clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Monaka

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 24.5.2017, 07:15

počet komentářů: 0


Na Velkou cenu Španělska Pirelli nominovalo tři nejtvrdší směsi, na zcela rozdílný okruh v Monaku naopak Pirelli přináší tři nejměkčí směsi – měkkou, superměkkou a ultraměkkou. Úžasný městský okruh je dobře známý nejnižší průměrnou rychlostí celé sezony spolu s nízkým opotřebením pneumatik. Nejpravděpodobnějším scénařem je závod na jednu zastávku v boxech. Ale je nejisté, jakou konkrétní strategii týmy zvolí v tomto náročném a nemilosrdném závodu.

Tři nominované směsi:

    Ultraměkká směs (fialová)

    Superměkká směs (červená)

    Měkká směs (žlutá)

Okruh z pohledu pneumatik:

    V Monaku se těžko předjíždí, takže úspěšná kvalifikace a využití výkonu ultraměkké směsi již v trénincích je zásadní.

    Opotřebení pneumatik bude velmi nízké, i na ultraměkké směsi bychom měli vidět dlouhé stinty.

    Při nejnižším opotřebení pneumatik v průběhu roku očekáváme jen jeden pit stop.

    Nejnižší průměrná rychlost sezony, nejpomalejší zatáčky a úžasné vlásenky.

    Týmy volí nejvyšší přítlak, aby mohly přenést maximální grip pneumatik.

    Přesnost je zásadní, bez únikových zón není prostor na chyby.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Tři nejměkčí směsi jsou zřejmou volbou pro Monako, ale stále existuje dostatek prostoru pro různé strategie. Opotřebení pneumatik je tak nízké, že si týmy víceméně mohou vybrat, kdy přezují z ultraměkké směsi na superměkkou, což by měla být standardní volba závodu. Monako je první Velkou cenou, kde si piloti mohli zvolit vlastní skladbu sad pneumatik a podle očekávání drtivá většina nominovala ultraměkké pneumatiky. Ultraměkká směs bude využívána nejvíce v kvalifikaci i v závodě”.

Co je nové?

    Některé týmy zavádějí další balíčky vylepšení, stejně jako specifické díly pro okruh v Monaku, ale celkový výkon není vždy rozhodujícím faktorem na tomto okruhu.

    Bývalý vítěz Monaka Jenson Button se poprvé od loňského roku vrátí do Formule 1 s McLarenem a zastupuje Fernanda Alonsa, který se účastní závodu Indy 500.

    Jak je v Monaku již tradiční, volné tréninky probíhají ve čtvrtek místo pátku.

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu v Monaku:

19 psi (přední) a 18 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-4.25° (přední) a -3.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  

 

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama