vydal:
Róbert Randuška
zveřejněno:
26.7.2017, 10:05
počet komentářů:
0
Pro Velkou cenu Maďarska jsou nominovány směsi pneumatik P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), tedy stejně jako v loňském roce a popáté v letošním seriálu (včetně posledního závodu ve Velké Británii). Hungaroring představuje opak Silverstone. I když je to dobře zavedené a využívané místo, některými parametry se blíží spíše k městským okruhům. Počasí může být extrémně horké, které zvyšuje opotřebení pneumatik, a to je také jeden z důvodů, proč byla nominována střední směs.
Tři nominované směsi:
Superměkká směs (červená)
Měkká směs (žlutá)
Střední směs (bílá)
Okruh z pohledu pneumatik:
Na Hungaroringu jsou pneumatiky neustále zatěžovány, protože okruh je plný zatáček.
V roce 2016 byla teplota na okruhu v Maďarsku jedna z nejvyšších v sezoně. Strategie dvou zastávek byla po sobotním dešti vítěznou.
Pro maximální rychlost v zatáčkách nastavují týmy poměrně vysoké úrovně přítlaku, důraz je ale kladen spíše na mechanickou než aerodynamickou přilnavost.
V Maďarsku jsme v minulosti viděli, že safety car může významně ovlivnit závodní strategii.
Na okruhu je pouze jedna rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají šanci vychladnout.
Předjíždění je velmi obtížné, týmy kladou důraz na kvalifikaci a správnou strategii.
Klíčem k úspěchu jsou spíše řízení a hbitost než pouhý výkon.
Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: “Před loňskou Velkou cenou Maďarska byl položen nový povrch, který je hladší a obecně rychlejší než původní. Uvidíme, jak asfalt vyzrál a jaký to bude mít vliv na pneumatiky. Týmy si vybraly převážně měkké a superměkké směsi, které vytvoří základ pro jejich strategie. S ohledem na obtížné předjíždění na Hungaroringu jsou to právě strategie, které tvoří rozdíly. Sběr dat v pátek a sobotu by měl být ještě důležitější než obvykle.”
Co je nové?
Po maďarské Grand Prix proběhne v úterý a ve středu druhý test v sezoně, kde se očekává zapojení všech týmů. Mercedes poskytne na jeden den monopost, aby Pirelli pomohl vyvinout slicky pro rok 2018.
Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Hungaroringu:
18.5 psi (přední) a 17.5 psi (zadní)
Limit odklonu kol:
-3.75° (přední) a -2.00° (zadní)
Přehled nominovaných směsí:
P Zero Purple
P Zero Red
P Zero Yellow
P Zero White
P Zero Orange
Austrálie
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Čína
Superměkká
Měkká
Střední
Bahrajn
Superměkká
Měkká
Střední
Rusko
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Španělsko
Měkká
Střední
Tvrdá
Monako
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Kanada
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Ázerbájdžán
Superměkká
Měkká
Střední
Rakousko
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Velká Británie
Superměkká
Měkká
Střední
Maďarsko
Superměkká
Měkká
Střední
Belgie
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Itálie
Superměkká
Měkká
Střední
Singapur
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Malajsie
Superměkká
Měkká
Střední
Japonsko
Superměkká
Měkká
Střední
USA
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
Mexiko
Ultraměkká
Superměkká
Měkká
178331
Zdroj: pirelli
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.