clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Rakouska

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 28.6.2016, 06:50

počet komentářů: 0


Pirelli Velká cena Rakouska – preview
devátý závod z jednadvaceti
Spielberg, 30.června – 3. července 2016

Milán, 27. června 2016 - Pro roce se F1 vrací na Red Bull Ring zasazený do nádherné horské krajiny. Nominovány byly tři nejměkčí směsi: měkká, superměkká a ultraměkká. Trať ve Spielbergu svým charakterem připomíná rychlostní zkoušku v rally ať už velkými rozdíly v nadmořské výšce či sérií rychlých klikatých zatáček. Počasí je v této oblasti rovněž těžko předvídatelné. Ačkoli se okruh vrátil do kalendáře F1 v roce 2014, jeho kořeny sahají do roku 1969, kdy vznikl pod názvem Österreichring. Původní profil trati je zde patrný dodnes.

Okruh z pohledu pneumatik:

První dva sektory jsou rychlé, v posledním úseku je trať pomalejší a techničtější.

V otázce příčného a podélného zatížení prověří okruh pneumatiky v širokém spektru.

Opotřebení, degradace a teploty jsou poměrně nízké, což je důvod, proč jsou nominovány nejměkčí směsi.

Určovat brzdné body je poměrně složité, protože na trati se musí brzdit i ve stoupání.

Povrch dráhy má obecně nízkou přilnavost, nízký oděr a je na několika místech zvlněný.

Red Bull Ring je trať s nejkratším časem na kolo, je zde pouhých devět zatáček, takže přesnost bude velmi důležitá.

Tři nominované směsi:

Měkká směs (žlutá): nejtvrdší směs pro nadcházející víkend, povinná sada.

Superměkká směs (červená): další povinná sada, která v závodě sehraje svoji roli.

Ultraměkká směs (fialová): nejpopulárnější volba, až devět sad na jedno auto.

Připomenutí minulého roku:

Klíčem k vítězství byla strategie s jednou zastávkou, ačkoli závod v úvodu ovlivnilo vyjetí safety caru. Nico Rosberg začal na superměkké sadě a ve 38. kole přezul na měkkou sadu.

Nejlepší alternativní strategie: Pastor Maldonado, který skončil sedmý z desátého místa. S měkkými pneumatikami odjel dlouhý úvodní stint.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Rakousko je jedním z nejmalebnějších závodů v šampionátu. Pokud jde o všestrannou mechanickou přilnavost a výkon, je to trať pro pneumatiky náročná, což je také důvod, proč ultraměkká směs zde dostala takový prostor. V důsledku těchto skutečností lze počítat se strategiemi o dvou zastávkách, i když vloni vítěz přezouval pouze jednou. Při vzpomínce na minulý rok můžeme konstatovat, že závod je nepředvídatelný – dočkat se můžeme vyjetí safety caru hned po startu, deště, ale i jasné slunečné oblohy. Ultraměkká směs se dobře hodí pro trať jakou je Red Bull Ring. Téměř s jistotou můžeme říct, že nejrychlejší kolo následujícího víkendu bude odjeto právě na této směsi.“

Co je nové?

Okruh má od letošního roku kompletně nový povrch, který má podobnou úroveň oděru jako předtím. Čerstvý asfalt může mít různou úroveň přilnavosti. Tu budou měřit inženýři Pirelli ve středu před závodem.

Ultraměkká směs se v Rakousku ukáže poprvé.

Vedle aut hostil Spielberg také závod Red Bull Air Race začátkem tohoto roku.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Týmy Ferrari a Renault udělaly nejagresivnější nominaci ze všech: devět sad ultraměkkých pneumatik pro každý vůz.

Rosberg a Hamilton se liší ve volbě pneumatik.

Pirelli se stává součástí kampaně FIA pro bezpečnost silničního provozu.

Přehled nominovaných směsí:


P Zero Purple
P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie     Měkká Střední Tvrdá
Japonsko     Měkká Střední Tvrdá


obrázek v plné velikosti: 01

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Pirelli začne s vývojem nové pneumatiky - 11.10.2023
Proč mají jezdci méně pneumatik? - 21.7.2023
Pirelli má konkurenta, FIA spustila konkurz - 19.5.2023
Test nových pneumatik byl úspěšný - 3.7.2021
Pirelli dostalo prodloužení kontraktu - 9.3.2021

Reklama