Newey: Nezávislí by měli dostávat i software a palivo |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Technický guru Red Bullu doufá, že Jean Todt a Bernie Ecclestone prosadí neutrálního dodavatele motorů pro týmy, kterým se nepodařilo dohodnout se žádným z výrobců složitých hybridních pohonných jednotek. Tovární týmy jsou nyní podle něj v příliš velké výhodě, protože kromě samotných motorů si mohou jen pro sebe nechat i na míru vyvinutý software a paliva. "Automobilky musí zákazníkům dodávat fyzicky stejné motory, jaké dávají svým vlastním týmům," řekl Adrian Newey. "Ale není to jen o hardwaru, důležité je i palivo a software. Takže jako první by se mělo zavést pravidlo, podle kterého by zákazníci museli dostávat i stejný software a palivo jako tovární tým, pokud by chtěli. Dalším problémem je, jak do F1 dostat někoho dalšího, například Audi. Nyní je to komplikovanější než kdy jindy. Náklady výrobců motorů jsou nyní v F1 obrovské. Vysoce přes 200 milionů eur ročně a možná je to blíž 300 než 200 milionům. To je obrovský balík. FIA přišla s návrhem alternativního, odlišného motoru, který by byl dostupný menším týmům, a zároveň by s ním mohly být konkurenceschopné. Podle mě by to bylo velmi dobré řešení, ale automobilky jsou proti, takže právě probíhá boj." Designérská legenda se obává, že o titul se v současnosti mohou ucházet pouze tovární týmy Mercedesu a Ferrari. "Když se podíváte do minulosti, sport byl v nejlepší formě když se soukromé týmy mohly snadno dostat k dobrému motoru. Období motoru Cosworth DFV je nejlepším příkladem. Potřebujeme levnější motory, ale nejdůležitější je dostupnost konkurenceschopné pohonné jednotky. Mercedes a Ferrari teď nechtějí, aby ostatní jezdili se stejnými motory jako jejich týmy. Proto nyní může vyhrát pouze tovární vůz Mercedesu nebo možná tovární vůz Ferrari." Zdroj: motorsport,f1i, Foto: Red Bull Komentáře ke článku
|
Reklama