Paul di Resta zažívá svůj pohádkový týden – podruhé se stal otcem a díky strategii a za přispění štěstěny je z něj také překvapivý vítěz prvního závodu na Hungaroringu. Spolu s Timem Glockem a Brunem Spenglerem vsadil skotský jezdec na brzkou zastávku v boxech a v závěru se všichni tři zkušení borci radovovali na stupních vítězů.
Před startem závodu přitom málokdo pochyboval o vítězství Audi. Tým Rosberg opanoval první řadu a oba jeho jezdci bojovali v prvních dvou zatáčkách o vedení. Útočící Jamie Green se však ocitl v nevýhodné pozici a nejenže nepředjel Reného Rasta, ale dostal se před něj i původně třetí Mattias Ekström.
Podobný bratrovražedný souboj probíhal i u BMW, sice o méně prestižní umístění, ovšem s větším dopadem na následný průběh závodu. Ve druhé zatáčce Maxim Martin kolidoval s Tomem Blomqvistem – pro oba to byl začátek jejich konce a viníka se komisaři rozhodli hledat až po závodu.
Augusto Farfus byl na páté pozici jediný, komu se podařilo po startu proniknout do vedoucí kolony vozů Audi. Více Ingolstadští nehodlali soupeřům povolit a proto se Di Resta s Glockem rozhodli přezout již v šestém kole (Spengler byl u mechaniků ještě před nimi).
O dvě kola později se z jejich strategie, jež by mohla přinést bodovaná umístění, stala strategie, která by mohla přinést vítězství. Martin zůstal s poškozeným vozem stát ve třetí zatáčce (dle šéfa BMW Jense Marquardta z důvodu zablokovaných brzd) a na trať musel safety car. Spengler navíc před uzavřením boxové uličky zamířil k mechanikům podruhé, aby se vybavil ještě čerstvějším obutím!
Jedenácté kolo závodu přineslo druhý letošní restart v Indy stylu, jenž byl disciplinovanější než ten premiérový v Hockenheimu. Tedy pouze na cílové rovince. Ekströmovi pomohl dostat se do čela, Loicu Duvalovi však připravil horkou chvilku.
Francouzský nováček nedobrzdil do druhé zatáčky a rozjel řetězovou reakci, po které skončili Farfus, Müller a Auer mimo dráhu. Také na prošetření tohoto incidentu si komisaři vyhradili čas až na sobotní podvečer.
S blížícím se poločasem závodu začali do boxů zajíždět také jezdci s více konzervativní strategií a v momentě, kdy měla vedoucí skupinka povinnou zastávku za sebou, se v čele objevila trojice Di Resta, Glock a Spengler.
Jezdci Audi, kteří dominovali kvalifikaci a úvodu, byli tou dobou až na pozicích pět až osm. Znovu se však letos přihlásil o slovo Mike Rockenfeller, který se vydal stíhat vedoucí trio. Nejprve si poradil s kolegou Ekströmem a následně neúprosně ukrajoval z Di Restova náskoku, který se každým kolem zmenšoval o více než jednu sekundu.
Dvě kola před koncem už měl jezdec týmu Phoenix na dostřel třetího Spenglera. Kanaďan se však nehodlal svého místa na stupních vítězů vzdát a napínavý (ovšem férový) souboj rozhodl ve svůj prospěch.
Aktualizováno
Duval byl za způsobení kolize po restartu potrestán přičtením 30 sekund k výslednému závodnímu času. Green byl po protestu Mercedesu dodatečně diskvalifikován (více zde).
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka – Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
Paul di RESTA
Mercedes – HWA
57:52.984
34
2.
Timo GLOCK
BMW – RMR
+1.393
34
3.
Bruno SPENGLER
BMW – RBM
+4.598
34
4.
Mike ROCKENFELLER
Audi - Phoenix
+4.948
34
5.
Mattias EKSTRÖM
Audi - Abt
+8.937
34
6.
René RAST
Audi - Rosberg
+9.561
34
7.
Gary PAFFETT
Mercedes – HWA
+31.014
34
8.
Marco WITTMANN
BMW - RMG
+31.577
34
9.
Edoardo MORTARA
Mercedes – HWA
+32.651
34
10.
Nico MÜLLER
Audi - Abt
+33.106
34
11.
Augusto FARFUS
BMW – RMG
+35.742
34
12.
Lucas AUER
Mercedes – HWA
+36.780
34
13.
Maro ENGEL
Mercedes – HWA
+37.760
34
14.
Loïc Duval
Audi - Phoenix
+2:06.802
34
15.
Tom BLOMQVIST
BMW – RMR
+9 kol
25
-
Robert WICKENS
Mercedes – HWA
12
-
Maxime MARTIN
BMW - RBM
7
DQ
Jamie GREEN
Audi - Rosberg
+10.781
34
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM, Foto:
Force India
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.