Webber odsunut na konec startovního roštu |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Pavel Fabry počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mark Webber odstartuje do Velké ceny Číny z poslední pozice startovního roštu. Sportovní komisaři Australanovi odebrali všechny kvalifikační časy, ve voze mu totiž zbylo méně paliva, než dovolují pravidla. Pilot Red Bullu vypadl ze druhé části kvalifikace, když zastavil vedle trati kvůli potížím s tlakem paliva. Soupeři jej zlepšením svých časů postupně odsunuli až na 14. pozici, která znamenala nepostup do závěrečného segmentu. Technický problém v boxech zapříčinil, že se Red Bullu nepodařilo do Webberova vozu dotankovat dostatečné množství paliva, Australan se tak nejen nedostal zpátky ke svým mechanikům, nezbyl mu však ani povinný litr paliva na odebrání vzorku, jak nařizují technické regule. "Šlo o ztrátu tlaku paliva, takže jsem se nemohl vrátit, takže jsme auto zastavili a kvalifikace pro mě skončila, ještě než v podstatě začala," řekl po svém odstoupení Webber. Sportovní komisaři později potvrdili Webberovy obavy ohledně skutečnosti, že mu v nádrži nezbylo dostatečné množství paliva a z výsledků kvalifikace tedy bude vyloučen. "Tým potvrdil, že do vozu nedotankoval dostatečné množství paliva. Jak bylo specifikováno ve zprávě technického delegáta, ve voze zbylo pouze 150 ml paliva, což není dostatečné k poskytnutí jednoho litru vzorku a dovezení vozu zpátky do boxů vlastním pohonem." Stejný problém řešil Red Bull relativně nedávno, ve Velké ceně Abú Zabí ke konci loňského roku totiž ze stejných důvodů musel z chvostu pole startovat Webberův týmový kolega Sebastian Vettel. Zdroj: Autosport, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama