Mladík při tom sice nikdy nedojel pro body, v porovnání se zkušenějšími konkurenty se ale jistě neztrapnil...

 
O NEJtrapnější akci roku se v Belgii postaral Jolyon Palmer. Všichni věděli, jak zvláště nebezpečná dokáže být trať ve Spa v dešti a že je radno, začít opatrně. Syn bývalého pilota F1 Jonathana přidal ale hned po výjezdu z boxů tak agresivně, že se jeho vůz otočil do svodidla – po 50 metrech jízdy...

 
NEJvětší syrový talent vlastní pravděpodobně Luca Filippi. Jezdec, který kvůli nedostatku finanční podpory skákal z kokpitu do kokpitu, potvrdil od svého přestupu ke Coloni, že byl letos jediným, kdo se mohl postavit Grosjeanovi. Pro relativně neúspěšnou italskou squadru vyhrál zkušený Luca v Německu, Belgii a Itálii a stal se vicemistrem.    

 

 

Zdroj: Roman Klemm, Foto: Roman Klemm

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Poklidný závod zpestřil náznak dramatu v samém závěru - 19.5.2024
Tým Penske vládne, nepříjemné Rahalovo deja vu - 19.5.2024
Verstappen zarmoutil fanoušky Ferrari na tribunách - 18.5.2024
Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře - 18.5.2024
Herta nejrychlejší, kvalifikační simulace pro Newgardena - 18.5.2024

Reklama