clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

ADAC-GT-Masters na Red Bull-Ringu: Dominující corvetta a návrat Tomáše Engeho.

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 13.8.2013, 15:05

počet komentářů: 0


Text a foto: Roman Klemm


Podnikem na Red Bull-Ringu slavilo povedené mistrovství ADAC-GT-Masters poločas sezony. V dosavadních osmi závodech sezony se dokázaly prosadit Audi a Chevrolet (Oschersleben), Ford a BMW (Spa), Audi a BMW (Sachsenring), Mercedes a znovu BMW (Nürburgring). Do Rakouska proto přijeli jako lídři pestré celkové tabulky dvojnásobní vítězi  sezony Claudia Hürtgenová a domácí jezdec Dominik Baumann z týmu Schubert-BMW. Jako favorité ovšem nastoupili uživatelé vozidel porsche a chevrolet, kterým měla přijít charakteristika rychlé tratě zvláště vstříc.

V kvalifikaci pro sobotní závod to byly silné Chevrolety-Corvette, kdo udával tempo. Posádky Alessi/Keilwitz a Wirth/Hohenadel obsadily první startovní řadu a jen soubojem s nimi vedla cesta k vítězství.

Zkušený Ital Diego Alessi si v sobotu nenechal po startu prvenství vzít a až do výměny pilotů šikovně využíval „páry“ svého amerického stroje, aby za sebou udržel v zatáčkách mrštnější Porsche 911 mladého Farnbachera. Zastávka v boxech ale vyšla lépe posádce německého vozu a novým lídrem závodu byl k poločasu Farnbacherův co-pilot Frommenwiler. Alessiho vystřídal v kokpitu Němec Daniel Keilwitz a i on věděl, jak nejlépe využít přednosti svého silného stroje: netrvalo to ani kolo a bílá Callaway Corvette byla zpět ve vedení. Největší nebezpečí na lídry ale beztak nečíhalo v podobě modrého Farnbacher-Porsche: nejlychlejším vozem závodu byl ve druhé polovině hodinovky Ford GT stáje Lambda, který převzala od Kecheleho bývalá valká německá monopostová naděje Dominik Schwager. Ultra nízký ford, se nejen probojoval  na druhé místo, dokázal dokonce relativně rychle dotáhnout náskok prvního. Poslední kola strávil Schwager v Keilwitzově závětří, na silný chevrolet mu nakonec ale přeci jen nestačil dech.

Frank Kechele a Dominik Schwager se tedy mohli právěm těšit na neděli. Pro druhý závod víkendu si totiž vybojovali pole-position oni. Hned vedle nich ovšem znovu číhali Alessi s Keilwitzem, druhou řadu tvořil rychlý „nizozemský“ DB-BMW Z3 posádky Knap/de Boer a Mercedes SLS dvojice Götz/Buhk.

Opticky poutavý Ford-GT ale nedokázal svou formu do neděle konzervovat. Již ve druhé zatáčce se Keilwitzova rozjetá Corvetta protlačila na první pozici – a toto místo dokázala vítězná posádka soboty také v neděli obhájit až do cíle! Také tentokrát to ovšem byl velký kus práce: Schwagerův „nepovedeného“ průjezdu zatáčkou Remus totiž využil i Buhk na mercedesu a usadil se v Keilwitzově závětří. Tam de facto zůstal až do výměny jezdců, která na pořadí nic nezměnila: Maxi Götz kompletní druhý poločas honil starého lišáka Alessiho. Ital ovšem opět výborně využil výhodu výkonu svého stroje a ve foto-finiši se znovu prosadil.

Na třetí pozici dojel nejlepší z „bavoráků“, vůz posádky Knap/de Boer a jen pět desetin za nimi proletěl cílem nejlepší kvalifikace, Lambda-Ford GT. První čtyři v cíli dělilo jen 1,4 sekundy!

Ohledně celkového hodnocení měly výsledky z Rakouska rozhodující dopad: Claudia Hürgenová a Dominic Baumann zažili na Red Bull Ringu černý víkend, ani jednou nebodovali a propadli se až na pátou pozici. Vedení tabulky převzali Götz/Buhk před Alessim a Keilwitzem.

Čeští jezdci nebyli v kokpitech GT-Masters zastoupeni, podnik ale přeci byl i z českého hlediska velmi zajímavý: svůj debut coby manažer týmu v Rakousku slavil Tomáš Enge. Bývalý pilot F1 je zodpovědný za nový projekt stáje Reiter Engineering, jejíž pobočka SaReNi United pro GT Masters připravila vůz Chevrolet Camaro pro zkušeného Petera Koxe a německého šlechtice Thurn und Taxise. V sobotu havaroval princ Taxis již ve druhé zatáčce, v neděli ale burácející stroj (nejen kvůli svému zvuku budil s odstupem největší zájem u publika a médií) dokázal dojet jako dvacátý.


Pestré pole šestadvaceti vozů se právě vrhlo do první zatáčky...

 

 


Okruh vede kolem „plechového býka“, který je poslední dva roky ozdobou infieldu.

 


Jeden z několika dobře známých pilotů GT-Masters: bývalý pilot F1, Markus Winkelhock.

 


Stopy v boxech probíhají díky stanovenému minimálnímu limitu relativně poklidně. Zde střídá Seiler Parisyho.

 


V neděli pronásledovali Buhk/Goetz vedoucí dvojici Alessi/Keilwitz jako stín. Na předjetí to ale nestačilo.

 


Hostoval v německém šampionátu: Anthony Beltoise, syn legendárního Jeana-Pierra...

 


Ford GT týmu Lambda patří po trnitých začátcích k nejsilnějším vozům pole.

 


Na takové romantické okolí se může příští rok těšit i formule 1.

 


Winkelhock předjíždí na rovince Huertgenovou.

 


Předvedli silnou sobotu: Farnbacher/Frommenwiler na Porsche 911GT3.

 


Ztratili v Rakousku první místo celkové tabulky: Huertgenová a Baumann

 

.
Vozy Audi R8 LMS-Ultra neměly na Red Bull-Ringu na vítězství: Asch před Winkelhockem.

 


Nedělní těsný průjezd cílem.

 


Slavili v Rakousku dvojnásobný triumf: Diego Alessi a Daniel Keilwitz.

 


Dominik Schwager: jeden z nejtalentovanějších jezdců pole.

 


Tak to je on: živý Red Bull!

 


Tomáš Enge dával a slovenskému jezdci Filipovi Sládečkovi tipy před startem. Trať by měl znát dobře: roku 1996 se zde stal německým mistrem Formule Ford 1800.

 


Mohutný Chevrolet Camaro GT týmu SaReNi United, který vede Tomáš Enge.

 


Enge a jeho jednička Peter Kox.

 


Nová hvězda na obzoru? Belgičan Alessio Picariello naprosto dominuje šampionátu Formule ADAC.

 


Za každé vítězství jeden Piccatchu na Picariellově voze – jak jinak..?

Zdroj: Roman Klemm, Foto: Roman Klemm

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Vzal vítr z plachet pochybovačů - 7.5.2024
Norris využil životní příležitost - 5.5.2024
Newey nemá další plány - 5.5.2024
Verstappen splnil další úkol - 4.5.2024
Dominantní Verstappen, urputný Ricciardo i smolař Norris - 4.5.2024

Reklama