Max Chilton si na městském okruhu v Singapuru dojel pro své druhé vítězství v GP2, zatímco Davide Valsecchi čtvrtým místem vybojoval titul a stal se osmým šampionem v historii série.
Chilton se do čela dostal hned na startu, když využil tragického rozjezdu vítěze kvalifikace Lucy Filippiho, jenž se propadl až na sedmé místo. Brit musel ještě v prvním kole odrazit útok Estebana Gutiérreze, pak se však bezpečně usadil v čele.
Na trať musel v úvodu safety car kvůli několika postartovním karambolům. Hlavním problémem byl vůz Reného Bindera, který zůstal stát na trati.
Po restartu si Chilton vybudoval menší náskok, první místo pak udržel i přes zastávky v boxech, při kterých jak on, tak Gutiérrez vyměnili pouze jeden pár měkkých pneumatik za nové.
Mezitím se zpátky dopředu posouval Filippi. Ten se pokusil radikální změnou strategie vyzrát na své soupeře a do boxů zajel hned při první příležitosti v šestém kole. Ke konci závodu však byly jeho pneumatiky ve velmi špatném stavu a Ital musel ke svým mechanikům znovu.
Krátce po své zastávce však chyboval v nájezdu do tunelu a poškodil přední křídlo o bariéru. Filippi se pokusil pokračovat, jenže v poslední zatáčce přední křídlo upadlo, zaklínilo se pod předními koly jeho vozu týmu Coloni a Filippi tvrdě narazil do bariéry.
Na dráhu vyjel safety car, který dovedl celé pole až do cíle. Chilton si tak připsal své druhé letošní vítězství a symbolicky tak poděkoval Marussii za svou novou roli rezervního pilota v týmu F1.
Gutiérrez se sice v závěru snažil na Brita vyvinout tlak, k žádnému útoku se však nedostal a nakonec se tak musel spokojit se druhým místem. Stupně vítězů doplnil Fabio Leimer.
Největší radost měl však čtvrtý Davide Valsecchi, který o jednu pozici porazil svého hlavního rivala Luize Raziu. Tomu se tak nepodařilo snížit Valsecchiho náskok v čele průběžného pořadí a Ital si tak s předstihem jednoho závodu zajistil mistrovský titul.
Ze třináctého místa na roštu se na šesté v cíli probojoval Felipe Nasr, sedmý dojel Marcus Ericsson a pole position pro nedělní sprint získal Giedo van der Garde, jenž byl klasifikován na osmém místě. Bodovali také devátý Rio Haryanto a desátý Nathanaël Berthon.
Bitvu o body musel krátce před koncem vzdát James Calado, který měl problémy s pneumatikami a také s nevolností, která jej v sobotu trápila. Také jeho krajan Jolyon Palmer musel odstoupit z bodovaných míst.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
M.Chilton
Marussia Carlin
1:01:48.095
2.
E.Gutiérrez
Lotus GP
+ 1.363
3.
F.Leimer
Racing Engineering
+ 4.894
4.
D.Valsecchi
DAMS
+ 5.945
5.
L.Razia
Arden International
+ 6.295
6.
F.Nasr
DAMS
+ 8.798
7.
M.Ericsson
iSport International
+ 14.229
8.
G.van der Garde
Caterham Racing
+ 15.147
9.
R.Haryanto
Marussia Carlin
+ 48.855
10.
N.Berthon
Racing Engineering
+ 49.445
11.
J.Leal
Trident Racing
+ 51.466
12.
N.Melker
Ocean Racing Technology
+ 52.099
13.
S.Coletti
Rapax
+ 52.839
14.
S.Richelmi
Trident Racing
+ 1:04.038
15.
J.Rosenzweig
Barwa Addax Team
+ 1:04.314
16.
S.Canamasas
Venezuela GP Lazarus
+ 1:04.378
17.
R.Teixeira
Rapax
+ 1:05.013
L.Filippi
Scuderia Coloni
+ 4 kola
F.Onidi
Scuderia Coloni
+ 4 kola
J.Calado
Lotus GP
+ 5 kol
J.Palmer
iSport International
+ 9 kol
J.Cecotto jr.
Barwa Addax Team
+ 19 kol
R.Gonzalez
Caterham Racing
+ 21 kol
S.Trummer
Arden International
+ 23 kol
R.Binder
Venezuela GP Lazarus
+ 28 kol
V.Guerin
Ocean Racing Technology
+ 28 kol
Nejrychlejší kolo závodu: Luca Filippi (Scuderia Coloni) - 2:03.657
Body za nejrychlejší kolo však připadají Estebanu Gutiérrezovi, Filippi totiž nebyl klasifikován v první desítce.
Průběžné pořadí po třiadvaceti závodech:
p.
Jezdec
Tým
Body
1.
D.Valsecchi
DAMS
241
2.
L.Razia
Arden International
214
3.
E.Gutiérrez
Lotus GP
172
4.
M.Chilton
Marussia Carlin
169
5.
J.Calado
Lotus GP
160
6.
G.van der Garde
Caterham Racing
145
7.
F.Leimer
Racing Engineering
142
8.
M.Ericsson
iSport International
112
9.
J.Cecotto jr,
Barwa Addax Team
104
10.
F.Nasr
DAMS
93
11.
J.Palmer
iSport International
78
12.
N.Berthon
Racing Engineering
60
13.
S.Coletti
Scuderia Coloni
47
14.
R.Haryanto
Marussia Carlin
38
15.
T.Dillmann
Rapax
29
16.
L.Filippi
Scuderia Coloni
29
17.
J.Král
Barwa Addax Team
27
18.
S.Richelmi
Trident Racing
25
19.
N.Melker
Ocean Racing Technology
25
20.
F.Onidi
Scuderia Coloni
13
21.
J.Leal
Trident Racing
9
22.
R.González
Caterham Racing
6
23.
S.Trummer
Arden International
4
24.
F.Crestani
Venezuela GP Lazarus
1
25.
B.Hartley
Ocean Racing Technology
1
Bodovací systém GP2: Pole position pro hlavní závod: 4 body Hlavní závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 Sprint: 15-12-10-8-6-4-2-1
Nejrychlejší kolo závodu: 2 body (jezdec však musí být klasifikován v první desítce a startovat z roštu)
Zdroj: Formule.cz, časy GP2
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.