clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sezóna IndyCar bude nakonec mít jen 15 závodů

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 26.6.2012, 13:59

počet komentářů: 0


Ani Road America, ani Michigan International Speedway a ani Laguna Seca. Žádný další okruh již do letošního kalendáře coby náhrada za zrušený závod v Číně nepřibude. Titulární sponzor IZOD souhlasil s tím, že letošní sezóna bude mít jen 15 závodů, ačkoliv smlouva mezi IZOD a INDYCAR říká, že jich v jednom roce musí být minimálně 16. INDYCAR se ale na poslední chvíli nepovedlo zajistit si důstojnou náhradu za zrušený podnik v Číně. S největším favoritem, okruhem Road America ve wisconsinských lesích u městečka Elkhart Lake, se nakonec dohodnout nepovedlo. Zákulisní informace uvádí, že INDYCAR chtěla za pořádání závodu od promotéra milion dolarů, který on nebyl ochotný zaplatit.
„Po opatrném zvážení všech možností ohledně dalšího závodu, cítíme, že je v našem nejlepším zájmu nechat současný kalendář na patnácti podnicích“ říká v tiskovém prohlášení INDYCAR výkonný ředitel Randy Bernard. „Chceme si být jistí, že když přidáme do našeho kalendáře nový podnik, tak má dlouhodobý potenciál a všechny možnosti, aby byl úspěšně uspořádán. Čím více jsme to zkoumali, tím více jsme cítili, že se snažíme uspěchat něco, co by mohlo být dobrou a dlouhodobou příležitostí pro náš sport. Chci poděkovat všem promotérům, kteří zvažovali možnost hostit letos IZOD IndyCar Series. Určitě to potvrdilo to, co už jsme věděli – že je tu mnoho míst napříč severní Amerikou, která mají zájem hostit náš sport.“
Během jednání o náhradě za zrušený závod v Qingdau se objevovala skutečně zajímavá jména – Road America, Laguna Seca, Michigan, Phoenix, Portland, Pocono. To jsou všechno okruhy a ovály, kam IndyCar a americké formule neodmyslitelně patří. A nám nezbývá než doufat, že se jich alespoň část objeví v kalendáři na příští sezónu. Road America má určitě největší šanci, pokud by se podařilo dohodnout na závodě společně s American Le Mans Series v polovině srpna. Laguna Seca by mohla nahradit další trať v severní Kalifornii – Sonoma Raceway, protože od ní Bernard požaduje určité modifikace dráhy, jako třeba rozšíření, aby se na ní dalo lépe závodit a předjíždět.
Zástupci společnosti PVH Corporation, která vlastní IZOD, potvrdili, že souhlasili s tím, že IndyCar letos odjede jen 15 závodů: „Jako klíčový partner série jsme souhlasili, že je v jejím nejlepším zájmu soustředit se na dlouhodobou strategii pro další kalendáře místo hledání rychlé záplaty pro letošní rok,“ řekl výkonný viceprezident Mike Kelly.
Alespoň jednu dobrou zprávu si INDYCAR pro fanoušky přichystala. Závěrečný závod sezóny, který tedy definitivně bude na Auto Club Speedway v kalifornské Fontaně (případná náhrada měla být do kalendáře přidána až za tento závod a měla být novým finále sezóny), se pojede na 500 mil. Původně měl být o 100 mil kratší. INDYCAR (IRL) tak odjede první pětistovku mimo Indianapolis Motor Speedway a z pohledu amerických formulí jako sportu to bude první závod na 500 mil mimo Indianapolis od roku 2002, kdy pětisetmílový závod CART hostila právě kalifornská Fontana.
„Chtěli jsme udělat něco speciálního, co okoření fiále sezóny a obnovit tradici pětisetmílových závodů v jižní Kalifornii,“ dodal Bernard. „Myslíme, že je to něco, co si naši fanoušci užijí a přidá to další element do něčeho, co se už nyní formuje v zajímavou bitvu o titul.“
V letech 1970 až 1980 hostila pětisetmílové závody Ontario Motor Speedway. Když byla zavřena, museli si diváci počkat na nový ovál až do roku 1997, kdy Roger Penske otevřel ve Fontaně okruh California Speedway (dnes ze sponzorských důvodů nesoucí název Auto Club Speedway a patřící International Speedway Corporation). Auto Club Speedway byla v kalendáři CART do roku 2003, ale naposledy zde CART jel v roce 2002, protože následující rok by závod zrušen kvůli požárům nedaleko okruhu. IRL/IndyCar na Auto Club Speedway pořádala závody od roku 2002 do roku 2005, ale jen na 400 mil. Tomáš Enge právě zde v roce 2004 v IndyCar debutoval s týmem Patrick Racing.

Zdroj: IndyCar.com, Foto: Indyracingmedia

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Juniorka McLarenu se rozrůstá - 16.5.2024
Magnussen může přijít o jeden závod - 16.5.2024
I další den potrápil v Indianapolisu jezdce déšť - 16.5.2024
Albon s Williamsem minimálně do roku 2027 - 15.5.2024
Úvodní trénink na Indy500 měl kvůli dešti jen 23 minut - 15.5.2024

Reklama