clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Speciál DTM 2016

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 3.5.2016, 00:05

počet komentářů: 0


Nová sezona DTM otevře svoji náruč druhý květnový víkend. V souladu s tradicí německého šampionátu se tak stane v Bádensko-Württembersku na tamním Hockenheimringu. Že letos nebude o napětí nouze, slibuje mimo jiné i pohled do statistik - osmnáct jezdců z aktuálního startovního pole už ochutnalo v DTM pocit vítězství a rovná třetina jich zvedla nad hlavu trofej pro šampiony.

Komplexní profily účastníků jsme přinesli zde:

Stoleté BMW po infúzi
Facelift Mercedesu s rizikem
Audi s nejlepším vozem, ale bez titulu



Nyní se blíže podíváme na novinky v oblasti pravidel.

 

 

Evoluce namísto revoluce

Ačkoliv si nový formát se dvěma závody během jednoho víkendu (čtyřicetiminutovým v sobotu a hodinovým v neděli) vyžádal vyšší pracovní nasazení všech zúčastněných, sklidil nesporný úspěch a série s ním počítá i do budoucna. Stejně jako v loňském roce nabídne DTM i letos devět víkendů s osmnácti závody. Jedinou změnou v kalendáři je návrat Budapešti na úkor Oscherslebenu.


   Termín  Země
 Okruh
1.
 6.-8.5.2016   Německo
Hockenheimring
2.
 20.-22.5.2016   Rakousko
Red Bull Ring
3.
 3.-5.6.2016   Německo
Lausitzring
4.
 24.-26.6.2016   Německo
Norisring
5.
 15.-17.7..2016   Holandsko
Circuit Park Zandvoort
6.
 19.-21.8.2016   Rusko
Moscow Raceway
7.
 9.-11.9.2016   Německo
Nürburgring
8.
 23.-25.9.2016   Maďarsko
Hungaroring
9.
 14.-16.10.2016   Německo
Hockenheimring

 

Ne vše ovšem v předchozí sezoně probíhalo ideálně a proto bylo vedení šampionátu nuceno zrevidovat kritizovaný systém dovažování vozů a také pravidla pro použití DRS. To první generovalo defilé vozů jedné značky, to druhé pak sloužilo více jako nástroj k vylepšování časů na jednotlivá kola než jako pomocník při předjíždění.

 

 

Rozdělování zátěží

Základní hmotnost vozů Audi a Mercedesu bude i nadále činit 1120 kg, u BMW pak nově 1112,5 kg. Zátěže v podobě dvouapůlkilových wolframových cihliček letos nebudou rozdělovány dle výsledků závodu, nýbrž na základě teoretických časů z kvalifikace.

Součtem nejlepších časů nejrychlejšího jezdce dané značky, dosažených v jednotlivých sektorech, vznikne virtuální čas na jedno kolo, jenž bude podkladem k rozdělování hmotností.

Budou-li se teoretické časy lišit o méně než 0,1 %, pak se na aktuální váze vozů nic nezmění. V případě odchylky o více než 0,1 %, výrobci vyloží/naloží 2,5 kg. Pokud bude rozdíl větší než 0,2 %, vyloží/naloží 5 kg. Se třemi automobilkami v DTM tedy přichází v úvahu celkem šest možných scénářů (viz. tabulka níže).

 

 

Je vhodné zdůraznit, že na rozdíl od loňska budou všichni jezdci jedné značky jezdit se stejnou zátěží a že hmotnosti stanovené po kvalifikaci budou platit pro následný závod i další kvalifikaci, tj. závaží z neděle na Hockenheimu si jezdci povezou s sebou i do soboty na Spielbergu.

Relativní minima i maxima zátěží zůstávají nezměněna - oproti základní hmotnosti lze z vozu během roku vyložit nejvíce 15 kg a součet zátěží nesmí překročit 20 kg.

 

 

DRS

Systém sklopení zadního přítlačného křídla bude stejně jako doposud možné využít v momentě, kdy jezdec na konci kola ztrácí méně než 1 sekundu na soupeře před ním. Analogicky zůstává zachován i počet využití DRS během jednoho kola (3x).

Zatímco v loňském roce nebyl celkový počet aktivací tohoto systému nijak omezen, pro letošek se zavádí maximální limit, který bude stanoven pro každý závod zvlášť dle předpokládaného počtu kol. Pro ilustraci na Hockenheimringu to bude 39 a 57 aktivací, na Norisringu pak 75 a 111.

V minulosti se na tratích často tvořily vláčky vozů, ve kterých jezdci využívali DRS nejen k předjíždění, ale také k obraně. K předjetí bylo obvykle potřeba použít DRS třikrát, zatímco k odvrácení útoku soupeře mnohdy stačilo křídlo sklopit jednou. To by znamenalo, že bránící jezdec by byl od nynějška ve výhodě.

Proto byla současně se stanovením stropu zavedena pravidla pro čerpání DRS. Pokud jezdec systém aktivuje, automaticky mu budou v rámci jednoho kola odečteny 3 použití a to bez ohledu na to, zda DRS skutečně využil třikrát nebo např. jen jednou.

Výše uvedená omezení pak částečně kompenzuje fakt, že nově bude možno DRS použít již od druhého kola a také ihned poté, co safety car opustí dráhu.

Pro lepší orientaci diváků budou vozy na boku vybaveny elektronickým panelem s diodami. Zelená barva bude značit, že jezdec může použít DRS, zatímco červená bude indikovat vyčerpání limitu. Na panelu bude zobrazena také aktuální pozice jezdce v závodě.

 

DTM Spielberg 2015

 

Zdroj: Formule.cz, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama