clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Grand magazín 12/2014 (20. – 25. června)

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 26.6.2014, 06:50

počet komentářů: 0


Krátce ze světa

Počínaje závodem v holandském Zandvoortu se v poli BSS objeví dle oznámení z 24. června vrátí tým Schubert. V barvách německé stáje s vozem BMW Z4 GT3 bude bojovat dvojice rakouských mladíků. Vedle zkušeného Dominika Baumanna si premiéru v GT odbude Thomas Jäger, který přesedlá z formulových monopostů.

Výsledkový servis

International GT Open (3/8), Jerez

Do Španělska dorazilo sedm posádek zařazených ve třídě SGT a pouze deset v GTS. Přitom právě v této třídě se poprvé objevil nadějný italský tým Nova, který se zároveň postaral o premiéru Nissanu GT-R v šampionátu.

70´´ závod

Do čela závodu se ihned probojoval Zampieri (č. 60, SGT, SMP Racing, Ferrari), kterého následoval o pole position obraný Campanico. Portugalec si však musel bránit i stříbrnou pozici, protože na něj dotíral Montermini (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari).

S blížícími se výměnami přišel o náskok vedoucí Zampieri, za nímž jeli Campanico, Montermini a Tutumlu (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette).

Po výměnách jezdců se dlouho nesvezl Sijthoff (č. 4, SGT, V8 Racing, Corvette), který přišel o špatně upevněné kolo. Nejednou podobné selhání končí dlouhou cestou do boxů na třech kolech, nyní následoval výlet do únikové zóny a náraz do bariéry.

Jen o jedenáct kol dále ujel Soulet (č. 6, SGT, Selleslagh, Corvette), který musel po poruše převodovky vzdát snahu dobýt šestou příčku Pastorelliho (č. 2, SGT, V8 Racing, Corvette).

V samotném závěru došlo k dramatické situaci v boji o osmou příčku. Bontempelli (č. 74, GTS, Nova, Nissan) se snažil zdolat Reteru (č. 99, GTS, V8 Racing, Corvette), což se mu podařilo také s přispěním Cordoniho (č. 62, GTS, Ombra, Ferrari) – ten byl však o kolo zpět. Retera navíc musel odrážet útok dorážejícího Fjordbacha (č. 5, SGT, Drivex, Porsche).

V tabulce uvedené výsledky byly dosaženy po ujetí 39 kol.

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
1:11:34.079
2.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 1.822
3.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 11.056
4.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Villorba
F
+ 17.957
5.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 20.893
6.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 23.879
7.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
+ 41.178
8.
GTS
 C.Dolby/L.Bontempelli   Nova Race
N
+ 49.925
9.
GTS
 D.Derdaele/M.Retera   V8 Racing
C
+ 53.713
10.
SGT
 A.Barbra/T.Fjordbach   Drivex
P2
+ 54.162
11.
GTS
 M.Griffin/D.Cameron   AF Corse
F
+ 1:04.773
12.
GTS
 S.Constantini/A.Sicart   Ombra
F
+ 1:10.516
13.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 1:13.346
14.
GTS
 M.Cordoni/S.Gatusso   Ombra
F
+ 1 kolo
15.
SGT
 I.Tutumlu/M.Soulet   Selleslagh
C2
+ 11 kol
16.
SGT
 A.Hamilton/D.Sijthoff   V8 Racing
C2
+ 22 kol
17.
SGT
 M.A.de Castro   Drivex
P2
+ 35 kol

60´´ závod

Již tak málo početné pole bylo v neděli ochuzeno o sobotní odpadlíky z týmu Selleslagh. Poškozenou převodovku žluté corvetty se nepodařilo opravit.

Na větší strkanice v prvním kole doplatili nejvíce Constantini (č. 63, GTS, Ombra, Ferrari) a Roda (č. 56, GTS, AF Corse, Ferrari). Zdánlivě nevinný kontakt skončil smykem a uvíznutím v kačírku, v případě Constantiniho navíc nárazem do bariéry.

V kvalifikaci nejrychlejšímu Rugolovi (č. 55, GTS, AF Corse, Ferrari) se podařilo uhájit první pozici. Italský pilot se snažil rychlou jízdou a dlouhým pobytem na dráze vybojovat co největší náskok pro svého pomalejšího kolegu.

Sdanewitsch tak vyjížděl na trať s náskokem 24 vteřin na nejbližšího soupeře Maleeva (č. 61, SGT, SMP Racing, Ferrari). Větší hrozbou byl 35 vteřin vzdálený Montermini (č. 1, SGT, Villorba, Ferrari), které dokázal úřadující mistr během dvaceti minut smazat. Tři minuty před koncem se ujal vedení.

V posledním, 33 kole, se před italského amatéra dostal ještě Dolby (č. 74, GTS, Nova, Nissan).

p.
 Kat.  Posádka  Tým  Vůz
Čas/Ztráta
1.
SGT
 A.Montermini/N.Schirò   Vilorba
F
1:00:52.851
2.
GTS
 C.Dolby/L.Bontempelli   Nova Race
N
+ 2.223
3.
GTS
 C.Sdanewitsch/M.Rugolo   AF Corse
F
+ 6.250
4.
SGT
 A.Hamilton/D.Sijthoff   V8 Racing
C2
+ 11.963
5.
GTS
 J.Camathias/M.Beretta   Autorlando
P
+ 20.018
6.
GTS
 C.Campanico/A.Patel   Novadriver
A
+ 20.916
7.
SGT
 D.Zampieri/R.Mavlanov   SMP Racing
F
+ 24.031
8.
SGT
 M.Ramos/N.Pastorelli   V8 Racing
C2
+ 24.142
9.
GTS
 V.Maleev/J.M.P.Aicart   SMP Racing
F
+ 46.952
10.
GTS
 D.Derdaele/M.Retera   V8 Racing
C
+ 50.925
11.
GTS
 M.Griffin/D.Cameron   AF Corse
F
+ 51.410
12.
SGT
 A.Barbra/T.Fjordbach   Drivex
P2
+ 1:13.385
13.
GTS
 M.Cordoni/S.Gatusso   Ombra
F
+ 7 kol
14.
SGT
 M.A.de Castro   Drivex
P2
+ 31 kol
15.
GTS
 S.Constantini/A.Sicart   Ombra
F
+ 32 kol
16.
GTS
 P.Ruberti/G.Roda   AF Corse
F
+ 32 kol

Očekávané události

27. – 28. června - Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/12), Paul Ricard

Na francouzském okruhu proběhne necelý měsíc před vrcholným podnikem šampionátu třetí setkání účastníků vytrvalostní série. V předběžné verzi je přihlášeno 42 posádek.

V profesionální třídě se utká celkem 12 stálých účastníků. Stejná situace panuje ve třídě smíšených posádek, kterých je přihlášeno 19.

Jedinou kategorií, která zaznamenala nárůst zájmu je amatérská. Další vůz navíc připraví tým WRT (Audi) a Villorba (Ferrari). Premiéru si v šampionátu odbude domácí Duqueine Racing, který osedlá další z vozů se vzpínajícím koníkem ve znaku.

Současnou podobu startovní listiny lze zobrazit na stránkách pořadatele Zde.

Závod se jede již v sobotu se zahájením přenosu prostřednictvím stránek pořadatele (Zde) v 19,00. Start do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem následuje o deset minut později, vlastní závod je zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

4. – 6. července - International GT Open (4/8), Hungaroring

4. – 6. července - Blancpain Sprint (3/7); BGTS (6/12), Zandvoort

18. – 20. července - International GT Open (5/8), Silverstone

23. – 27. července - Blancpain Endurance (4/5); BGTS (7/12), 24 hodin ve Spa

Doplňující odkazy

Předchozí vydání zpravodajského přehledu z období (5. – 19. června) naleznete Zde.

Profily šampionátů

Blancpain Endurance Series (Zde)

Blancpain Sprint Series (Zde)

Blancpain GT Series (Zde)

ADAC GT Masters (Zde)

International GT Open (Zde)

V průběhu sezóny aktualizované články zaměřené na hlavní informace o sériích určených GT vozům. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních.

Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu.

Zdroj: SRO, GT Sport, Sportscar 365, Formule

Zdroj: dle popisu na konci článku, Foto: Tomáš Krejčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama