clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Více než 21 závodů již v roce 2019?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 4.6.2017, 07:55

počet komentářů: 0


Sean Bratches nevylučuje, že budoucí sezóna bude poslední, jejíž kalendář zaplní "pouze" 21 velkých cen.

Navzdory vysokým poplatkům za možnost uspořádat velkou cenu F1 je o místo v kalendáři velký zájem. Malajsie sice oznámila, že už nemá zájem, ale F1 se příští rok vrátí do Francie a Německa. Počet závodů stoupne z 20 na 21, čímž se rok 2018 vyrovná dosud rekordně dlouhé sezoně 2016. Noví majitelé F1 ale chtějí víc. Hodlají zachovat evropské závody, nenechat si ujet asijský vlak a zároveň přidat závody na americkém kontinentu, hlavně v USA.

"Chceme spolupracovat s týmy, abychom společně rozhodli, kde se bude jezdit. Ale my bychom se chtěli dostat nad číslo 21 a zároveň být aktivnější a sami hledat trhy, na které bychom měli proniknout," řekl výkonný ředitel F1 pro obchodní záležitosti, přičemž mluvil o změně ve srovnání s obdobím vlády Bernieho Ecclestonea, kdy se jezdilo prostě tam, kde byl někdo ochoten zaplatit.

"Díky studii ekonomického dopadu budeme vědět, jaké benefity vyplynou z přivedení F1 do města, země, regionu, knížectví. Když budeme vědět, jak by měl vypadat optimální kalendář, můžeme začít komunikovat s městy a držet otěže pevně v rukou. Dosavadní přístup byl spíše reaktivní, čekalo se na nabídky.

Překročení hranice 21 závodů nebude zadarmo, bude to fyzicky, emocionálně i ekonomicky náročné. S týmy musíme úzce spolupracovat jako s našimi partnery, abychom zjistili, jak daleko se dá zajít a co ještě bude výhodné pro všechny."

Součástí plánu Liberty Media zůstává rozložení závodů do asijského, evropského a amerického bloku. Sezona by měla začínat v jednom, pokračovat ve druhém a končit ve třetím bloku, přičemž menší vzdálenosti mezi okruhy zjednoduší logistiku.

"Nechceme mít příliš mnoho závodů konaných týden po sobě. Snažíme se je rozdělit podle teritorií na evropské, americké a asijské, ale omezuje nás počasí i již podepsané kontrakty."

Také by mohlo pomoci, kdyby sezona začínala dříve a končila později a zcela jisté není ani zachování letní přestávky. "Snažíme se respektovat všechny v F1. Každý, včetně žurnalistů, by měl mít možnost přiměřeně si odpočinout se svou rodinou a na nějaký čas vypnout."

Jakoby sestavení takového kalendáře závodů nebylo dostatečně komplikované, prezident FIA si minulý týden pozval Rosse Brawna a zástupce sérii WEC a Formule E, aby se pokusili položit základy budoucí spolupráce, jejímž účelem bude vyhýbat se termínovým kolizím. Ještě předtím se setkali Brawn a Carmelo Ezpeleta, aby si promluvili o tomtéž ve vztahu mezi F1 a MotoGP. Brawnovi se nelíbí ani kolize s jinými velkými sportovními událostmi na úrovni států, například VC Velké Británie a tenisového Wimbledonu. Jenže rok má pouze 52 týdnů...

Zdroj: motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama