Velká cena Maďarska pohledem Pirelli |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Maďarska – závod
jedenáctý závod z jednadvaceti
Závod na Hungaroringu probíhal za vysokých teplot
Většina startovního pole zvolila dle očekávání strategie se dvěma zastávkami
Kimi Räikkönen dosáhl díky své alternativní strategii na body
Hungaroring, 24. července 2016 – Během závodu na Velké ceně Maďarska vrcholila teplota trati na 54°C, což byla v průběhu letošní sezóny nejvyšší naměřená hodnota.
Většina pilotů odstartovala na superměkké směsi, následně se přezouvalo na měkkou směs. Nejlepšího umístění s alternativní strategií dosáhl pilot Ferrari Kimi Räikkönen, který začínal na měkké směsi, aby další dva stinty odjel na superměkkých pneumatikách, díky kterým byl o sekundu rychlejší. Do cíle dojel na šestém místě. Závod vyhrál Lewis Hamilton na Mercedesu startující z druhého místa. Vedení, které získal v úvodu závodu, si udržel až do cíle a to navzdory dotírajícímu Rosbergovi, který byl chvílemi méně než jednu sekundu za ním. Stejně těsná bitva se odehrávala mezi Ricciardem a Vettelem. Třetím v cíli byl nakonec pilot Red Bullu. Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Po sobotním přívalovém dešti panovaly v neděli na Hungaroringu vysoké teploty. Takovou teplotu asfaltu jsme během letošní sezóny zatím nezaznamenali. Z promoklé kvalifikace si piloti odvezli málo opotřebované pneumatiky ze kterých, za očekávaného předpokladu dvou zastávek, během závodu vytěžili maximum. Pozoruhodný byl souboj mezi Red Bullem a Ferrari, když každý z těchto týmů zvolil zcela odlišný přístup ke strategii. Výsledkem byla napínavá podívaná až do posledního kola závodu.“ Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Pravdometr: Předpovídali jsme vítěznou strategii o dvou zastávkách, což se nakonec potvrdilo. Počítali jsme se startem na superměkké směsi, ve 12. a 41. kole pak přechod na měkkou směs. Hamilton šel však dál, než jsme si mysleli, když první zastávku učinil až v 21. kole a druhou ve 46. kole. Jistě mu pomohla kvalifikace odehrávající se na mokru, během které tolik neopotřeboval superměkké pneumatiky. obrázky v plné velikosti: 01, 02 Zdroj: pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama