clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Abú Zabí

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 25.11.2016, 07:30

počet komentářů: 0


Velká cena Abú Zabí – preview
jednadvacátý závod
Yas Marina, Abú Zabí, Spojené arabské emiráty, 25. – 27. listopadu 2016


Milán, 21. listopadu 2016 - Mistrovství světa F1 vstupuje do svého finále. Poslední závod sezóny se odehraje v Abú Zabí, kde se bude také rozhodovat o titulu mezi jezdci. Pirelli na tento závod nominovalo měkkou, superměkkou a ultraměkkou směs. Bude to tak popáté v letošním roce, kdy se v závodě objeví tato nominace; naposledy byla vybrána pro Velkou cenu Singapuru.

Okruh z pohledu pneumatik:

Okruh Yas Marina se vyznačuje velmi hladkým asfaltem a pestrou škálou zatáček. Je to oblíbené místo pro testování, protože zde po celý rok panuje teplé klima.

S ohledem na profil trati se týmy přiklánějí ke kompromisu v podobě středního přítlaku.

Předjíždění zde nebývá lehké, proto hlavní vliv na pozice budou mít zvolené strategie.

Hladký asfalt je zpravidla příslibem nízké úrovně opotřebení a degradace pneumatik.

Závod začíná v 17 hodin a končí ve večerních hodinách, což znamená, že rozdíl v teplotách trati na začátku a na konci závodu bude značný.

Zásadní roli v Abú Zabí představuje trakce, tolik důležitá pro akceleraci z ostrých zatáček.

Stejně jako v Brazílii se i zde závodí v protisměru hodinových ručiček.

Tři nominované směsi:

Měkká směs (žlutá): tato směs je k vidění na každém závodě, tentokrát bude tou nejtvrdší.

Superměkká směs (červená): povinná směs pro závod.

Ultraměkká směs (fialová): největším přínosem této směsi je rychlost, což je faktor, který jistě promluví do týmových strategií.

Připomenutí minulého roku:

Nico Rosberg vyhrál 55 kol dlouhý závod se dvěma zastávkami; začínal na superměkkých pneumatikách, v 10. a 31. kole přezouval na měkké. Valná většina týmů se držela strategie dvou zastávek.

Nejlepší alternativní strategii měl Sebastian Vettel, který rovněž navštívil boxy dvakrát, ale první dva stinty odjel na měkké směsi a pro třetí stint obul superměkkou směs. Z 15. místa na startovním roštu se vyšvihl na 4. místo v cíli.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli:

„Okruh v Abú Zabí je místem, které důvěrně známe z celé řady testů včetně těch nedávných s novými pneumatikami pro rok 2017. Novinkou letošního závodu jsou ultraměkké pneumatiky, které nabídnou ještě větší rychlost. Popravdě, další dvě nominované směsi se zde rovněž neztratí. Můžeme se tak těšit na zajímavý mix týmových strategií. Ačkoliv máme před sebou poslední závod sezóny, naše pozornost se upíná na změny pro rok 2017 – závodu bude předcházet prezentace pro zástupce médií a v úterý po závodě bude následovat test nových pneumatik se třemi testovacími vozy.“

Co je nového?

Abú Zabí bude také poslední Velkou cenou pro současnou generaci vozů. Nové vozy by měly být o 5 sekund rychlejší na kolo ve srovnání s vozy v sezóně 2015.

Spolu s F1 jde do finále i mistrovství GP2 a GP3. Italský pilot Antonio Giovinazzi je ve hře o titul v GP2, je to jeho první sezóna v tomto mistrovství.

Nico Rosberg a Lewis Hamilton udělali naprosto stejný výběr pneumatik pro závěrnou bitvu o titul. Nejagresivnější výběr s osmi sadami ultraměkkých pneumatik má Nico Hülkenberg.

Večer 29. listopadu bude v Paříži představen Pirelli kalendář 2017; dílo, na kterém se podílel německý fotograf Peter Lindbergh.

Další věci, které nás v poslední době zaujaly:

Pirelli se minulý víkend zúčastnilo proslulé Macau Grand Prix jakožto dodavatel pneumatik pro FIA GT a F3 World Cup. Antonio Felix da Costa vyhrál závod formule 3, zatímco v gétéčkách triumfoval Laurens Vanthoor.

Promotér Evropského šampionátu v rally (FIA ERC) představil kalendář pro rok 2017 čítající deset soutěží. Pirelli bude opět výhradním dodavatelem pneumatik pro juniorskou kategorii (JERC) a pro soutěž v Itálii.


P Zero Purple

P Zero Red

P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Rusko   Superměkká Měkká Střední  
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
VB     Měkká Střední Tvrdá
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Německo   Superměkká Měkká Střední  
Belgie   Superměkká Měkká Střední  
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie     Měkká Střední Tvrdá
Japonsko     Měkká Střední Tvrdá
USA   Superměkká Měkká Střední  
Mexico   Superměkká Měkká Střední  
Brazílie     Měkká Střední Tvrdá
Abú Zabí Ultraměkká Superměkká Měkká    

 

obrázek v plné velikosti: 01

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Verstappen se těžko loučil s RB19 - 27.11.2023
Verstappen se osamostatnil od Vettela, Mercedes udržel druhé místo - 26.11.2023
Verstappen drtil soupeře, Leclerc znovu v první řadě - 25.11.2023
Russell jezdil nejméně, ale nejrychleji - 25.11.2023
Vítězové budou dostávat medaile - 24.11.2022

Reklama