clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Návrat na pevninu pro dalších 400km

vydal: David Hanáček
zveřejněno: 2.4.2014, 15:45

počet komentářů: 0


Nadcházející víkend se pojede další, tentokrát třetí podnik austrálských V8 Supercars. Stejně jako na trati Symmons Plains, i zde budou k mání tři závody. Dva sobotní na 100km a jeden nedělní na 200km. Celý závodní víkend se pak může pyšnit názvem Winton 400.

Trať, na které se pojede, se rozprostírá nedaleko městečka Benalla v severní části státu Victoria. Právě název Benalla pak figuroval i v názvu místního auto klubu (Benalla Auto Club), který má na svědomí okruh Winton Motor Raceway. Závodit se zde začalo na začátku sezóny 1959, ovšem to bylo ještě na provizorní trati zvané Barjarg, necelých 50km jižně od dnešního závodiště. To vzniklo během dvanácti měsíční výstavby nedaleko jezera Mokoan.

Jako jedni z prvních se zde proháněly monoposty Victorian Formula Junior a u formulových vozů se zůstalo i nadcházející dlouhá léta.

Předchůdce dnešní série V8 Supercars, ATCC neboli Australia Touring Car Championship, se na Winton Motor Raceway podíval až na začátku roku 1985. Okruh tehdy na prvním místě závodního kalendáře vystřídal závodiště Sandown a vítězem se stala legenda Jim Richards ve voze JPS Team BMW. Jim Richards následně nasbíral celkem 14 titulů - naposledy právě minulý rok v rámci Touring Car Master, série která je nedílnou součástí závodních víkendů V8 Supercars.

Winton následně přežil změny, ať už osobního rázu - výměna povrchu, prodloužení dráhy nebo oheň kontrolní věže - či reorganizaci nejvyššího vedení tehdejší série ATCC. Nejvýraznější změnou bylo přidání 1km dráhy před rokem 1997, kdy se mimojiné v porodních křečích zmítala dnešní podoba V8 Supercars. Pro srovnání, vybudování Winton Motor Raceway před rokem 1960 stálo 10’000 austrálských dolarů. Výměna povrchu a přidání 1km dráhy v roce 1997 pak dalších 1,1 miliónu.


Trať v dnešních dnech měří přesně 3km neboli 1.864míle. Kratší okruh je pak o necelý jeden km kratší, přesněji 2,03km. Verze, která bude hostit nadcházející víkend austrálské plecháče čítá 12 zatáček a díky novým pravidlům, ohledně délky jednotlivých závodů, se oproti předchozím podnikům ten letošní prodlouží o 76km. Dosavadní průběh sezóny zatím potvrzuje, že se tento trend divácky zatím vyplácí. Na dramatu rozhodně neubylo.




Mezi favority bude jistě patřit duo Jamie Whincup a Craig Lowndes, kteří dominují posledním sezónám. Hledáčky kamer se budou samozřejmě soustředit zejména na šampióna z let 1996, 1998 a 1999. Craig Lowndes si totiž vítězstvím v nedělním závodě na Symmons Plains Raceway zajistil své 96. vítězství kariéry. Pokud se mu letos podaří dosáhnout na kulatou stovku, stal by se prvním, kterému by se tak v rámci ATCC/V8SC podařilo.

Nezapomeňme rovněž na fakt, že Winton Motor Raceway je oblíbeným testovacím místem - celkem 18 z 25 týmů letošního ročníku považuje Winton za domácí trať. Z posledních 20 závodů však místní vyhráli 9x, zatímco “návštěvníci” z Queenslendu 11x. Připomeňme, že rivalita mezi severem a jihem je cítit napříč celým austrálsko-sportovním světem.

Od roku 1985 se zde zelenou vlajkou mávalo v 52 případech.

Rozpis třetího závodního víkendu pak můžete najít ZDE.

Máte své favority ?





Zdroj: www.v8supercars.com.au

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Piastri na čele, Alonso a Pérez v bariéře - 18.5.2024
Herta nejrychlejší, kvalifikační simulace pro Newgardena - 18.5.2024
Williams ztrácel půl sekundy na kolo - 18.5.2024
Běh pro Sennu s Ratzenbergerem - 17.5.2024
Leclerc nejrychlejší i odpoledne - 17.5.2024

Reklama