clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Farfus vítězem, Rockenfeller se přiblížil k titulu

vydal: Pavel Fabry
zveřejněno: 15.9.2013, 14:50

počet komentářů: 0


Augusto Farfus vybojoval druhé letošní vítězství v DTM, když vyhrál osmý závod sezóny na německém Oscherslebenu. Na druhé pozici dojel do cíle vedoucí jezdec průběžného pořadí Mike Rockenfeller, který se výrazně přiblížil zisku letošního titulu.

Start se skvěle vydařil jezdcům BMW. Augusto Farfus dokázal v nájezdu do první zatáčky překonat z pole position startujícího Jamieho Greena, zatímco Bruno Spengler vykompenzoval svou penalizaci postupen ze šesté příčky na třetí. Klíčově přitom překonal také Mika Rockenfellera, vedoucího jezdce průběžného pořadí šampionátu, ten se usadil na čtvrtém místě.

Rockenfeller byl už na konci třetího kola prvním, který ze špičky zamířil k mechanikům, s ním se v boxové uličce objevilo také šest dalších soupeřů.

První z důležitých momentů přišel ve dvanáctém kole, Spengler totiž odbočil do boxů, na trať se však vrátil těsně za Rockenfellerem. Na rozdíl od Němce měl navíc na svém voze tvrdší sadu pneumatik, na které okamžitě začal ztrácet čas i pozice. Rockenfeller naopak stíhal vedoucí dvojici a když své mechaniky ve 20. kole navštívil vedoucí Farfus, objevil se těsně za jeho zády.

O pět kol později zajel podruhé do boxů Spengler, kolo nato stavěli také vedoucí Green a v tu chvíli pátý Rockenfeller. Reagoval také Farfus, jenž znovu vyjel z boxů těsně před Rockenfellerem, hned však předjel týmového kolegu Joeyho Handa, který za sebou mohl Rockenfellera pozdržet.

Spengler se nadále trápil na tvrdších pneumatikách, zezadu na něj začal dotírat další z jezdců ještě bojujících o titul, Robert Wickens. Ten ve 36. kole proti krajanovi neuspěl a naopak ztratil místo ve prospěch Mattiase Ekströma. Švéd se v nájezdu do 37. okruhu úspěšně posunul také před Spenglera, načež Wickens s pomocí kontaktu obhájce titulu pokořil ve třetí zatáčce. Spengler pak v následující zatáčce nasadil k útoku a vystřelil Wickense z trati.

Wickens se vysvobodil z kačírku, dojel však pouze do garáže a závod vzdal. Spengler mezitím přišel o kapotu a dostal signalizaci černo-oranžovou vlajkou. O kolo později tedy i on zamířil do boxů a ze závodu odstoupil.

V boxech se mezitím podruhé ukázal Green, na trať se přitom vrátil za Farfusem a Rockenfellerem. Poté, co všichni jezdci absolvovali obě své povinné zastávky v boxech, se tato trojice ujala vedení. Zatímco si Farfus užíval pohodlného vedení, Green se držel do jedné sekundy za Rockenfellerem. Svému stájovému parťákovi už však vzhledem k situaci v šampionátu nedělal problémy.

Farfus tak s náskokem šesti sekund proťal cílovou pásku jako vítěz, Rockenfeller byl odmáván na druhé pozici. Třetí místo bral Jamie Green, který tak dosáhl svého prvního umístění na stupních vítězů v barvách Audi.

Čtvrtý skončil Filipe Albuquerque před pátým Timem Scheiderem. Šestý skončil Gary Paffett před sedmým Mattiasem Ekströmem, bodovanou desítku doplnili Miguel Molina, Adrien Tambay a Edoardo Mortara, což znamená, že Audi dostalo všech osm svých vozů do první desítky.

Situace v šampionátu má dva závody před koncem sezóny poměrně jednoznačný ráz. Mike Rockenfeller vede se ziskem 124 bodů, přičemž vítěz závodu Augusto Farfus zůstal jeho jediným možným rivalem v boji o titul. Brazilec však na svého konkurenta ztrácí 33 bodů, k dispozici jich je ještě padesát.

Ze hry vypadli kvůli své vzájemné kolizi Robert Wickens a Bruno Spengler, šanci ztratil také Christian Vietoris, jenž po startu ze 20. místa dojel po nevýrazném závodě do cíle na osmnácté příčce.

p.
 Jezdec  Tým
 Čas/Odstup
1.
 A.Farfus  BMW Team RBM
1:11:40.894 
2.
 M.Rockenfeller  Audi Sport Team Phoenix
+ 6.298 
3.
 J.Green  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 6.912 
4.
 F.Albuquerque  Audi Sport Team Rosberg
+ 10.837 
5.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
+ 13.325 
6.
 G.Paffett  EURONICS Mercedes AMG
+ 14.707 
7.
 M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
+ 21.980 
8.
 M.Molina  Audi Sport Team Phoenix
+ 22.692 
9.
 A.Tambay  Audi Sport Team Abt
+ 23.109 
10.
 E.Mortara  Audi Sport Team Rosberg
+ 23.977 
11.
 P.Wehrlein  Mercedes AMG
+ 24.136 
12.
 M.Wittmann  BMW Team MTEK
+ 29.004 
13.
 D.Werner  BMW Team Schnitzer
+ 36.997 
14.
 R.Merhi  THOMAS SABO Mercedes AMG
+ 38.620 
15.
 T.Glock  BMW Team MTEK
+ 48.244 
16.
 J.Hand  BMW Team RBM
+ 48.756 
17.
 D.Juncadella  stern Mercedes AMG
+ 49.751 
18.
 C.Vietoris  Mercedes AMG
+ 58.626 
 19.
 A.Priaulx  BMW Team RMG
+ 1:10.973 
 
 M.Tomczyk  BMW Team RMG
+ 2 kola 
 
 B.Spengler  BMW Team Schnitzer
+ 11 kol 
 
 R.Wickens  STIHL Mercedes AMG
+ 13 kol 

Nejrychlejší kolo závodu: Joey Hand (BMW Team RBM) - 1:21.255

Průběžné pořadí po osmi závodech:

p.
 Jezdec  Tým
 Body
1.
M.Rockenfeller  Audi Sport Team Phoenix
124 
2.
 A.Farfus  BMW Team RBM
91 
3.
 C.Vietoris  Mercedes AMG
71 
4.
 R.Wickens  STIHL Mercedes AMG
70 
5.
 B.Spengler  BMW Team Schnitzer
67 
6.
G.Paffett  EURONICS Mercedes AMG
65 
7.
M.Ekström  Audi Sport Team Abt Sportsline
44 
8.
 M.Wittmann  BMW Team MTEK
39 
9.
 J.Green  Audi Sport Team Abt Sportsline
35 
10.
 D.Werner  BMW Team Schnitzer
26 
11.
 J.Hand  BMW Team RBM
26 
12.
 A.Tambay  Audi Sport Team Abt
22 
13.
 T.Scheider  Audi Sport Team Abt
22 
14.
 D.Juncadella  stern Mercedes AMG
20 
15.
T.Glock  BMW Team MTEK
15 
16.
 F.Albuqeurque  Audi Sport Team Rosberg
12 
17.
 M.Tomczyk  BMW Team RMG
10 
18.
 R.Merhi  THOMAS SABO Mercedes AMG
19.
 M.Molina  Audi Sport Team Phoenix
20.
E.Mortara  Audi Sport Team Rosberg
21.
 P.Wehrlein  Mercedes AMG
22.
 A.Priaulx  BMW Team RMG

Bodovací systém DTM:
Závod: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Zdroj: Formule.cz, časy DTM

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama