vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
17.7.2017, 16:15
počet komentářů:
0
Lewis Hamilton vyrovnal rekord v počtu vítězství ve Velké ceně Velké Británie (5 vítězství - jezdci Jim Clark, Alain Prost a nyní i Lewis Hamilton). Hamilton zvítězil z pole position stylem start-cíl. Odstartoval na superměkké směsi a přezul na měkkou bez ztráty vedení. Tu samou strategii zvolila většina dalších pilotů.
Podle očekávání to byl týmový kolega Valtteri Bottas, kdo zvolil opačnou strategii startu na měkké směsi, získání pozic při pitstopu soupeřů, následného přezutí na rychlejší superměkkou směs a dalšího získání pozic v závěru závodu.
Oba jezdci Ferrari Sebastian Vettel i Kimi Räikkönen měli v závěru závodu defekt na levé přední pneumatice. Zapříčinil to pozdější pitstop Räikkönena, který přesto dokončil na stupních vítězů. Vettel dojel omezenou rychlostí. Důvody defektu budou ještě společně zkoumány ze strany Pirelli i týmu Ferrari.
Silverstone je jeden z nejnáročnějších okruhů roku. Monoposty odolávají silám vyšším než 5G. Nicméně se superměkké pneumatiky, poprvé použité v Silverstone, se všemi aspekty vypořádaly dobře. Například Daniel Ricciardo z Red Bullu odstartoval po penalizaci z 19. místa, odjel dlouhý počáteční stint na superměkké směsi a dokončil na pátém místě.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli:
“Velkou cenu Velké Británie poznamenaly těsně před koncem defekty pneumatik obou jezdců Ferrari, Sebastiana Vettela i Kimiho Räikkönena. To je skutečně škoda a my se společně s týmem podíváme na důvody těchto událostí. Závod se odjel v neskutečném tempu a nejrychlejší kolo bylo o téměř pět vteřin rychlejší než v roce 2016.”
Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Středně tvrdá
Měkká
Superměkká
první
Wehrlein
2m 26.338s
Hamilton
1m 30.621s
Verstappen
1m 30.678s
druhý
Räikkönen
1m 31.517s
Bottas
1m 30.905s
třetí
Vettel
1m 31.872s
Hamilton
1m 32.190s
Nejdelší stint závodu:
Středně tvrdá
Wehrlein
1 kolo
Měkká
Magnussen
37 kol
Superměkká
Ricciardo
32 kol
178199
178204
Pravdometr: Lewis Hamilton zvítězil se strategií jedné zastávky, kterou jsme předpokládali. Strategie závisela na stupni opotřebení superměkkých pneumatik. Po startu na superměkké směsi přezul na měkkou v 25. kole.
Zdroj: pirelli
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.