clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

20. Ennstal Classic: velká oslava automobilového sportu

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 16.7.2012, 14:00

počet komentářů: 0


Text a foto: Roman Klemm

Rakouská historická rallye „Ennstal Classic“ slavila minulý víkend své dvacáté výročí a pozvánku organizátorů také letos přijali skuteční giganti sportovních dějin.

Počasí jubilejnímu vydání sice nepřálo, během třídenní rallye-vyrovnanosti pohořím Tauern , údolím Ennstal a po Red Bull-Ringu ovšem mávalo a tleskalo na desetitisíce fandů. Vyvrcholením každé Ennstal-Classic je tradičně Grand Prix von Gröbming ulicemi malého štýrského městečka. Na jediný den se tedy podalpský Gröbming promění v jakési Monte Carlo Rakouska a je ucpán stovkami drahocenných veteránů a dalšími desetitisíci diváků.

A bylo nač se dívat: Sir Stirling Moss se projel společně s legendárním testmanem Jaguaru Normanem Dewisem v (jak jinak?) v Jaguáru XKC. Německá legenda, dřívější týmový kolega Fangia v týmu Stříbrných Šípů padesátých let, Hans Herrmann usedl za volant Mercedesu 300SLR a první žena formule 1, Italka Maria Teresa de Filippis absolvovala jí po letech velmi dobře známou tratˇna voze Ginatta.

Generaci jezdců sedmdesátých let reprezentovali Jochen Mass (Mercedes 300SL), Derek Bell (Porsche 956) a Kurt Ahrens (Porsche 356). Nechyběl ani Jo Vonlanthen s jeho Ferrari 500, které dominovalo šampionáty let 1952 a 1953.

Ale také legendy rallye našly cesto do Rakouska. „Nejlepší pilot rallye všech dob“ a vítěz první Ennstal Classic roku 1993, Walter Röhrl demonstroval v ulicích Porsche, s ním se ukázali i „učitel volantu“ Rauno Aaltonen a domácí hvězda Franz Wittmann.
  



„Tohle je má poslední rallye,“ Kurt Ahrens v Grobminu.

 


Motor Ford-Cosworth ve Wolfu WR8 formule 1 z roku 1979

 


Nigel Mansell před davem sběratelů autogramů

 


Walter Röhrl v kokpitu svého Porsche.

 


Nad Grand Prix se stahovaly mraky, pršelo ale až když byl Hans Herrmann v cíli.

 


„Za pár kol se tu zase sejdeme,“ říká Mansell své ženě Roseanne.

 


Velká malá žena formule 1: Maria Teresa de Filippis je stále ještě ve výborné formě.

 


Jo Vonlanthen: s malebnou vyhlídkou na startu.

 


Nigel Mansell v kokpitu Porsche, se kterým jezdil Stefan Bellof v DRM.

 


Jo Vonlanthen v kokpitu Ferrari 500.

 


Legendy v Rakousku: Sir Stirling Moss a Norman Dewis.

 


Hans Herrmann v kokpitu střibrného šípu.

 


De Filippis: „Jak se mám do toho vtěsnat...?“

 


 ...vida – šlo to!

 


Organizátor a majitel Goodwoodu Earl of March na Porsche 908.

 


S tímto modelem plánoval Bruce McLaren malou sérii silničních vozů.

 


Walter Röhrl před štýrskou kulisou.

 


Projet se směly i velmi staré konstrukce...

 


Dieter Quester v dunící Toyotě-NASCAR

 


Maurer-Mazda pocházející z jihoafrockého šampionátu.

 


Nigel Mansell zdraví své početné příznivce.

 


Derek Bell na Porsche 956, se kterým slavil velké úspěchy.

 


Maria Teresa de Filippis v britské Ginettě.

 


Moss vede těsně před Mansellem – jaký to „závod“ !

 


Jochen Mass osedlal Langův Mercedes 300SL

 


Vzpomínka na Jamese Hunta...

 


Bylo opravdu nač se dívat...

 

 

 

Zdroj: Roman Klemm, Foto: Roman Klemm

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Norris využil životní příležitost - 5.5.2024
Newey nemá další plány - 5.5.2024
Verstappen splnil další úkol - 4.5.2024
Dominantní Verstappen, urputný Ricciardo i smolař Norris - 4.5.2024
Tři týmy vylepšily své vozy - 4.5.2024

Reklama