Ve WTCC letos poprvé s hmotnostními kompenzacemi |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Michal Beran počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Během třetího závodu letošního ročníku šampionátu FIA WTCC, který se pojede o tomto víkendu na Slovakia Ringu, vstoupí do hry systém hmotnostních kompenzací pro vozy jednotlivých značek. Systém kompenzací, nebo chcete-li penalizací má za úkol vyrovnávat během sezóny výkony vozů a přispívat k zajímavosti závodů. Je jisté, že tento a obdobné systémy (jako je používán například v britském mistrovství BTCC), mají své zastánce i odpůrce, to že přispívají k vyrovnávání výkonnostních rozdílů, je však nesporné. Algoritmus výpočtu používaný v seriálu WTCC bere do úvahy jednak dva nejlepší časy vozů dané značky v kvalifikacích a pak rovněž dva nejrychlejší časy dvou nejrychlejších vozů dané značky ve dvou předešlých závodech. Pro závod na Slovakiaringu byl jako referenční model zvolen Chevrolet Cruze 1.6T a vozy této značky proto pojedou s maximální přidanou zátěží 40 kg (minimální hmotnost vozu + 40 kg). Vozy SEAT León WTCC a Honda Civic nastoupí do závodu bez hmotnostních změn, minimální hmotnost vozů BMW 320 TC a LADA Granta bude snížena o 20 kg. Hmotnostní kompenzace pro Slovakia Ring Zdroj: FIA WTCC Komentáře ke článku
|
Reklama