clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Přinese sezona 2013 více napětí v mistrovství světa cestovních vozů?

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 20.3.2013, 12:05

počet komentářů: 0


Text a foto: Roman Klemm

Příští víkend se v Monze rozjede světový šampionát cestovních vozů (WTCC) do nové sezony. Sérii v posledních letech dominoval tovární tým značky Chevrolet. Více napětí na špičce pole, to je jistě to, co si fandové od nové sezony hlavně přejí. Pohled na nové a především početné sestavy stájí v tomto ohledu nabízí jistou naději.

Američané své tovární angažmá koncem sezony 2012 ukončili, značka Chevrolet ale přeci jen zůstane ve WTCC na velmi vysoké úrovni zastoupena. Tým bývalého pilota F2, Raye Mallocka, RML, který byl v posledních letech  zodpovědný za přípravu továrních vozů, se po dlouhém váhání vrhne i do nové sezony. Sice jen na soukromé bázi, ale s osvědčenými vozy Chevrolet Cruze 1.6T a bývalým šampionem Yvanem Mullerem v kokpitu. Dvojkou týmu bude bratr pilota Marussie-F1 Maxe, Tom Chilton.

Na chevrolety znovu vsadí  s jezdci Jamesem Nashem a Alexem MacDowallem i britská stáj Bamboo, která minulý rok několikrát mile překvapila – letos ale bude dělit své kapacity mezi WTCC a GP3, kam se poprvé přihlásila.

Ani letos nezůstane šampionát bez továrního týmu. Tentokrát je to Honda, kde znovu objevili svou lásku k cesťákům a přes zimu vydatně testovali nový Civic-WTCC. Do kokpitů Japonci posadili créme-da-la-créme třídy, bývalé jezdce F1, Gabriele Tarquiniho a Tiaga Monteira. Zbývá jen doufat, že Honda nebude demonstrovat podobnou převahu jako v minulosti Chevrolet a že přinejmenším Mallockovy vozy udrží tempo dobře financovaných Japonců.

Ke značce z dálného východu letos od BMW přeběhl i ve své vlasti neuvěřitelně populární Maďar Norbert Michelisz a jeho soukromý tým Zengo. I po jeho odchodu ovšem „Bavoráci“ zůstanou nejpočetněji zastoupenou značkou ve WTCC.  Na typ 320TC již tradičně vsadí Ravagliova organizace ROAL, kde pojede rychlý Nizozemec Tom Coronel. Zkušený Němec Franz Engstler opět usedne do kokpitu vlastního vozu a i senzační vítěz Salzburgringu 2012, Ital Stefan D´Aste se rozhodl, že si svůj vůz připraví ve vlastní režii. BMW bude tradičně zastupovat i Wiechers Motorsport, stáj Proteam a nováček z Francie, tým Anome.

Hned čtyři týmy se letos spolehnou na dříve dominující SEATy. Velkou neznámou je při tom především německý tým  Munnich. Šampioni mistrovství světa GT odvážně opustili tuto známou parketu a nasadí tři vozy SEAT Leon WTCC. Jezdecky si při tom s nikým nezadají: jedničkou bude úřadující mistr světa Rob Huff, druhý vůz povede rychlý specialista Marc Basseng  a do třetího usedne sám šéf týmu.

Se SEATy se konkurenci postaví i rychlý a stále ještě velmi mladý Španěl Pepe Oriola. Dva vozy připravuje také tým bývalého pilota F1 a majitele stáje GP2, Adriana Campose.

WTCC bude mít v nabídce i druhý tovární tým: ruská Lada se zase jednou vydá na dobrodružství v mezinárodním sportu a tentokrát by mohlo dopadnout úspěšně. Dva typy Granta osedlají zkušený Brit James Thompson a Rus Alexej Dudukalo. Zvláště od Thompsona, který je jedním z nejlepších jezdců cestovních vozů světa, se dají čekat špičkové výsledky.

Čechy a Češi, kteří  mají na sektoru závodů cestovních vozů bohatou a dlouhou historii, ani letos bohužel nebudou hrát roli. Petr Fulín dlouho doufal, že bude moci financovat jeden z Wiechersových BMW a postoupit do WTCC z evropského šampionátu Nakonec byl nucen zůstat v evropském šampionátu ETCC, který bude pořádán v rámci několika podniků WTCC. Druhým Čechem v poli třídy S2000 bude Michal Matějovský a rovněž se spolehne na vůz BMW. Možná nejzajímavějším krotitelem SEATů v ETCC se stane Nicolas Hamilton. Dětskou obrnou postižený mladší bratr hvězdy F1 Lewise Hamiltona podepsal u týmu Special Tuning.

Brno, kde měly cesťáky po desetiletí tradičně svůj domov, opět nebude závod WTCC pořádat. Českým fandům tedy nezbyde, než se jet na tuto sérii podívat do sousedního Slovenska, Maďarska nebo Rakouska.

Apropos cizí kraje: dobrá, mistrovství, které z osmdesáti procent tvoří soukromé týmy, si jen těžko status světového šampionátu zaslouží. Kalendář WTCC ovšem bude i roku 2013 opravdu na patřičné úrovni a mistrovství navštíví nejen velké evropské okruhy, ale i Afriku, Rusko, Asii a USA.

Kalendář World Touring Car Championhip roku 2013
24.03. – Monza
07.04. – Marakeš
28.04. – Slovakia Ring
05.05. – Hungaroring
19.05. – Salzburgring
09.06. – Moskva
30.06. – Porto
28.07. – Curitiba
08.09. – Sonoma
22.09. – Suzuka
03.11. – Šanghaj
17.11. – Macao

 

 

Početně silné pole WTCC se rozjede do sezony 2013 v Monze.

 

 

Zdroj: Roman Klemm, Foto: Roman Klemm

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Norris využil životní příležitost - 5.5.2024
Newey nemá další plány - 5.5.2024
Verstappen splnil další úkol - 4.5.2024
Dominantní Verstappen, urputný Ricciardo i smolař Norris - 4.5.2024
Tři týmy vylepšily své vozy - 4.5.2024

Reklama