clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Cecotto díky risku na Hockenheimu podruhé vítězí

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 21.7.2012, 23:45

počet komentářů: 0


Johnny Cecotto jr. vybojoval své druhé vítězství v GP2, když v hlavním závodě na Hockenheimringu zariskoval a na mokré trati odstartoval na suchých pneumatikách. Jelikož však asfalt rychle oschl, prosadil se brzy Venezuelan do čela.

Po promáčené kvalifikaci začínal závod na vlhké trati, která však nebyla dost mokrá na start za safety carem. Cecotto tak mohl zariskovat a nazout hladké pneumatiky. Stejně tak učinil také Stéphane Richelmi.

První tři kola jasně nahrával do karet jezdců na mokrém obutí a Cecotto se ze sedmnácté pozice na roštu propadl na devatenáctou. Ve čtvrtém kole už ale převzal nejrychlejší kolo rozdílem dvou sekund a zatímco on zrychloval, piloti na mokrých gumách měli stále větší potíže s přehříváním.

Mezitím se po startu do čela propracoval Nigel Melker, který předjel Fabia Leimera a vítěze kvalifikace Gieda van der Gardeho. Leimer se však brzy dostal do rytmu, oba Nizozemce překonal a ujal se vedení.

To už ale trať výrazně oschla a mokré pneumatiky se rychle přehřívaly, takže celé pole zamířilo do boxů k jejich výměně. Cecotto se díky tomu ujal vedení, následován Richelmim. Monačan však narozdíl od Venezuelana vsadil na měkčí směs a rychle se svému soupeři přibližoval. Cecotto však postupně svůj náskok stabilizoval na sedmi sekundách.

Do výhody se mezitím dostali ostatní jezdci, kteří měli čerstvější pneumatiky. Když potom Richelmi zajel do boxů, vrátil se na trať na pátém místě za Leimerem, Felipem Nasrem a van der Gardem. Richelmi se však začal polem protloukat zpátky nahoru a van der Gardeho s Nasrem předjel.

O kolo později než on zamířil ke svým mechanikům také Cecotto, který se i přes problém s levým zadním kolem vrátil sekundu před druhým Leimerem. Venezuelan pak do cíle zvýšil svůj náskok na necelých deset sekund a vybojoval své druhé letošní vítězství.

Leimer se díky druhému místu dostal v průběžném pořadí šampionátu do kontaktu s vedoucí skupinou, Stéphane Richelmi si za ním dojel pro své první stupně vítězů v GP2.

Čtvrtý skončil nováček Nasr před van der Gardem, jako šestý byl v cíli klasifikován úvodní lídr Melker.

Z hlavních aspirantů na titul si lépe vedl vedoucí muž klasifikace Luiz Razia, který obsadil sedmé místo, zatímco Davide Valsecchi skončil až třináctý.

Pole position pro sprint si díky osmému místu zajistil James Calado, bodovali také devátý Tom Dillmann a desátý Esteban Gutiérrez.

Český závodník Josef Král se po startu z konce druhé desítky propracovával polem vpřed a nakonec byl klasifikován na dvanáctém místě.

p.
 Jezdec  Tým  Čas/Odstup
1.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
58:16.075 
2.
 F.Leimer  Racing Engineering
+ 9.609 
3.
 S.Richelmi  Trident Racing
+ 14.987 
4.
 F.Nasr  DAMS
+ 21.459 
5.
 G.van der Garde  Caterham Racing
+ 27.885 
6.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
+ 29.260 
7.
 L.Razia  Arden International
+ 29.573 
8.
 J.Calado  Lotus GP
+ 29.950 
9.
 T.Dillmann  Rapax
+ 31.978 
10.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
+ 32.373 
11.
 M.Ericsson  iSport International
+ 33.798 
12.
 J.Král  Barwa Addax Team
+ 39.284 
13.
 D.Valsecchi  DAMS
+ 46.854 
14.
 M.Chilton  Marussia Carlin
+ 51.305 
15.
 N.Berthon  Racing Engineering
+ 55.440 
16.
 S.Trummer  Arden International
+ 55.707 
17.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
+ 56.284 
18.
 J.Palmer  iSport International
+ 1:02.119 
19.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
+ 1:08.223 
20.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
+ 1:18.043 
21.
 J.Leal  Trident Racing
+ 1:18.945 
22.
 S.Canamasas  Venezuela GP Lazarus
+ 1:20.866 
23.
 R.González  Caterham Racing
+ 1:30.812 
24.
 G.Serenelli  Venezuela GP Lazarus
+ 1 kolo 
 
 V.Guerin  Ocean Racing Technology
+ 11 kol 
 
 R.Teixeira  Rapax
+ 20 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Fabio Onidi (Scuderia Coloni) - 1:25.254
Body za nejrychlejší kolo však připadají Johnnymu Cecottovi, Onidi totiž nebyl klasifikován v první desítce.

Průběžné pořadí po patnácti závodech:

p.
 Jezdec  Tým  Body
1.
 L.Razia  Arden International
171 
2.
 D.Valsecchi  DAMS
159 
3.
 E.Gutiérrez  Lotus GP
123 
4.
 G.van der Garde  Caterham Racing
107 
5.
 J.Calado  Lotus GP
99 
6.
 M.Chilton  Marussia Carlin
95 
7.
 F.Leimer  Racing Engineering
87 
8.
 J.Cecotto jr.  Barwa Addax Team
76 
9.
 F.Nasr  DAMS
58 
10.
 M.Ericsson  iSport International
56 
11.
 J.Palmer  iSport International
48 
12.
 N.Berthon  Racing Engineering
41 
13.
 S.Coletti  Scuderia Coloni
31 
14.
 T.Dillmann  Rapax
29 
15.
 R.Haryanto  Marussia Carlin
27 
16.
 N.Melker  Ocean Racing Technology
24 
17.
 S.Richelmi  Trident Racing
19 
18.
 F.Onidi  Scuderia Coloni
13 
19.
 R.González  Caterham Racing
20.
 S.Trummer  Arden International
21.
 J.Leal  Trident Racing
22.
 F.Crestani  Venezuela GP Lazarus
23.
 B.Hartley  Ocean Racing Technology

Bodovací systém GP2:
Pole position pro hlavní závod: 4 body
Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1
Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)

Zdroj: Formule.cz, časy GP2

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
GP2 a GP3 se připravovaly v Abů Dhabí na sezonu 2017 - 4.12.2016
Známé jméno v GP2: Louis Deletraz před debutem - 22.11.2016
Giovinazzi velkým vítězem GP2 v Malajsii - 2.10.2016
GP2 a GP3: Giovinazziho štěstí, Gaslyho smůla v Monze - 8.9.2016
Do konce šampionátů GP2 a GP3 scházejí ještě tři podniky - 30.8.2016

Reklama