Mercedes váha mezi ploutví a T-křídlem |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Na představení čekají už jen 3 vozy sezóny 2017 a Mercedes W08 je zatím jediný, který nám byl ukázán bez ploutve na krytu motoru. Tým německé automobilky na okruhu v Silverstone absolvoval filmovací jízdy a přitom otestoval jiný způsob, jak optimalizovat proudění vzduchu na zadní přítlačné křídlo. Postavil před něj tzv. "T-wing", tedy křídlo ve tvaru písmene T, které není navrženo na vytváření přítlaku, ale právě jako pomocník zadního křídla.
Mercedes ale bude v Barceloně testovat různé konfigurace aerodynamiky a je možné, že nakonec dá i on přednost ploutvi. "Viděli jsme mnoho obrázků vozů, ale jejich evoluce se nezastavila a do prvního závodu se ještě změní," řekl Aldo Costa, konstrukční ředitel Mercedesu. "Jak jste viděli, představený vůz byl bez malého T-křídla a pak jsme testovali s ním a v Barceloně budeme každý den zkoušet různé konfigurace. Vyzkoušíme také konfiguraci s delší ploutví kombinovanou s novým zadním křídlem pro Melbourne." Costa také prozradil, že už v Melbourne mohou být všechna křídla W08 jiná, než jsme viděli na fotkách. Letos začíná nová generace vozů a týmy ještě pouze hledají správnou cestu a i během sezóny se budou vozy měnit rychleji než loni a předloni, zatímco v roce 2014 byly největší změny na straně pohonných jednotek a často zůstávaly skryté zraku fanoušků i objektivům fotoaparátů. T-křídlo jsme včera viděli i na voze Ferrari, které ho ale umístilo na konec ploutve a hodlá využít výhody obou těchto řešení. Z favoritů svůj vůz ještě neukázal Red Bull Racing, slavnostní odhalení proběhne až zítra. Zdroj: motorsport Komentáře ke článku
|
Reklama