Pirelli se připravuje na Velkou cenu Abú Zabí |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Abú Zabí – preview
jednadvacátý závod Yas Marina, Abú Zabí, Spojené arabské emiráty, 25. – 27. listopadu 2016 Milán, 21. listopadu 2016 - Mistrovství světa F1 vstupuje do svého finále. Poslední závod sezóny se odehraje v Abú Zabí, kde se bude také rozhodovat o titulu mezi jezdci. Pirelli na tento závod nominovalo měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs. Bude to tak popáté v letošním roce, kdy se v závodě objeví tato nominace; naposledy byla vybrána pro Velkou cenu Singapuru.
Okruh z pohledu pneumatik:
Okruh Yas Marina se vyznačuje velmi hladkým asfaltem a pestrou škálou zatáček. Je to oblíbené místo pro testování, protože zde po celý rok panuje teplé klima.
S ohledem na profil trati se týmy přiklánějí ke kompromisu v podobě středního přítlaku. Předjíždění zde nebývá lehké, proto hlavní vliv na pozice budou mít zvolené strategie. Hladký asfalt je zpravidla příslibem nízké úrovně opotřebení a degradace pneumatik. Závod začíná v 17 hodin a končí ve večerních hodinách, což znamená, že rozdíl v teplotách trati na začátku a na konci závodu bude značný. Zásadní roli v Abú Zabí představuje trakce, tolik důležitá pro akceleraci z ostrých zatáček. Stejně jako v Brazílii se i zde závodí v protisměru hodinových ručiček. Tři nominované směsi: Měkká směs (žlutá): tato směs je k vidění na každém závodě, tentokrát bude tou nejtvrdší. Superměkká směs (červená): povinná směs pro závod. Ultraměkká směs (fialová): největším přínosem této směsi je rychlost, což je faktor, který jistě promluví do týmových strategií. Připomenutí minulého roku: Nico Rosberg vyhrál 55 kol dlouhý závod se dvěma zastávkami; začínal na superměkkých pneumatikách, v 10. a 31. kole přezouval na měkké. Valná většina týmů se držela strategie dvou zastávek. Nejlepší alternativní strategii měl Sebastian Vettel, který rovněž navštívil boxy dvakrát, ale první dva stinty odjel na měkké směsi a pro třetí stint obul superměkkou směs. Z 15. místa na startovním roštu se vyšvihl na 4. místo v cíli. Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „Okruh v Abú Zabí je místem, které důvěrně známe z celé řady testů včetně těch nedávných s novými pneumatikami pro rok 2017. Novinkou letošního závodu jsou ultraměkké pneumatiky, které nabídnou ještě větší rychlost. Popravdě, další dvě nominované směsi se zde rovněž neztratí. Můžeme se tak těšit na zajímavý mix týmových strategií. Ačkoliv máme před sebou poslední závod sezóny, naše pozornost se upíná na změny pro rok 2017 – závodu bude předcházet prezentace pro zástupce médií a v úterý po závodě bude následovat test nových pneumatik se třemi testovacími vozy.“
Co je nového?
obrázek v plné velikosti: 01 Zdroj: pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama