Honda má první pole position |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Po úvodním závodě letošního ročníku na Monze, kde byly vozy Chevrolet jednoznačně nejrychlejší na dlouhých přímých úsecích, se jednoznačně čekalo, že budou kralovat přinejmenším i v kvalifikaci v Marákeši. Výsledky dnešních tréninkových jízd tomu ostatně rovněž napovídaly. Ale stačila dvě perfektní rychlá kola italského mistra volantu Gabriele Tarquiniho a vše je nakonec jinak. Velezkušený Ital zajel nejrychleji už v první části kvalifikace, která se však stala konečnou pro celou řadu jezdců včetně jeho stájového kolegy Monteira, který se potkal s bariérou v okamžiku, kdy jeho časy spolehlivě stačily na umístění v nejlepší dvanáctce a tedy postupu do druhého kvalifikačního kola. Havárie v první části kvalifikace zastavila i Toma Coronela, který kolidoval se svým stájovým kolegou, a rovněž Jamese Thompsona, které jejich kvalifikační časy sice posunuly do druhé části, té už se však zúčastnit nemohli. Za Tarquinim se v prvním segmentu kvalifikace umístili Yvan Muller a Alex MacDowall. Nejlepším Seatem byl vůz Pepe Orioly, ze španělských vozů se do první dvanáctky vešli ještě Basseng, Huff a Monje. Ve druhé části kvalifikace se očekával velký boj mezi Tarquinim a piloty Chevroletů, jenže Ital vzal všem vítr z plachet již svým prvním měřeným kolem. Senzační čas 1:44,358 nedokázal až do konce druhého segmentu překonat vůbec nikdo. Překvapivé je i druhé místo Jamese Nashe, který porazil všechny ostatní Chevrolety. Na Mullera zbylo tentokráte až třetí místo, za ním se pak seřadili ostatní jezdci americké značky. Zbylých šest míst v první desítce obsadil kvartet Seatů, z nichž nejlepší čas zajel Rob Huff. Na pole position v druhém zítřejším závodě s převrácený pořadím pilotů první desítky kvalifikace se postaví Španěl Monje. Ten však ve svém posledním kvalifikačním kole, které absolvoval s poškozeným vozem, zablokoval jak Mullera tak Nykjaera, čímž možná výrazně ovlivnil výsledek kvalifikace. Španěl se po skončení kvalifikace oběma pilotům omluvil.
Všechny časy neoficiální, u prvních deseti jezdců jsou uvedeny časy z Q 2 C-Chevrolet, H-Honda, L-LADA, B-BMW, S-Seat
Komentáře ke článku
|
Reklama