vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
5.7.2017, 08:20
počet komentářů:
0
Red Bull Ring má některé vlastnosti společné s okruhy s nízkou přilnavostí, které bezprostředně předcházely tomuto závodu: kluzký povrch a relativně velké boční zatížení. Na rozdíl od Ázerbájdžánu, Kanady a Monaka jde o permanentní okruh, zkrácenou verzi proslulého Österreichringu. Je to jeden z nejkratších okruhů celého seriálu a jeho velká část je vidět z jakéhokoliv bodu. Nominovány jsou tři nejměkčí směsi: P Zero měkká (žlutá), P Zero superměkká (červená) a P Zero ultraměkká (fialová). Ty by měly být vhodné pro Red Bull Ring jako kompromis mezi zahříváním, výkonem a výdrží.
Okruh dostal během roku 2016 nový asfalt. Jde o jeden z nejhladších povrchů celého seriálu.
Nominace pneumatik je stejná jako v loňském roce. Je pravděpodobná jedna i dvě zastávky v boxech.
Poloha autodromu znamená vysokou míru rizika nejistého počasí po celý víkend.
V loňském roce se na ultraměkké směsi objevila zrnitost. Je nepravděpodobné, že by se s novou generací pneumatik tento problém opakoval.
První dva úseky jsou rychlé a plynulé, cílová část je pomalejší a více technická.
Na trati je spousta vyvýšenin, vyžadujících citlivé brzdění do kopce, které je obtížné.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Přirozeným výběrem pro tento typ okruhu jsou tři nejměkčí směsi. V minulosti jsme viděli, že Red Bull Ring může i překvapit. Na místě uvidíme, zda je pravděpodobnější jedna nebo dvě zastávky v boxech, ale pro týmy bude také důležitá flexibilita ve strategiích. Klíčovými aspekty budou trakce a brzdění. Navzdory tomu je velká šance na pokoření rekordu kola, jak jsme to viděli v Baku.”
Co je nové?
V porovnání s loňským rokem nedošlo na Red Bull Ringu k výraznějším změnám.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu ve Spielbergu:
21.5 psi (přední) a 19.5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.50° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple
P Zero Red
P Zero Yellow
P Zero White
P Zero Orange
Austrálie
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Čína
Superměkká
Měkká
Střední
Bahrajn
Superměkká
Měkká
Střední
Rusko
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Španělsko
Měkká
Střední
Tvrdá
Monako
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Kanada
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Ázerbájdžán
Superměkká
Měkká
Střední
Rakousko
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Velká Británie
Superměkká
Měkká
Střední
Maďarsko
Superměkká
Měkká
Střední
Belgie
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Itálie
Superměkká
Měkká
Střední
Singapur
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Malajsie
Superměkká
Měkká
Střední
Japonsko
Superměkká
Měkká
Střední
177402
Zdroj: pirelli
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.