Warwick Brown novým mistrem Tasmánské Série F5000 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Lépe nemohli promotéři své finále Peter Stuyvesant Tasman Championshipu zviditelnit: do posledního z osmi závodů nastoupili Australani Warwick Brown a Johnnie Walker společně s Novozélanďanem Graemem Lawrencem se stejným počtem bodů. O novém mistrovi se tedy muselo rozhodnout v Sandown Parku u Melbourne. Rekordní kulisa 30.000 diváků se stala svědkem prvního velkého mezinárodního vítězství 29letého Johna Gosse ze Sydney a mimo to mohli poopravdu napínavém podniku slavit „svého“ mistra Browna! Brownova bílá Lola T332 týmu Pata Burkeho se ujala hned po startu vedení. V jeho prospěch se závod odvíjel i v jiném smyslu: Walker zničil nejen svůj vůz, ale i veškeré naděje těžkou nehodou ještě v prvním kole a Lawrence musel několikrát zastavit v boxech kvůli technickým problémům. Vypadalo to, že Brown získá titul čistým vítězstvím, i on ovšem zajel dvě kola před koncem do boxů, kde mu mechanici museli doplnit palivo! Špičku převzal před nadšeným publikem outsider Goss na voze Matich-Repco A53 a vyhrál s náskokem 30 sekund na Johna McCormacka (Elfin-Repco MR6), Maxe Stewarta (Lola T330), Kevina Barletta (LolaT332) a Chrise Amona (Talon MR1). Warwick Brown zachránil bodík za šesté místo a tím i titul. Jaký to návrat mladého jezdce, který před necelými dvěmi lety po příšerné nehodě v Surfers Paradise dlouho bojoval o holé přežití. Také v dílnách Graham Hill Racingu se činili: dokončili tam nové časi Lola T371. Tento „mezičlánek“ mezi opravdovým novým Brodleyovým návrhem T372 a starým T370 měl mít v Kyalami k dispozici Rolf Stommelen, zatímco chtěl šéf Hill nastoupit se starým vozem. Pouze s modifikacemi svých dosavadních šasi musel vyjít Frank Williams. Pro Kyalami své FW02 a FW03 náležitě přepracoval: chladiče putovaly do špičky vozu, která nyní silně připomínala Hesketh. Výroba nového typu se pozdržela a Williams jej chtěl prezentovat teprve začátkem evropské sezony v Jaramě. Podobně si počínal i kolínský milionář Georg Loos. Vedle vozů pro DRM, Intersérii a GT zakoupil i jeden z továrních Gulfů-Mirage pro MS značek. Dnešní majitel továrního týmu Audi, Reinhold Joest našel pro svůj Porsche 908/4 spolujezdce se zajímavým sponzorem: italského výrobce vaječného koňaku Ovoro! Tento label se měl později objevit i ve formuli 1 coby mecenáš Artura Merzaria.
Velké finále Tasmánské F5000 v Sandown Parku: Brown vede smečku krátce po startu. Hovoří nový mistr Tasmánské Série Warwick Brown. Vpravo vítěz Sandown Parku, John Goss. Ferrari 312T, jehož premiéra byla ohlášena pro Kyalami, měl brzy ovládnout dění sezony 1975.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: archiv autora Komentáře ke článku
|
Reklama