Grand magazín 11/2017 (22. června – 18. července) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 29. června Dle mínění francouzského podnikatele je pro tyto účastníky vhodnější loni založený Intercontinental GT Challenge. Tím by se uvolnil prostor pro návrat méně zkušených účastníků do nyní zaplněného mistrovství. Čtyřdílný seriál složený z vytrvalostních podniků na různých kontinentech uvádí SRO ve svých materiálech spolu se Světovým pohárem GT jako sérii určenou pro výrobce. Francouz prozatím nesdělil podrobnosti, jak hodlá dosáhnout změny zájmu účastníků. V nejbližších týdnech chce Ratel přinést další informace ke třetímu podniku IGTC, který se uskuteční na okruhu Laguna Seca. Již nyní naznačil zájem nejen amerických týmů, ale i tuctu účastníků z Evropy. 30. června Formát víkendu zůstane beze změn. Zapracováno bylo na bezpečnosti dráhy, rychlejším odstranění nepojízdných vozů a zkrácení startovní procedury při zastavení závodu. Klíčovou změnou jsou však požadavky na účastníky. Dosud se mohli závodu zúčastnit piloti bez omezení, nyní bude vyhrazen pouze pro profesionální jezdce (platinoví a zlatí). Úbytek amatérů především v soukromých týmech má nahradit větší zájem výrobců. Ty má přimět k účasti v boji o Světový pohár GT zrušení dosavadního poplatku ve výši 30 000 euro. Naplnění 25místného roštu by mělo při nasazení dvou vozů dostačovat pro všechny zájemce. Zkrátka nepřijdou ani amatéři, neboť se připravuje i Světový pohár GT pro smíšené posádky. Bližší podobnosti o termínu, okruhu a pořadateli zatím nejsou známy. Foto: GCS 4. července Posádka Estre/Christensen/Vanthoor může nyní navázat na druhé místo týmu Competition Motorsport v Bathurstu. Jména týmů, jejichž prostřednictvím dostojí Porsche svým závazkům v Laguně Seca a v Sepangu, budou oznámena později. Na obou kontinentech má výrobce své zákazníky, jímž může poskytnout zkušené jezdce i techniky. Výsledkový servis Blancpain Endurance (3/5); BGTS (5/10), Paul Ricard Ve Francii se v šest hodin trvajícím závodě utkalo celkem 58 účastníků. Čtyři amatérské a dvacet smíšených posádek doplnilo 34 soutěžících v celkovém hodnocení. Všechny tři výjezdy bezpečnostního vozidla se uskutečnily během první třetiny závodu. Druhá neutralizace po necelé hodině po startu se zároveň postarala o rozdílné strategie. Následné kolize anebo neméně dramatická odstoupení se již odehrály s místními žlutými fázemi. Potíže se nevyhýbaly ani účastníkům v čele. S nejméně problémy se potýkalo bentley týmu M-Sport pilotované trojicí Soucek, Soulet, Abril. Ti dokázali s přehledem dojet před posádkou ferrari týmu SMP Racing. Body do klasifikace vybojovala dokončením na sedmé příčce jedna z posádek týmu ISR ve složení Salaquarda, Schmid, Albuquerque. Sestřih závodu si můžete prohlédnout Zde. Popis závodu a výsledky naleznete Zde. Foto: Olivier Beroud/Vision Sport Agency Očekávané události 21. – 23. července - ADAC GT Masters (4/7), Zandvoort Poločas jedenáctého ročníku v německém mistrovství nastane během tohoto víkendu v Nizozemsku. Ke čtvrtému podniku se necelé tři desítky účastníků vydají na okruh Zandvoort.
Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry. 27. – 30. července - Blancpain Endurance (4/5); BGTS (6/10), 24 hodin ve Spa Již za týden začíná 69. dějství podniku 24 hodin ve Spa. Vrcholnému podniku gétéček bude předcházet seriál článků věnovaný představení účastníků i bližšímu seznámení s podnikem. Nebude chybět ani zpravodajství z probíhajícího víkendu. 4. – 6. srpna - ADAC GT Masters (5/7), Nürburgring 25. – 27. srpna - Blancpain Sprint Cup (4/5); BGTS (7/10), Hungaroring Doplňující odkazy:
Zdroj: SRO, ADAC, Formule, Foto: Petr Frýba Komentáře ke článku
|
Reklama