Také při letošní Ennstal Classic se pořadatalé kolem žurnalisty Helmuta Zwickla snažili nabídnout fandům nejen bohatou paletu techniky, ale i velké osobnsti v kopitech. Sir Stirling Moss s chotí Lady Susie patří již tak nějak k „invetáři podniku“ stejně tak jako první žena F1, Maria Teresa de Filippisová. Wedle těchto velkých jmen dějin F1 se letos za volantem předvedly i další zajímavé osobnosti: z Rakouska to byli bývalí jezdci F1 Karl Wendlinger a Dieter Quester, z Itálie přijel dřívější jezdec Tecna a Williamsu Nanni Galli a ze Švédska bývalý tovární jezdec Lotusu, Reine Wisell.
Přijeli i legendární Belgičan Teddy Pilette a mistr volantu Rauno Aaltonen z Finska. Zástupcem rodiny Porsche byl tradičně Dr. Wolfgang Porsche a nesměl chybět ani legendární manažer Shadow, ATS a McLarenu, Jo Ramirez. Soudobou generaci jezdců zastoupil vítěz třídy GT při letošních 24h v Le Mans, Richard Lietz a oblast showbizzu reprezentovali herci Tobias Moretti a Christian Clerici.
Posadit tyto osobnosti do automobilů astronomických hodnot a nevídaných životopisů, to zaručuje desetitisícům podél trati nezapomenutelnou podívanou – na sto procent!
Sir Stirling Moss v kokpitu Ferrari Monza na startu Grand Prix von Gröbming.
Měli na každý pád i letos v Rakousku velký špás: Maria Teresa de Filippisová a Sir Stirling Moss.
Klasická a úspěšná Lancia-Stratos před krásnou štýrskou kulisou.
Olejová pumpa této monstrozní Loly T310 ze seriálu CanAm bohužel nevydržela rychlostní zkoušku do vrchu.
Bruceho nevyplňený sen: McLaren plánoval sériovou stavbu tohoto typu M12 GT.
Prvním vlastníkem tohoto Mercedesu SSK z roku 1928 byl spisovatel Sir Arthur Conan Doyle – „otec“ Sherlocka Holmese!
Osobnosti, kam jen oko pohlédlo: Reine Wisell, Karl Wendlinger a Teddy Pilette.
Sir Stirling Moss vede na Ferrari 750 Monza řadu vozů při Grand Prixu.
Maria Teresa de Filippisová je žena neuvěřitelného elánu: letos jí bude 87 let, když ovšem hráli twist a rock´n´roll, tak nebyla k udržení – a hráli ho prakticky nepřetržitě.
Přesto našla dostatek času, polaskat Sirlinga.
Karl Wendlinger na replice „Červené svině“, AMG-Mercedesu 300SEL, na kterém dojeli roku 1971 Heyer s Schickentanzem druzí při 24hodinovce ve Spa.
Karl Wendlinger, bývalý jezdec Marche a Sauberu-F1 se rád nadýchal historického vzduchu.
„To je poprvé, co řídím BMW,“ přiznal Nanni Galli v kokpitu typu 320 skupiny 5 z klasických dob velké série DRM.
Filmová a divadelni hvězda Tobias Moretti nastoupil do Ennstal Classic se synem.
Potomek velké belgické dynastie závodníků, Teddy Pilette platil především ve formuli 5000 za jednoho z nejlepších na světě.
Gallimu se líbilo i mimo kokpit jeho BMW...
Mrštný Lea Francis Hyper TT z roku 1930 v ulicích malebného Gröbmingu.
Na Wendlingera se přišlo tradičně podívat počerné publikum. Celý region Ennstal žije tři dny tímto klasickým podnikem!
Wendlinger před Gallim.
K opravdovým exotům rally patřila i tato krásná Tatra 603-2 z riku 1964.
A ještě jeden úspěšný výrobek značky Lancia: typ 037 v klasickém lakování Martini z roku 1982.
Mercedes přivezl do Rakouska tento svůj předválečný skvost z Indianapolisu.
BMW vede Veritas Gröbmingem.
Wisell a Pilette si vychutnali jízdu ve Ferrari Daytona.
Americký Marmon Roosevelt z roku 1929 před startem.
Sir Stirling Moss a hezké ženy: tak to bylo před 60 lety a tak je to i dnes!
Healey Silverstone z roku 1949.
„A takhle sei mi tenkrát v osmapadesátém třásly ruce, Stirlingu, když jsem s vámi stála na startu mé první Grand Prix F1 ve Spa.“
Tak nashledanou příští rok!
Zdroj: Roman Klemm, Foto:
Roman Klemm
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.