clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Velká cena Rakouska pohledem Pirelli

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.7.2016, 07:45

počet komentářů: 0


Velká cena Rakouska – závod
devátý závod z jednadvaceti

V závodě, kde nebylo nouzi o akci, zvítězil Lewis Hamilton se dvěma zastávkami

Vzhledem k teplotám se očekávalo větší opotřebení pneumatik

Hledá se příčina defektu pneumatiky Sebastiana Vettela

Spielberg, 3. července 2016 – Velkou cenu Rakouska vyhrál pilot Mercedesu Lewis Hamilton z pole position. Napínavý souboj s týmovým kolegou Nicem Rosbergem se odehrál v posledním kole. Rosberg s cílem získat lepší pozici taktizoval s návštěvou boxů. Po souboji a drobném kontaktu s Hamiltonem skončil nakonec čtvrtý.

Ve srovnání s předchozími roky byly teploty v Rakousku výrazně nižší. Na začátku závodu ukazoval teploměr 16 °C (vzduch) a 24 °C (asfalt). Víc než teploty mělo na strategie závodních týmů vliv vyjetí safety caru. Týmům byl umožněn volný „pit stop“, který se obešel bez významné změny pozic na trati.

Na rozdíl od ostatních, zvolily Ferrari a Red Bull jinou strategii. Na úvod závodu daly přednost superměkké směsi před ultraměkkou, kterou si naopak vybralo deset předních jezdců, neboť je o cca půl sekundy rychlejší. Během prvního dlouhého stintu zradila Sebastiana Vettela pneumatika. Důvod závady zatím není znám, ale společně s Ferrari se hledají možné příčiny defektu. Dle všech indicií to vypadá na ojedinělý defekt, protože zatím se nic podobného jinému jezdci nepřihodilo.

Po druhé zastávce se rozhořel boj mezi trojicí jezdců – Hamiltonem, Rosbergem a Verstappenem. Pilot Red Bullu zastavil v boxech pouze jednou, Hamiltona a Rosberga dělila méně než jedna vteřina. I díky tomu byl tento závod jedním z těch, které si budeme pamatovat.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„S Ferrari hledáme příčinu defektu na voze Sebastiana Vettela. Strategie volby a přezouvání pneumatik byly při Velké ceně Rakouska rozhodující. Během závodu, kde se bojovalo až do posledního kola jsme viděli mnoho různých strategií. Týmy nastupovaly do závodů s minimem informací, které získaly během volného tréninku a v kvalifikaci. Bodoval ten, kdo se lépe dokázal vypořádat s měnícími se podmínkami.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:

  Měkké Superměkké Ultraměkké
První Hamilton 1:08.411 Rosberg 1:08.491 Ricciardo 1:08.770
Druhý Raikkonen 1:08.876 Massa 1:09.899 Hulkenberg 1:10.309
Třetí Rosberg 1:08.955 Bottas 1:10.210 Hamilton 1:11.180


Nejdelší stint závodu:

Měkké 56 kol Verstappen
Superměkké 27 kol Nasr
Ultraměkké 21 kol Hamilton

Pravdometr: Předpovídali jsme, že nejlepší strategie bude se dvěma zastávkami – start na ultraměkké směsi a následně přechod na měkkou směs a setrvání u ní. Vyjetí safety caru po Vettelově nehodě narušilo spolu s nízkými teplotami trati naše předpovědi. Hamilton přezouval dvakrát, ve 21. a 54. kole.

obrázky v plné velikosti: 01, 02

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Pirelli začne s vývojem nové pneumatiky - 11.10.2023
Proč mají jezdci méně pneumatik? - 21.7.2023
Pirelli má konkurenta, FIA spustila konkurz - 19.5.2023
Test nových pneumatik byl úspěšný - 3.7.2021
Pirelli dostalo prodloužení kontraktu - 9.3.2021

Reklama