Velká cena USA pohledem Pirelli |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velká cena USA – závod
osmnáctý závod z jednadvaceti Velkou cenu USA vyhrál Hamilton se dvěma zastávkami, boj o titul se přiostřuje Všechny tři směsi se objevily na startu, některé týmy přezouvaly jednou, jiné třikrát Velké rozdíly v taktice, týmy štěpí strategie mezi svými jezdci Austin, 23. října 2016 – Lewis Hamilton vyhrál svou čtvrtou Velkou cenu USA v Austinu, v boxech se zastavil dvakrát. V závodě byly k vidění velké rozdíly v taktice, jen v top 10 jsme napočítali šest různých strategií, přičemž čtyři piloti v první desítce využili všechny tři nominované směsi. Hamiltonova vítězná jízda se opírala o strategii měkká – měkká – střední, co se volby pneumatik týká.
Všechny tři směsi se objevily startu závodu. Rosberg byl jedním mála z jezdců, kteří na druhý stint závodu obuli střední směs a u této směsi zůstali až do konce. Spolu s Hamiltonem uskutečnili druhou zastávku během virtuálního safety caru 24 kol před koncem závodu, oba zvolili střední směs. Většina jezdců dokončila závod se dvěma zastávkami. Jezdci Ferrari, Kimi Räikkönen a Sebastian, zastavili v boxech třikrát. Naopak jezdci týmu Sauber a Daniil Kvjat z Toro Rosso přezouvali pouze jednou. Závod se odjel za teplého a suchého počasí, teplota trati byla 34 °C, podobné podmínky panovaly během sobotní kvalifikace. Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Šest různých strategií v top 10 nám jasně dokazuje, jak je taktizování při volbě pneumatik důležité. Vliv virtuálního safety caru na závod nelze popřít, Daniel Ricciardo a další jezdci jej využili k přezutí na poslední stint, což jim pomohlo k udržení resp. získání pozic.“ Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Nejdelší stint závodu:
Pravdometr: Jako nejrychlejší strategii v závodě na 56 kol jsme předpovídali dvě zastávky, což se také potvrdilo. Lewis Hamilton odstartoval na měkkých pneumatikách, v 11. kole přezul opět na měkké a během virtuálního safety caru v 31. kole přezul na střední směs obrázky v plné velikosti: 01, 02
Zdroj: pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama