Souboj Mercedesu a Ferrari pokračuje v Kanadě |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vítejte na Formule.cz a při sledování prvního tréninku na Velkou cenu Kanady! F1 zavítala do země javorového listu a skvělých hokejistů, aby tam odjela už sedmý závod sezony 2017, která tak uzavře svou první třetinu. Jezdce opět vítá přírodní okruh Gillese Villeneuvea, ležící na ostrově Notre Dame, který patří městu Montreal. Historie VC Kanady sahá až do roku 1961, kdy nemistrovský závod vyhrál domácí Peter Ryan ve voze Lotus. Vítězem první velké ceny zařazené do šampionátu F1 byl v roce 1967 Australan Jack Brabham ve voze vlastního týmu. Kanada od té doby chyběla v kalendáři pouze v letech 1975, 1987 a 2009. Dvakrát se závodilo na okruhu Mont-Tremblant, ale tradičním domovem závodu byl Mosport Park. První závod na okruhu Notre-Dame vyhrál v roce 1978 domácí hrdina Gilles Villeneuve ve voze Ferrari. Po jeho tragické nehodě v roce 1982 dostala trať jeho jméno.
Pirelli jezdcům nabídlo své nejměkčí pneumatiky a ti měli zájem hlavně o fialovou (ultraměkkou) a červenou (superměkkou) směs, ačkoli v závodě bychom možná mohli vidět i žlutou (měkkou). Krátce před začátkem tréninku má vzduch v Montrealu teplotu 21°C, povrch asfaltu 27°C. Na dráze byli první Kimi Räikkönen a Daniel Ricciardo a na výjezdu z boxové uličky rozvířili velké množství prachu. V jiných místech poletovaly nečistoty napadané z okolních stromů a bylo jasné, že nějaký čas potrvá, než se trať vyčistí a pogumuje. Ricciardo měl na voze velké zařízení na sledování proudění vzduchu kolem monopostu. Okruh Gillese Villeneuvea nemá dlouhé rychlé zatáčky, vozy a jejich aerodynamika se přizpůsobují dlouhým rovinkám, šikanám a pomalým zatáčkám včetně Vlásenky, kterou začíná poslední sektor trati. Dříve, než z boxů vyjeli jezdci Mercedesu, zůstal vedle trati stát monopost Toro Rosso patřící Carlosu Sainzovi. Španěl oznámil selhání motoru Renault a trénink narušila žlutá vlajka. Po instalačních kolech trať dlouho zela prázdnotou. Druhá půlhodina nezačala nejlépe pro jezdce Renaultu. Jolyonu Palmerovi selhával displej volantu, Nico Hülkenberg dostal smyk mezi šestou a sedmou zatáčkou. Fernando Alonso, navrátilec z Indy, se vrátil do garáže bez prvního měřeného kola. Vandoorne měl na kontě jenom velmi pomalé kolo. Po 40 minutách tréninku se vozy vrátily do garáží, aby si Pirelli vzalo první sadu pneumatik. Pro Ferrari a Vandoorna to byla fialová sada, pro Mercedes, Red Bull a Williams červená a pro většinu ostatních žlutá. Opakovala se situace z Monaka, když první kola některých jezdců na nových pneumatikách nebyla jejich nejrychlejšími. Hamilton v úvodu svého stintu zaostával za Bottasem, ale na začátku třetí půlhodiny překonal jeho nejlepší čas o téměř celou desetinu sekundy. Pérez zajel rychlé kolo dříve než jezdci Ferrari, což mu dočasně vyneslo třetí místo. Jeho týmový kolega Esteban Ocon se zařadil na šesté místo. Vettelovi se pak povedlo dostat mezi Hamiltona a Bottase, Räikkönen obsadil čtvrtou příčku. Necelých 20 minut před koncem tréninku dostal Alonso příležitost zajet první měřené kolo. Zařadil se na 13. místo, pak svůj vůz zastavil vedle desáté zatáčky, vystoupil a zamával fanouškům. Red Bull nejel na fialových pneumatikách a v pozici třetího nejrychlejšího týmu zůstala Force India. Za její jezdce se seřadili Verstappen, Massa a Kvjat, všichni tři na červených pneumatikách. První desítku uzavíral Vandoorne na fialových. Poslední Wehrlein měl na kontě pouze čas dosažený na žlutých pneumatikách. Až v závěru tréninku se Ricciardo dostal před Vandoorna i Kvjata. Čtyři minuty před koncem ztratil kontrolu nad vozem Ocon, což už ale lze přičítat starým pneumatikám. Nejrychlejší kolo zůstalo vlastnictvím Lewise Hamiltona.
Zdroj: formulecz, formula1, autosport, pitpass Komentáře ke článku
|
Reklama