Pirelli se připravuje na Velkou cenu Španělska |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Velká cena Španělska – preview
pátý závod z dvaceti
Barcelona, 12. – 14. května 2017
Milán, 8.květen 2017 - Poprvé v letošní sezóně Pirelli přínáší tři nejtvrdší směsi: P Zero Orange (tvrdá), P Zero White (střední) a P Zero Yellow (měkká). Na okruhu v Barceloně se pneumatiky musí vyrovnat s notoricky známými vysokými nároky způsobenými nejen slavnými dlouhými a rychlými zatáčkami, ale i abrazivním povrchem a pravděpodobně také teplým počasím. Okruh v Barceloně znají týmy pravděpodobně nejlépe. Letos zde již dvakrát proběhlo testování, ale také se hodně změnilo od poslední návštěvy před více než dvěma měsíci.
Tři nominované směsi:
Měkká směs (žlutá) Střední směs (bílá) Tvrdá směs (oranžová) Okruh z pohledu pneumatik: Týmy přináší nejnovější nastavení, které může oproti testování změnit chování pneumatik. Při testech byl rozdíl v časech mezi střední a měkkou směsí více než 1,5 sekundy. Levá přední pneumatika je zatěžována nejvíce. Více než jeden pit stop je pravděpodobně způsoben tradičním vysokým opotřebením. Týmy mají vysokou přítlačnou sílu a pneumatikám tak přidávají vertikální i boční zatížení. V úterý a ve středu po Velké ceně pokračuje program testů Pirelli pro rok 2018 s monoposty Renault a Toro Rosso. Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: “Velká cena Španělska je posledním závodem, kde mají všechny týmy určeny stejné sady pneumatik. Od Monaka se týmy a piloti sami rozhodují, jaké množství každé směsi nominují. Zatímco okruh v Barceloně je známým místem, nově vylepšená aerodynamika vozů znamená v porovnání s testy zvýšení výkonu, ale i úrovně opotřebení pneumatik mohou být vyšší. Kromě toho můžeme očekávat i teplejší počasí než v únoru ”. Co je nové? Tvrdá směs je nominována poprvé v letošní sezoně. Naposledy mají týmy totožné rozdělení pneumatik: sedm sad nejměkčích směsí, čtyři sady středních směsí a dvě sady nejtvrdších. Mnoho týmů přiveze do Barcelony nastavení “B”, od několika vylepšení až po kompletní redesign – v závislosti na týmu. Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Španělsku: 22,5 psi (přední) a 20 psi (zadní) Limit odklonu kol: -3.50° (přední) a -2.00° (zadní) Přehled nominovaných směsí:
Zdroj: pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama