24 hodin ve Spa: vozy, týmy, jezdci – 3. díl |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
V posledním díle seznámení s účastníky závodu 24 hodin ve Spa se budeme zabývat obsazením nejprestižnější třídy. Většina z necelých dvou desítek vozů bude pilotována především profesionálními závodníky, řada z nich je vyslána samotnými výrobci, aby dobyli ceněný triumf. Letošní sezona se odehrává ve znamení rivality týmu ART (s Demoustierem a Parentem) a nováčka z M-Sportu (především Meyrick, Kane, Smith), což je znát i u vůdčích posádek obou stájí. Do hry však mohou promluvit i zástupci přihlížejícího Saintelocu (Ortelli, Sandström, Guilvert), případně WRT anebo HTP. Požadavky na účastníky V hlavní třídě jsou povoleny pouze tříčlenné posádky. Kategorizace jezdců se zde neuplatňuje, snahou je sestavit co nejsilnější sestavy. Vozy, týmy, jezdci Tato část je rozdělena na účastníky dle jejich rozdělení do kategorií. Následně další řazení je podle pořadí v abecedě u názvu výrobce. U jednotlivých modelů se nachází odkazy na bližší informace. Případná doplňující poznámka v závorce rozlišuje následující druhy dle podrobnosti informací. Je-li v závorce samotný odkaz, jedná se o letos představený stručný popis technických údajů. Podrobnější informace pod označením Souboj výrobců poskytne odkaz na článek zveřejněný před sezonou MS GT1 v roce 2012. I přes mezisezónní úpravy některých modelů v minulosti se jedná o takřka shodná vozidla třídy GT3, která jsou pilířem této série. Má-li tým svoji prezentaci na internetu, v závorce je uveden odkaz. Ten může případně vést na stránky týmu zajišťujícího provoz (servis) anebo například na sociální sítě (označení FB). Sestavy nejsou v některých případech kompletní, což bude vyznačeno zkratkou TBA. Jména označená hvězdičkou nebyla v době vydání listiny uvedena, k jejich zveřejnění došlo do doby vydání článku. Aston Martin Vantage GT3 (Zde)
Audi R8 LMS (Souboj výrobců: Zde)
Bentley Continental GT3 (Zde)
BMW Z4 GT3 (Souboj výrobcůZde)
McLaren MP4-12C GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 (Souboj výrobců: Zde)
Seznam úspěšných jezdců Vzhledem ke třídě není divu, že prakticky v každém voze najdeme pilota ověnčeného vavříny z významných mezinárodních podniků.
Celkem sedm jezdců se může pochlubit celkovým triumfem právě ve Spa (v éře GT): Bernd Schneider ( č. 84; 2013), Maximilian Buhk ( č. 86; 2013), maximilian Götz ( č. 86; 2013), Frank Stippler ( č. 3; 2012), René Rast ( č. 1; 2012), Marcel Fässler ( č. 2; 2007) a Stéphane Ortelli ( č. 26; 2003). Bližší představení účastníků závodu 24 hodin ve Spa je u konce. Zpravodajství z této akce však bude pokračovat dalšími články, mj. souhrnným článkem o závodu, startovní listinou s aktuálními údaji, výsledky apod. Doplňující odkazy Účastníci Gentlemen Trophy Zde Účastníci PRO-AM Cup Zde Profil Blancpain Endurance Series (Zde) V průběhu sezóny aktualizovaný článek zaměřený na hlavní informace o této vytrvalostní sérii. Tento prestižní podnik je v pořadí čtvrtým závodem pětidílného seriálu. Většina účastníků působí právě v této sérii, doplněni jsou příležitostnými zájemci. Jeho součástí jsou odkazy na články s dodatečnými údaji anebo na stránky spjaté s danou sérií včetně úplného přehledu oficiálních. Naleznete zde charakteristiku série, její historii, přehled držitelů jezdeckých a týmových titulů anebo informace o pořadatelské organizaci. Seznámíte se s aktuálním kalendářem, výtahem z pravidel, účastníky anebo úspěšnými jezdci působícími v šampionátu. Kategorizace jezdců Zde. Zdroj: SRO, Formule, Foto: V-IMAGES/Fabre Komentáře ke článku
|
Reklama