Bruno Spengler ukázal, že během uplynulých čtyř roků nezapomněl vítězit, a připsal si svůj čtvrtý triumf v ulicích Norimberku. V cíli jej následovali kolega z BMW Maxime Martin a Mattias Ekström z Audi.
Sobotní program DTM na Norisringu museli organizátoři zkomprimovat, aby nedošlo k časové kolizi závodu se startem Tour de France a tryznou za bývalého kancléře Helmuta Kohla. Závod tedy startoval o dvě hodiny dříve a na mokré trati.
S podmínkami na roštu si nejlépe poradil Spengler, který jako raketa vystřelil z třetího na první místo. Ještě větší skok se povedl Ekströmovi, který se protlačil z šesté na druhou pozici.
Již tradiční hromadné kolizi v první zatáčce Norisringu tentokrát padli za obět Robert Wickens a Lucas Auer. Oba byli ve špatný čas na špatném místě a pro oba tím závod skončil. Ekströmovi druhé místo vydrželo pouze osm kol, pak jej o ně připravil Martin a nasměřoval BMW k double.
Déšť ustal ještě před startem závodu a proto se očekávalo postupné vysychání závodní stopy. Přezout na suché obutí se jako první odvážil v 17. kole Jamie Green. Po pár okruzích, kdy bylo zřejmé, že pneumatiky bez drážek jsou rychlejší a dostatečně bezpečnou volbou, jej většina jezdců následovala.
Zastávky v boxech nepřinesly zvrat na čelních pozicích, Spengler zůstal v čele následován Martinem a Ekströmem. Nepozornost však připravila o body dosavadního vedoucího muže šampionátu Reného Rasta, který přejel žlutou čáru značící výjezd z boxů a byl nucen si průjezd kolem garáží na příkaz komisařů zopakovat.
Stejný trest stihl také Mikea Rockenfellera, jenž v zápalu boje ve vlásence roztočil Edoarda Mortaru. Nováček Loic Duval, jako jediný kroužící se ztrátou jednoho kola, byl pro změnu varován za nerespektování modrých vlajek.
Po 40 kolech první trojice jezdila v rozestupu necelých tří sekund, ovšem lídr Spengler tempo kontroloval. Ekström ale před koncem zkusil své štěstí a zaútočil na druhého Martina. Belgičan ihned kontroval a švédský dravec už bez DRS další příležitost nedostal.
V místy hodně úzké suché závodní stopě nebylo jednoduché předjíždět a proto byla druhá půle závodu spíše přehlídkou marných pokusů o zdolání soupeře. Mortara se zoufale snažil najít cestu před Greena, Glock zase před Wittmanna.
Spengler slavil v roce 2006 na Norisringu své první vítězství v DTM. Po jedenácti letech si do statistik připsal úspěch s pořadovým číslem patnáct.
Ekström jede v Norimberku na úkor účasti v domácím kole MS v rallycrossu. V závodě se navíc, nikoliv typicky, rozhodl zbytečně neriskovat a spokojit se s body za třetí místo. Díky oběma rozhodnutím nyní figuruje v čele průběžného pořadí DTM.
Maro Engel byl za způsobení kolize s Paulem di Restou v prvním kole dodatečně potrestán přičtením 30 sekund k výslednému času. Na pořadí penalizace vliv neměla.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka – Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
Bruno SPENGLER
BMW – RBM
53:15.532
61
2.
Maxime MARTIN
BMW - RBM
+4.385
61
3.
Mattias EKSTRÖM
Audi - Abt
+4.776
61
4.
Marco WITTMANN
BMW - RMG
+10.812
61
5.
Timo GLOCK
BMW – RMR
+12.151
61
6.
Tom BLOMQVIST
BMW – RMR
+12.828
61
7.
Jamie GREEN
Audi - Rosberg
+18.573
61
8.
Edoardo MORTARA
Mercedes – HWA
+20.328
61
9.
Nico MÜLLER
Audi - Abt
+21.355
61
10.
Gary PAFFETT
Mercedes – HWA
+34.707
61
11.
Paul di RESTA
Mercedes – HWA
+34.986
61
12.
René RAST
Audi - Rosberg
+35.357
61
13.
Mike ROCKENFELLER
Audi - Phoenix
+41.287
61
14.
Maro ENGEL
Mercedes – HWA
+1:12.528
61
15.
Loïc DUVAL
Audi - Phoenix
-1 kolo
60
16.
Augusto FARFUS
BMW – RMG
9
-
Lucas AUER
Mercedes – HWA
1
-
Robert WICKENS
Mercedes – HWA
0
177345
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM, Foto:
DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.