clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

BMW porazilo na Norisringu Fordy a Porsche

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 18.9.2014, 09:00

počet komentářů: 0


Hans Joachim Stuck a jeho BMW porazili v Norimbergu konkurenci od Forda a Porsche. Výborně obsazený smíšený závod vozů GT a ETCC bez mistrovského statusu byl velkým úspěchem.

V Norimberku pořádali svých dodnes tradičních „200 Meilen von Nürnberg“ před sezonou 1974 především pro sportovní prototypy a dokonce formule 2. V polovině září roku 1974 se před Hitlerouvou kamennou tribunou ovšem představil nový formát: smíšené pole vozů evropských šampionátů GT a cesťáků. Tovární týmy vážily cestu na kraťoučký okruh u jezera Dutzendteich ve výborném složení: dva Ford Capri RS3100 pilotovali Niki Lauda a Toine Hezemens, těm se postavily především dva načerno přelakované BMW 3.5 CSL s Hansem-Joachimem Stuckem a Derek Bellem v kokpitech. Špičkové týmy GT se spoléhaly na jejich Porsche Carrera RSR. Georg Loos nasadil tři pro Rolfa Stommelena, Tima Schenkena a Herberta Müllera, jeho velcí Kolínští rivalové, bratři Kremerové, připravili také tři podobné vozy pro Hanse Heyera, Paula Kellera a Johna Fitzpatricka. Nechyběly ani oba vynikající dvoulitry Ford Escort Ericha Zakowského s Klausem Ludwigem a Dieterem Glemserem za volanty. Zkrátka pole vysoké úrovně.

Nedělní závod se stal očekávaným velkým soubojem továren BMW a Ford, přičemž měla kolínská firma počátečně navrch: v prvním kole vedl Hezemans před Stuckem a Laudou. Niki se ve druhém kole posunul na druhou pozici a oba modrobílé Capri začaly Stuckovi a Carrerám v pořadí Müller, Heyer, Fitzpatrick, Stommelen a Haldi ujíždět. Toto galapředstavení Forda ale trvalo jen 15 kol. Lauda zpomalil kvůli rozbitému řazení a vzdal. O dalších deset kol později začal Stuck ztahovat Hezemansův náskok a za chvilku se Nizozemec oběvil s kouřícím vozem v boxech. Jeho motor se uvařil. Stuck poté zajistil BMW marketingově tak důležité vítězství před domácím publikem. Vozy třídy GT obsadily v pořadí Heyer, Müller, Schenken a Fitzpatrick další místa.

Novinky z formule 1: Před odletem k severoamerickým velkým cenám se opět mnohé hnulo ohledně obsazení kokpitů. Roger Penske definitivně oznámil, že debut jeho PC1 převezme Mark Donohue. Chris Amon odepsal vlastní projekt a přijal nabídku kokpitu u BRM. Jochen Mass převzal třetí McLaren od Davida Hobbse, nadějný Rakušan Helmut Koinigg získal po testu v Goodwoodu důvěru Johna Surteese (jaké to fatální nasměrování osudu), Eppie Wietzes a Ian Ashley se v Mosportu chystali nasasednout do soukromých Brabhamů BT42.

 Poslední závod mezinárodního německého šampionátu Polifac-formule 3 vyhrál na Nürburgringu po tvrdém souboji Conny Andersson. Švéd a Rakušan Hans Binder bojovali až do poslední zatáčky, ve které jejich vozy March 743 dokonce kolidovaly, o vítězství. Třetí dojel Giorgio Francia před domácím Dieterem Kernem. Gunnar Nilsson odstartoval kvůli problému se zapalováním až dvě kola za polem, zajel ale nejrychlejší kolo závodu.

V rámci SuperSprintu na Nürburgringu startovala i slabě obsazená Intersérie. Vyhrál Herbert Müller na Porsche 917, jehož motor měl při technické kontrole ale více, než povolených pěti litrů oběmu...



Hezemans vede na Norisringu před Laudou, Stuckem a skupinou vozů Porsche třídy GT.

 

Těšil se na debut ve formuli 1: Kanaďan Eppie Wietzes.

 

Conny Anderson (zde vede před Ribeirem, Mantovou, Nilssonem a Sigurdsonem) vyhrál závěr německé formule 3.

 

 

Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Když Senna selhal v Monaku - 15.5.2023
Räikkönen spal pod stolem a nechtěl cvičit - 29.10.2021
Když se formule (ne)pokusily pokořit největší ovál - 12.5.2020
Ten ovál je pro IndyCar moc rychlý - 7.4.2020
Úspěšná kariéra Nikiho Laudy ve fotografiích - 21.5.2019

Reklama