clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Nejen stříbrný Fulín a zlatý D’Aste ze slané Horské dráhy

vydal: Martin Straka
zveřejněno: 24.5.2012, 10:05

počet komentářů: 0


Salzburgring mám rád z mnoha důvodů. Zase je v tom ta má linka k původnímu ME cestovních vozů – třeba v roce 1983 tam stáli Zdeněk Vojtěch s Břetislavem Engem s BMW 635 Csi Hartge v první řadě, pak vedli, než se diferenciál polámal…

Ale je toho víc.
Samotné místo je kouzelné. Je to v podstatě horská dráha. Line se údolím, okolo náhorní rovina, pastviny, lesy a skalnaté vrcholky hor. O víkendu ještě fest pod sněhem.

Poprvé jsem tam byl 98osmém. Petr Křižan s dallarou Tomáše Karhánka bodoval v německé formuli 3, která doprovázela německé Superturismo. Tomáš Enge tehdy přestoupil do F3000. Když dávala Tv přímý přenos ze Spa, seděli jsme s kamarády ve Vip stanu BMW Motorsport. Tomáš se po startu dostal před La Source vedle Juana-Pabla Montoyi, s Petrem Pánkem jsme řvali „Tome jéď!!!“ A osazenstvo kolem zíralo, co si to k nim přisedlo…

Aby ne, když tehdejší BMW Juniors, Dominik Schwager a Alex Müller byli kajsi u Autobusové zastávky…

Po letech jsem se měl potkat s Romanem Klemmem, parádním klukem, kolegou, zkrátka chlapem, se kterým je radost se bavit. Mimochodem právě v Salzburgu jel v 88tém v jednom z formulových závodů proti Michaelu Schumacherovi. Jojo, je to tak… O formuli 1 píše pro čínské časopisy stejně jako pro idnes.cz.

Petr Fulín byl v Etcc dvakrát druhý, přesto se moc nesmál. Byl naštvaný, že na výkonově zvýhodněné Seaty Tdi neměl na rychlé trati s BMW 320 si týmu Vekra Racing žádnou šanci (navíc měl 37 kg balastu za úspěch na Slovakiaringu). To nahněvá každého závodníka. Šéfové mistrovství slíbili, že pro finále v Imole dají seatům zátěž. Snad se tak skutečně stane. „Fulda“ je o bod třetí…

Dojezd druhého světového závodů byl z kategorie eňox – v poslední dvojzatáčce musel lídr Huff zpomalit a dva „Bavoráci“ za ním se mohly přetrhnout. Tom Coronel to zkusil zleva, ale tam byl Huff, Stefan D’Aste šel na věc zprava – a zvítězil.

Přál jsem mu to. To jsou výhry, na které se nezapomíná…

Váš Martin Straka

PS: Více v popiskách fotek. Ukážou se, jen co na obrázky najedete myškou.

 

 

Huff vyhrál, ikdyž s Š(Ch)evym to Ch(Š)těrkem vzal.
Stefano D\\\'Aste, tomu jsem výhru přál.
Alain Menu, kterému vždy budu říkat Menju, díky Btcc&MR Walker.
Salzburgring, to jsou také louky dokolakolem...
...a taky fotografů...
V Solnohradu se jezdilo i MS motorek, naposledy 1995
Petr Fulín, dvakrát stříbrný.
Oči z dívčích závodů Lotus.
Dívčí licous mechaničky od Seatu v Etcc.
BMW M1 původem od Jana Lammerse. Uaaah.
 A ještě jednou M1.
A ještě, s BMW 635 Csi původem od Gerharda Bergera.
Další bavorská láska, BMW 320 Turbo.
Chevys tentokrát vládli jen jedné jízdě.
Kápo di kápo tuti Marcello Lotti.
Švýcar Rikli se nezdá, ale v tabulce Etcc je druhý. Zatím...
Hostesky Vekra Racing Teamu v přípravě na nedělní směnu.
 A už v práci...
Ulice Jochena Rindta. Jak jinak...
Vy jste taky Čech. Já totiž taky. Tak úsměv, prosím.
Jaromír Štádler s exFulínovým seatem.
Kdyby zapršelo.
Petr Fulín vede seaty.
S\'Ring v mnohém připomíná staré Brno.
Z Brna je Miroslav Bartoš, ředitel závodů Wtcc.
 Když kolo poláme... Alain Menu.
Chevy Camaro, C(K)aramba to je ale zvuk.
K závodům patří i procházka městem. Krásným městem...
Vraťte mi tu mou hračku!
Mr Steve je všude.
...a s jeho Porsche 908 s panem Deutschem bylo v Rakousích taky.
Petr Fulín stříbrný...
Petr Fulín vtipkující s týmovým inženýrem Tomasem Schiemannem.
A Petr Fulín s tímtéž ing při pěší m studiu dráhy.
Tom Coronel topil, až za Chevys přetopil. V kvalifikaci...
Další Tom, Chilton, skákal zase nejvýš.
Ovšem na rozhled traktoristy neměl.
Čekání na závoďáky bývá pestré.
Další reminiscence na Grand Prix Brno.
 A o tomhle jsem už psal.
Hmmmmm.
Závodily i závodničky, vpravo Pauline Zwaart, láska Toma Coronela.
No a jasně...
Petr Fulín před warm-upem.
Techniku je třeba šetřit...
Nikoli však v závodě.
Tohle bylo o fous.
 Modrá ndvláda mě zlobí, ale pohled to není ošklivý.
 Roberto Ravaglia a Umberto Grano. Sakra, to je takových vzpomínek.
Radost pěkně z ručky do ručky.
Kameraman čeká, fotograf fotí.
Než příjde vítěz, dívky se culí.
Když ovšem Stefano přiskáče, aplaus je tu hned.
Taky pro Roberta Huffa.
Škoda, že Stefano a spol. se proti modré továrně může radovat tak výjimečně. Ale kdo ví...

 

 

Zdroj: Martin Straka, Foto: Martin Straka

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Poklidný závod zpestřil náznak dramatu v samém závěru - 19.5.2024
Tým Penske vládne, nepříjemné Rahalovo deja vu - 19.5.2024
Verstappen zarmoutil fanoušky Ferrari na tribunách - 18.5.2024
Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře - 18.5.2024
Herta nejrychlejší, kvalifikační simulace pro Newgardena - 18.5.2024

Reklama