Sophia Flörsch - patnáctiletá závodnice |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||
Zavedením Formule 4 se FIA postarala o větší přehlednost tříd pod formulí 1 a v Německu zde o body zápolí téměř čtyřicet více či méně slibných talentů. Jistě, účast Micka Schumachera konzumuje obří díl pozornosti médií. V úvodních šesti závodech ovšem experty příjemně překvapilo i jedno patnáctileté děvče: Sophie Flörschová z Mnichova pravidelně dojížděla na bodech, stala se dokonce první ženou mladé historie F4, která kdy vedla závod a v celkovém hodnocení drží desáté místo. Je tak po čtvrtce století první Němkou (po Ellen Lohrové a Claudii Hürtgenové), která dokáže držet tempo nejrychlejších. Pilotka týmu Motopark hovořila minulý víkend na Sachsenringu s Romanem Klemmem. SF: Ani ne, to nikdy má motivace nebyla. Líbí se mi sice, čeho dosáhli například Lewis Hamilton a Sebastian Vettel, závodím ale jednoduše proto, že mám požitek z rychlé jízdy. Čím rychleji, tím lépe a to, že letos smím nastoupit ve Formuli 4 je prostě senzační. Dělá mi to radost, prohnat po okruhu kluky. SF: Dobrá, GT a formule se nedají srovnat. Závody v Ginetta-Cupu ale byly podobné motokárám, na které jsem byla zvyklá - jezdilo se tam totiž "na kontakt", což v monopostech není možné. Startovali jsme v rámci Britského šampionátu cestovních vozů BTCC a naučila jsem se jaké to je, jezdit před 40.000 diváky. V Anglii jsem se také naučila, jak zacházet s médii a s fandy. SF: Ano, tyhle staré okruhy jsou mnohem užší a mají sotva tribuny. Jsou obklopeny rozsáhlými loukami, na kterých diváci sedí. SF: Testovala jsem Tatuus-F4 již koncem minulého roku a letos jsem se zúčastnila všech šesti dnů oficiálních předsezonních testů. Mohu říci, že to auto znám dost dobře a jeho chování mne již nemůže překvapit. SF: Tým Motopark má hodně dat z minulé sezony a podle nich nastaví základní set-up. Já se pak ve volném tréninku snažím získat dojmy a vůz doladíme. SF: Chodím do desáté třídy gymnázia a zatím jsem dokázala své známky držet na dobré úrovni. Sem na Sachsenring jsme přicestovali již v úterý a máme letos osm podniků, takže si můžeš vypočítat, že počet mých "zanedbaných hodin" je opravdu vysoký. Mám ale dost kamarádů, kteří mne zásobí probranou látkou a s jejich pomocí vše doháním. SF: Snažíme si navzájem pomoci, v zásadě jsme ale konkurenti. Přinejmenším tedy dáváme pozor, abychom si navzájem nevjeli do auta... SF: Mick Schumacher je pro popularitu našeho mistrovství moc dobrý. Přitahuje média a to je dobré i pro mne. Myslím ale, že pro něj samotného ten celý povyk až tak příjemný není... SF: Jezdci, kteří v autě sedí častěji mají samozřejmě velkou výhodu. Je to otázka peněz a náš rozpočet má jistý strop... SF: Podporuje mne hlavně pan Hüsges od ověřovatelské společnosti Hüsges Gruppe. Líbí se mu, jak to dělám a je můj velký fanda. Dále mne podporují firmy Häring, InstaMotion, Adelta, Under Armour a autoklub ADAC. Většinu těchto kontaktů samozřejmě sehnal táta. Pohybujeme se v tomto sportu již deset let a za tu dobu se něco udalo. SF: Plánem je, zůstat i příští sezonu ve Formuli 4 a pak postoupit do Formule 3. I zde ovšem mnoho záleží na penězích. SF: Ano, oslovilo mne již několik týmů Formule 1. Nejedná se ale zatím o nic konkrétního. Chtějí mne celý rok pozorovat a pak uvidíme dál. SF: Stát se mistryní světa Formule 1!
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama