Pravidla sérií GT pod drobnohledem: 2. díl |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Po úvodním díle, který byl věnován seznamu souvisejících předpisů a vysvětlení často používaných pojmů, je na řadě kapitola týkající se výběru okruhů pro pořádání šampionátu. V obou případech se jedná o série, které podléhají nutnosti zapsání do sportovních kalendářů vydávaných FIA. Jeho součástí mohou být pouze okruhy s mezinárodním statutem. Ten jim je udělen mj. po zařazení do třídy 1-6 odpovídající účastnící se kategorie vozu. Gétéčka (a to i předchozí generace GT1) jsou v tomto ohledu nenáročná, neboť jim stačí minimálně stupeň 3 a vyšší (s výjimkou 1T určené výhradně pro testy F1). Pořadatelé podniků Zájemce o uspořádání podniku se nejprve obrací na ASN ve své zemi. U BES následně ASN žádá přímo SRO, u GT1 pouze FIA. Nejpozději devadesát dní předem zasílá podklady týkající se organizace víkendu uvedené v dodatku příslušných Sportovních pravidel: název ASN, informace o pořadateli, datum konání, časy provádění přejímek, čas startu závodu, základní informace o okruhu, přístupu a umístění potřebných kanceláří a pracovišť, složení organizačního týmu anebo seznam dodatečných pohárů a zvláštních ocenění. Jednou z odlišností je u podniku s požehnáním FIA požadavek na kanceláře pro její pracovníky. FIA si navíc určuje dodání těchto informací alespoň v angličtině (druhá možnost, francouzština, není v tomto případě třeba). V případě schválení dochází následně k uzavření dohody mezi FIA, ASN a pořadatelem. U BES náležitosti uvedené v tomto odstavci nejsou potřeba. Zvláštním požadavkem je zabezpečení pojištění třetí stranou pro všechny účastníky, personál a piloty. Devadesát dní předem pošle pořadatel SRO podrobnosti rizik krytých pojistkou, které musí být v souladu s místními zákony. Sjednané pojištění zároveň nemůže omezovat osobní pojistky účastníků. V něm nejsou závodníci účastnící se podniku třetí stranou s právem jeden vůči druhému. V případě GT1 je požadován tento dokument v angličtině zaslaný FIA prostřednictvím ASN. Zároveň se s ním mohou na vyžádání seznámit účastníci, u GT1 v angličtině anebo v jazyce pořadatelské země. Kalendář Počet víkendů je v rámci mistrovství omezen pravidly na jejich maximální počet. V obou případech nedošlo k plnému využití této možnosti: u BES jich bylo šest místo sedmi, u GT1 původně deset, respektive devět místo dvanácti možných. V obou případech musí být seznam podniků předložen FIA ke schválení, které probíhá na zasedání Světové rady FIA zpravidla v prosinci. Zatímco u BES musela SRO zveřejnit úplný kalendář nejpozději 1. února, u GT1 požaduje FIA zveřejnění do 1. ledna (s doplňkem každý rok). Zrušení podniku Podnik může zrušen po zásahu vyšší moci anebo se souhlasem ASN a SRO. U GT1 si o zrušení podniku podmiňuje FIA písemným požadavkem. Pokud tak pořadatel neučiní alespoň tři měsíce před jeho začátkem, nemusí být podnik v šampionátu v následujícím roce zařazen. V tomto případě může FIA udělit výjimku v okamžiku uznání zásahu vyšší moci. Navíc je přidána možnost zrušení víkendu v případě účasti méně než šestnácti vozů. Přestože v uplynulé sezóně v nejednom případě nebyl tento počet naplněn, tato možnost využita nebyla. Příště: přihlášky účastníků Seznam předchozích dílů
Zdroj: FIA, SRO, AČR, Formule, Foto: Tomáš Richtr Komentáře ke článku
|
Reklama