Křenek Motorsport vybojoval na Slovakiaringu první a třetí místo |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Eva Pecková počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
I ve druhém závodním víkendu Evropského poháru cestovních vozů se pozornost diváků soustředila na oba vozy týmu Křenek Motorsport. Petr Fulín a Michal Matějovský na trati nedaleko Bratislavy získali v obou závodech umístění na stupních vítězů. Svou rychlost prokazovali jezdci už od úvodních jízd a ne jinak tomu bylo i v nedělních závodech. V tom prvním zvítězil Petr Fulín způsobem start – cíl před Maťo Homolou a Michalem Matějovským. Fulín startoval z pole position, kterou udržel i po hrozivě vypadající skrumáži v první zatáčce a pak už nikým neohrožován směřoval za svým dalším vítězstvím. To cesta Michala Matějovského k prvnímu pódiovému umístění letošní sezóny byla o poznání složitější. Michal po sobotní nevydařené kvalifikaci startoval do závodu ze samotného konce startovního roštu a cesta ke třetímu místu v cíli tak vedla přes více než dvě desítky soupeřů! Na startu druhého závodu se otáčela osmička nejrychlejších jezdců, což znamenalo, že Matějovský startoval ze třetí řady a Fulín ze čtvrté. Po průjezdu první zatáčky jezdcům týmu Josefa Křenka patřilo čtvrté a jedenácté místo. Stíhací jízda tak v tomto závodě čekala Petra Fulína, který po hromadné nehodě v prvním závodě upřednostnil v nájezdu do první zatáčky bezpečný průjezd, před rychlým průletem. "Před závodem jsme si řekli, že nejdůležitější jsou body a tomu jsem také podřídil průjezd první zatáčky, kde se na mě tlačili Romanini a Skuz. Sice jsem lehce ztratil, ale bylo to lepší než vézt domů rozbité auto," popisuje úvod druhého závodu Petr Fulín. V průběhu závodu předjeli Matějovský s Fulínem všechny své soupeře a dostali se až na záda domácího Maťa Homoly. V závěrečné fázi závodu měl lepší výchozí pozici Petr Fulín, nicméně na předjetí Homoly to nestačilo, a tak bylo pořadí v cíli druhého závodu následující: Homola, Fulín, Matějovský, Andrina Guggerová, pětici nejrychlejších jezdců kategorie S2000 uzavřel Ital Diego Romanini. V celkovém hodnocení víkendu pak zvítězil Petr Fulín před Maťo Homolou a Michalem Matějovským, což znamenalo, že stejně jako v loňském roce zazněla na Slovakia Ringu po závodech ETCC česká hymna. Petr Fulín si mimo vítězství na své konto připsal rovněž autorství nejrychlejších časů v obou závodech. V tom prvním to byl čas 2:16.496, ve druhém 2:16.888. "Byl to náročný víkend, ve kterém se mi podařilo až na jednu výjimku vyhrát všechny měřené jízdy. Ze Slovenska tak mohu odjíždět maximálně spokojen a navíc s pocitem, že jsem si to tu mimořádně užil. Tým odvedl skvělou práci, za kterou mu chci moc poděkovat a stejně tak i všem partnerům a přátelům, kteří nás sem přijeli podpořit," komentoval Petr Fulín zisk prvního a druhého místa. Michal Matějovský ke dvěma třetím místům řekl: "Po včerejší nepovedené kvalifikaci jsem do závodu nastupoval s vědomím, že pro dobrý výsledek bude třeba odvést maximum možného. To se nakonec také podařilo a já se po stíhací jízdě dostal ze samotného konce roštu až na pódium. Díky dvěma třetím místům se mi podařilo dotáhnout na čelo tabulky průběžného hodnocení, což byl také jeden z mých cílů pro tento víkend. Děkuji týmu, partnerům a fanouškům za podporu a za atmosféru, kterou zde vytvořili." "Skončený víkend nelze hodnotit jinak než pozitivně. Slovakiaring je náročná a nádherná trať s vynikající atmosférou. Celý tým pracoval s vysokým nasazením, díky čemuž se nám podařilo dosáhnout takto dobrého výsledku," dodal k výkonům obou jezdců šéf stáje Josef Křenek. Díky výkonům Petra Fulína a Michala Matějovského se Česká republika v Poháru národů ETCC dostala na první místo. Šampionát bude pokračovat za tři týdny na rakouském Salzburgringu, kde se 18. a 19. května uskuteční 3. závodní víkend sezony. Záznam obou slovenských závodů bude možné sledovat v úterý 30. dubna ve 14.00 na Eurosportu 2.
Zdroj: Zdeněk Míka, PR Vekra Racing Team, Foto: Petr Frýba Komentáře ke článku
|
Reklama