Srdečné pozdravy z Ruska bude dnes posílat domů Maro Engel. Dlouholetý jezdec Mercedesu, jenž sérii DTM opustil v roce 2011, aby se do ní letos zase vrátil, dosáhl vytouženého premiérového vítězství v německém šampionátu.
Moscow Raceway namíchala v neděli koktejl plný nekompromisních soubojů a napětí až do posledních sekund. Okruh zatím nemá smlouvu na příští rok a pokud měl toto být poslední závod DTM na ruské půdě, povedla se derniéra na jedničku.
Na Engelovo vítězství by si před závodem vsadil málokdo. Z první řady startovali rutinéři Bruno Spengler a Mattias Ekström, kteří se během prvního tuctu kol prostřídali ve vedení. Do výsledků však opět promluvily rozdílné strategie i štěstěna v podobě safety caru.
Ten stejně jako v Maďarsku přivolal Maxime Martin. Belgický jezdec musel v tlačenici první zatáčky volit úhybný manévr, při kterém se mu ucpal jeden z chladících otvorů. Po necelých pěti kolech přehřáté brzdy jeho bmw vypověděly službu a Martinova cesta ruským venkovem skončila v bariéře sedmé zatáčky.
Z výjezdu safety caru znovu profitovali ti, kteří již byli u svých mechaniků, a po restartu se rozjely dva závody. V tom prvním se skupinka v čele snažila vybudovat co největší náskok před zastávkou v boxech a v tom druhém číhali na svoji příležitost Wittmann, Engel a Blomqvist, kteří přezuli již po prvním kole.
Klíčový manévr bitvy č. 2 přišel ve 23. kole, kdy Engel úspěšně zaútočil na Wittmanna a zařadil se za vedoucího Nika Müllera. Švýcar se stále trápil na původních pneumatikách a postupně se za ním tvořil vláček, kterého využili aktéři závodu č.1.
Ekström si poradil se Spenglerem a poté, co jej mechanici vybavili novým obutím, spěchal směr stupně vítězů. Ve 33. kole, kdy Müller konečně zamířil do boxů a vedení připadlo Engelovi, už dvojnásobný mistr ze Švédska útočil na svůj německý protějšek. Dvakrát se Wittmann Ekströmovi ubránil, napotřetí již podlehl a odevzdal druhou pozici.
Vzájemný souboj však oba multišampiony zdržel natolik, že Engel mohl na špici krátce poodjet a v momentě, kdy se Ekström dle očekávání objevil za jeho zadním křídlem, zavlál již šachovnicový praporek. Překvapený Engel vůbec netušil, že už je závod u konce, a Ekström si přál, aby ještě nebyl.
Dobojováno bylo po 36 okruzích kořeněných četnými ataky, mezi nimiž vynikaly trojboj Rasta, Auera a Farfuse ze 17. kola nebo Greenův pokus předjet hned dva vozy v kole předposledním.
Dodatečně potrestán byl Gary Paffett. Za kolizi s Loicem Duvalem mu bylo přičteno 30 sekund k dosaženému času, čímž se propadl z jedenácté na šestnáctou pozici.
Tím však nedělní tresty neskončily. Blomqvist dostal pokutu 1000 eur, jelikož při opuštění vozu nenasadil zpět volant. Paul di Resta byl vyřazen z klasifikace, neboť se nedostavil k vážení, a Mike Rockenfeller ztratil body za sedmé místo, protože v závodě použil DRS vícekrát, než dovolují pravidla. K výslednému času mu bylo přičtěno pět sekund.
DTM si po cestě z Ruska dopřeje čtyřtýdenní pauzu, během které bude z nejvyšší příčky průběžného pořadí shlížet na soupeře Mattias Ekström. Před druhým Rastem má náskok jednoho bodu, třetí Auer ztrácí už bodů šestnáct.
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka – Tým
Čas/Odstup
Kol
1.
Maro ENGEL
Mercedes – HWA
56:41.087
36
2.
Mattias EKSTRÖM
Audi - Abt
+0.376
36
3.
Bruno SPENGLER
BMW – RBM
+3.981
36
4.
René RAST
Audi - Rosberg
+4.702
36
5.
Jamie GREEN
Audi - Rosberg
+5.410
36
6.
Marco WITTMANN
BMW - RMG
+7.192
36
7.
Tom BLOMQVIST
BMW – RMR
+8.391
36
8.
Lucas AUER
Mercedes – HWA
+8.564
36
9.
Robert WICKENS
Mercedes – HWA
+8.982
36
10.
Edoardo MORTARA
Mercedes – HWA
+9.942
36
11.
Augusto FARFUS
BMW – RMG
+10.919
36
12.
Mike ROCKENFELLER
Audi - Phoenix
+12.416
36
13.
Timo GLOCK
BMW – RMR
+12.505
36
14.
Loïc DUVAL
Audi - Phoenix
+19.913
36
15.
Nico MÜLLER
Audi - Abt
+37.728
36
16.
Gary PAFFETT
Mercedes – HWA
+39.267
36
-
Maxime MARTIN
BMW - RBM
4
-
Paul di RESTA
Mercedes – HWA
0
178260
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM, Foto:
DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.