Po téměř 24 letech znovu na trojúhelník v Pensylvánii |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Trvalo to skoro 24 let, než se vozy Indy car opět podívaly na 2,5 mílový ovál Pocono Raceway v pensylvánském pohoří Pocono Mountains. Šampionát USAC přitom na Pocono Raceway zavítala už v roce 1971, když byl okruh otevřen. První závod vyhrál Mark Donohue s vozem McLaren týmu Penske Racing. Největších úspěchů se v éře USAC coby pořadatele závodů Indy car v Poconu ovšem těšil A.J. Foyt, který vyhrál čtyři závody. Když v roce 1979 týmy založily nový šampionát CART, zůstalo Pocono věrné USAC a byli to piloti USAC, kdo v Pocono v letech 1979, 1980 a 1981 závodili. Pak to ovšem USAC vzdal a jedinou sérii pořádal CART.
Kromě změny pořadatele závod také změnil datum. Protože Pocono získalo druhý závod NASCAR, přesunul se závod z konce června na druhou polovinu srpna. V éře CART se v Poconu nejvíce dařilo Ricku Mearsovi, pro tým Penske vyjel tři vítězství. Závod patřil společně s Indy500 a nejprve závodem na Ontario Speedway v Kalifornii a později se závodem na Michigan International Speedway do tzv. Triple Crown. Společně tvořily trojici závodů na 500 mil na superspeedways – oválech delších než 2 míle. Jen jeden jezdec dokázal v jednom roce vyhrát všechny tři závody, povedlo se to Alu Unserovi v roce 1978. Pocono Raceway - virtuální kolo: Tradici Triple Crown INDYCAR v letošní sezóně obnovila. Závod v Pocono sice měří jen 400 mil (přenáší jej celostátní stanice ABC a ta nestála o tříhodinový závod), ale společně s Indy500 a závodem na Auto Club Speedway v Kalifornii tvoří novou Triple Crown. Pokud některý z jezdců vyhraje všechny tři závody, získá jeden milion dolarů. Po Indy500 má šanci Tony Kanaan. Když někdo z jezdců vyhraje dva závody, dostane čtvrtinu této sumy.
Ovál Pocono Raceway je atypický svým vzhledem. Má tvar trojúhelníku, jen tři zatáčky a tři rovinky. Podobně jako Eurospeedway v Německu. Všechny tři zatáčky kopírují zatáčky na jiných slavných okruzích. První zatáčka má klopení 14° a vznikla podle zatáčky na už neexistujícím oválu Trenton Speedway. Druhá zatáčka (8°) kopíruje Indianapolis Motor Speedway a třetí (6°) zatáčku na Milwaukee Mile. Samozřejmě takto rozdílné zatáčky neumožňují dokonalé nastavení vozu, tým musí přijít na to, ve které zatáčce může získat nejvíce a kde naopak ztratit nejméně. Za domácí může závod považovat Marco Andretti, rodák z nedalekého Nazarethu, kde též ležela slavná závodní dráha. Andretti ve čtvrtek předvedl nejlepší formu v oficiálním testu IZOD IndyCar Series. Tým Panther Racing si na závod přichystal speciální zbarvení. Vůz Ryana Briscoea ponese kombinaci bílé, modré a červené, tedy barev americké vlajky, protože závod následuje hned po Dni nezávislosti. Briscoe do závodu odstartuje z posledního místa, protože v sobotu startuje v American Le Mans Series v Connecticutu. Jiné barvy dostanou také Dario Franchitti a Tony Kanaan. Franchitti pojede v černém voze sponzorovaném výrobcem baterií Energizer, Kanaan bude propagovat dodavatele paliv Sunoco a nový film Turbo.
Pocono Raceway:
Délka trati: 2,5 míle Délka závodu: 160 kol (400 mil) První závod: 1971 První závod IndyCar Series: 2013 Rekord okruhu: Emerson Fittipaldi (Patrick Racing, CART, 1989) - 0:42.51 Časový harmonogram (SELČ)
Sobota – 6. července 16:00 – 17:00 – 1. trénink 19:15 – 20:45 – kvalifikace 23:30 – 0:00 – 2. trénink Neděle – 7. července 18:00 – Start závodu Pocono INDYCAR 400 Zdroj: Formule.cz, foto: INDYCAR/LAT USA, grafika: INDYCA Komentáře ke článku
|
Reklama