Bob Evans se stal mistrem Evropy F5000 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
27letý Angličan Bob Evans sice poslední závod evropského šampionátu F5000 v Brands Hatchi nedokončil, přesto se stal mistrem sezony 1974. Vern Schuppan měl pomoci ve třetím VDS-Chevronu Gethinovi a neměl co ztratit, když se riskantním manévrem při prvním průjezdu vracečkou Druids vecpal před oba vozy z první startovní řady. Zbývajícíh 35 kol závodu nedal vedení z ruky a vyhrál o sekundu před Ianem Ashleyem a Gethinem. Bob Evans musel již ve čtvrtém kole svou STP-McKechnie-Henley-Fork-Lift-Lolu T332 s rozbitým motorem odstavit a nervozně pozorovat Gethinovo závod. Peter ale měl vážné problémy s nastavením vozu a byl rád, že uhájil před Belsoem, Santem a Pilettem třetí místo. Na Evanse čekala slibná kariéra – ale jen zdánlivě. Pro sezonu 1975 mu sice Lous Stanley připravil BRM formule 1, ročník v tomto pomalém voze ale Evansově renomé spíše uškodil. U Lotusu směl absolvovat začátek roku 1976, když ale Chapman získal Andrettiho,musel Bob ustoupit... Zatím to nebylo zvěřejněno oficiálně, Matra-Simca se ale chtěla po vyhraném MS značek z této třídy stáhnout. Hned několik týmů F1 mělo dle šuškandy roku 1975 použít motory tohoto výrobce: Shadow, Fittipaldi, Hesketh a kdo ví, kdo ještě. Také o volného sponzora Gitanes byl pochopitelně zájem... Zajímavého výrobce motorů měl údajně po ruce i Max Mosley: do vozu Vittoria Brambilli hodlal zabudovat plochý dvanáctiválec Alfa Romeo a konstruktér Robin Herd nedávno navštívil továrnu Autodelty. Apropos Fittipaldi: Wilson Fittipaldi představil v rámci pompézní prezentace v hlavním městě Brasília svůj „národní“ vůz formule 1. Příležitosti se dokonce zúčastnil i prezident Geisel a jistě rád slyšel, že kosntrukce Richarda Divily zahrnovala „pokud možno především konponenty vyrobené v Brazílii a z brazilských surovin. Projekt zaplatil brazilský cukrovarský spolek Copersucar. Jak slibně všechno koncem roku 1974 vypadalo, ale není všechno sladký cukr, co se třpytí... V Goodwoodu testoval John Surtees potencionelní jezdce F1. Během roku mu utekli Pace s Massem, Koinigg se zabil a Bell s Dolhemem právě nepředvedli potenciál hodný F1. „Big John“ tedy nechal testovat Henri Pescarola, který znechucen opustil BRM a málo známého (a stejně tak málo rychlého) Jo Vonlanthena. Malý Švýcar oslňoval především Franky svých sponzorů Chiclets (žvýkačky) a Bissago (doutníky)... Jean-Pierre Jabouille vyhrál na Renaultu-Alpine A441 závod sportovních dvoulitrů v Jaramě. Wilson Fittipaldi a jeho futuristicky tvarovaný „Copersucar FD-001“.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora Komentáře ke článku
|
Reklama