V Monaku začal nejlépe Hamilton, druhý Verstappen |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vítejte na formule.cz a při sledování 1. tréninku na Velkou cenou Monaka! Dnes a během víkendu se bude asi nejčastěji skloňovat slovo výjimečný. Monte Carlo je diamantem v korunce F1 a dlouhá historie tratě spolu s množstvím celebrit, kasiny a luxusními jachtami v přístavu mu dodávají výjimečnou atmosféru. Trať v monackých uličkách je dlouhá pouze 3 340 metrů a musela jí být udělena výjimka od FIA, všechny ostatní okruhy mají minimálně 4 kilometry. Trať je zároveň velmi úzká a klikatá a úspěšné předjížděcí manévry jsou také spíše výjimkou z pravidla. To komplikuje i průběh tréninků a porovnávání časů. Problémem tady totiž je i předjíždění vozů, které právě vyjely z boxové uličky nebo se do ní pomaličku vracejí. Výjimečný je také časový rozvrh podniku, neboť první i druhý trénink budeme sledovat výjimečně ve čtvrtek a v pátek budou cesty otevřeny pro běžný provoz. Teplota v malém knížectví ležícím na pobřeží středozemního moře vystoupila na 14°C. V prvních minutách se na trať vydalo několik nedočkavých jezdců, k měřeným kolům se však dostali pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg. V prvním tréninku se zpravidla používá pouze tvrdší ze dvou směsí pneumatik do sucha a měkčí si jezdci šetří na druhý trénink. Monackou vozovku však skropil ranním déšť a někteří piloti začínali na pneumatikách na mírně mokrou trať označených zeleným pruhem. Většina tratě však již byla suchá a zbytek rychle osychal a Marcus Ericsson se jako první odvážil zajezdit rychlé kolo na měkkých pneumatikách, které v Monaku probraly roli "tvrdší směsi". Ve druhém tréninku bude použita super-měkká směs. To na trať vrátilo i vozy Mercedesu, ale Rosberg spěchal až příliš a svůj monopost opřel o bariéru na vnějšku zatáčky Tabac. Nebylo však vidět žádné poškození. Během prvních 20 minut tréninku se na trať dostalo 17 vozů, všichni piloti však byli velmi opatrní a Hamiltonovo nejrychlejší kolo mělo hodnotu 1:22.130. Nebyl mezi nimi Jenson Button, mechanici usilovně pracovali na jeho rozebraném voze. Oblíbenou výjezdovou zónu vedle zatáčky Sainte Devote již navštívili Carlos Sainz i Fernando Alonso. Hamilton své nejrychlejší kolo zlepšil ještě před vrácením bonusové sady pneumatik, druhým nejrychlejším byl Kimi Räikkönen a třetím Daniel Ricciardo. Nico Rosberg kontroloval stav svého monopostu a patřilo mu pouze 18. nejrychlejší kolo. Na trati se neobjevili Jenson Button ani Will Stevens. Když byl Rosberg s vozem konečně spokojen, začal postupně zrychlovat své časy, až se dostal do čela tabulky. Oba piloti Mercedesu opět využívali prázdnější trať a tentokrát své časy dostali až pod 1:20. Na trati se už objevil i Stevens a přípravy finišovaly i na voze Jensona Buttona. L. Hamilton: První zatáčka je v pořádku? inženýr: To ti nesmím říct. (platí zákaz takového typu komunikace když je jezdec na trati) L. Hamilton: A co počasí? inženýr: Počasí je fajn. Rosberg před Mirabeau zablokoval kola, tentokrát však zatáčku zvládl. Loni to znamenalo přerušení kvalifikace a pro Rosberga pole position. Závod v Monte Carlu je jeden z nejnepředvídatelnějších v kalendáři MS F1. V polovině tréninku byl za mercedesy Sebastian Vettel, ale za ním se seřadili Verstappen, Kvjat, Hülkenberg a Sainz. Piloti Williamsu se zatím drželi v druhé desítce, stejně jako jezdci Sauberu a Lotusu. Vettel začal jezdit časy stále blíž TOP kolu Lewise Hamiltona, v Casino Square se však dostal do velkých problémů. S přetáčivým smykem si však poradil excelentně a jeho ferrari zůstalo centimetry od bariéry. Mohl by McLaren získat první body sezony právě v prestižním Monaku? Fernandu Alonsovi se podařilo zajet kolo, které bylo pouze o sekundu pomalejší než aktuálně nejrychlejší kolo Lewise Hamiltona. Rosberg se soustředil na delší stint a už se nesnažil překonat čas týmového kolegy. Zůstali před ním i oba jezdci Ferrari, Räikkönen však nebyl zcela spokojen s nastavením. Rameno při rameni se dnes dopoledne držely sesterské týmy Red Bull a Toro Rosso. Jejich jezdci předvedli před koncem tréninku rychlé časy a dostali se před Rosberga i Räikkönena. Kromě Manoru se nejhůř uvedl Sauber spolu s Lotusem a Force Indií. Má se za to, že nejsilnější zbraní Force Indie a Lotusu je spolehlivá a výkonná pohonná jednotka od Mercedesu, ta však v klikatých uličkách nehraje důležitou roli. Zvědaví budeme také na sobotní a nedělní rychlost Williamsu, ten však v pátek často jezdí s plnějšími nádržemi než konkurence. V posledních minutách tréninku se na pogumovanou trať vrátili všichni piloti včetně Buttona. Více přilnavosti využil k jednomu rychlému kolu Pastor Maldonado. Nejrychlejší kolo zůstalo Lewisu Hamiltonovi, na druhém místě tabulky nejrychlejších časů najdeme 17letého mladíka Maxe Verstappena.
Zdroj: formula1,formulecz, autosport Komentáře ke článku
|
Reklama