Rychlý Bottas pokračuje ve skvělých výkonech |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na mercedesy podle očekávání nikdo nestačil. Rychlejší však byl stejně jako dopoledne Bottas, jehož sebevědomí po triumfu v Rakousku ještě víc narostlo. Ztráta týmu Ferrari byla hodně velká a Red Bull nestačil vůbec. V sobotu však může s tímto rozložením sil zamíchat počasí. Ve druhém tréninku bylo poměrně chladné počasí – vzduch 17 °C a trať 30 °C – ale ze zatažené oblohy se zatím déšť nespustil. Ferrari chtělo napravit nepříliš dobrý dojem z prvního tréninku, v němž měl Vettel problémy v zatáčce Becketts a také jeho kolegovi Räikkönenovi byla trať úzká. V týmu Haas absolvoval premiéru mladíček Giovinazzi, ale odpoledne už se do kokpitu vrátil Magnussen. Jezdci sice měli před sebou dlouhých 90 minut, ale Hülkenberg, Grosjean a Kvjat pospíchali na trať hned po rozsvícení zelených světel. Po deseti minutách zaznamenal první čas Vettel, ale byl ještě hodně vzdálený dopolednímu výkonu Bottase. První parádní smyk předvedl v zatáčce Becketts Španěl Sainz, který v úvodním tréninku nestačil na kolegu Kvjata. Odepsal tím jednu sadu pneumatik. Stačila čtvrthodina a Hamilton výrazně překonal čas Bottase výkonem 1:28,780 minuty. Stejně jako většina soupeřů kroužil na měkké směsi pneumatik, zatímco Bottas zkoušel střední. Také Hamiltonovi byla domácí trať úzká, ale nijak ho to nerozhodilo. Naopak, vzápětí zrychlil na 1:28,543. Verstappen si stěžoval na nedotáčivost a pospíchal k mechanikům, aby mu auto doladili.
Po půl hodině se na 5. místě držel Alonso, který však už věděl, že ho na startu závodu penalizace odsune nejméně o pět míst dozadu. Zakrátko ho přeskočil Bottas a na superměkké směsi stanovil nové maximum na 1:28,496. Za ním se seřadili Hamilton, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Alonso, Massa a Verstappen. Ztráty na vedoucí stříbrné šípy však byly hrozivé… Hamilton to vzal v Becketts příliš agresivně přes obrubník a s obavami o stav auta zmizel v boxech. Byla to zatáčka, která dělala velké problémy i dalším špičkovým jezdcům. Hranici možností v ní i za cenu problémů hledali Vettel, Räikkönen i Ricciardo. V polovině druhého tréninkku bylo pořadí Bottas 1:28,496, Hamilton +0,047, Räikkönen +0,332, Vettel +0,460, Verstappen +0,602, Ricciardo +1,090, Massa +1,510, Alonso +1,742, Ocon +1,887, Pérez +2,128 s. Bez času byl jediný Sainz, který platil daň za úvodní výlet do kačírku.
Dlouhé minuty se pak jezdilo, jezdilo, ale nic dramatického se nestalo a časy se nijak nezlepšovaly. V jednu chvíli byli v boxu jen Bottas, Alonso a oba saubery. Všechny týmy zkoušely a vyhodnocovaly data potřebná pro závod. Verstappen navíc vyzkoušel, jak rozsáhlá je úniková zóna v Becketts. Massa se pak na tomtéž místě roztočil a traťoví komisaři provětrali žluté praporky. Zůstaly v pohotovosti i vinou Räikkönena. Fin to zdůvodnil problémy se spojkou, protože se mu nepodařilo podřadit z pětky. Za jezdci silné trojky vykrystalizovalo velmi zajímavé pořadí: po jednom voze Renaultu (Hülkenberg), Williamsu (Massa), McLarenu (Alonso), Force Indie (Ocon) a Toro Rosso (Sainz). Na rychlost z Rakouska zatím nenavázali jezdci týmu Haas. Ve srovnání s parťákem hodně ztrácel Vandoorne.
Zdroj: formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama