clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pirelli se připravuje na Velkou cenu Maďarska

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 26.7.2017, 10:05

počet komentářů: 0


Pro Velkou cenu Maďarska jsou nominovány směsi pneumatik P Zero střední (bílá), P Zero měkké (žlutá) a P Zero superměkké (červená), tedy stejně jako v loňském roce a popáté v letošním seriálu (včetně posledního závodu ve Velké Británii). Hungaroring představuje opak Silverstone. I když je to dobře zavedené a využívané místo, některými parametry se blíží spíše k městským okruhům. Počasí může být extrémně horké, které zvyšuje opotřebení pneumatik, a to je také jeden z důvodů, proč byla nominována střední směs.

Tři nominované směsi:

    Superměkká směs (červená)

    Měkká směs (žlutá)

    Střední směs (bílá)

Okruh z pohledu pneumatik:

    Na Hungaroringu jsou pneumatiky neustále zatěžovány, protože okruh je plný zatáček.

    V roce 2016 byla teplota na okruhu v Maďarsku jedna z nejvyšších v sezoně. Strategie dvou zastávek byla po sobotním dešti vítěznou.

    Pro maximální rychlost v zatáčkách nastavují týmy poměrně vysoké úrovně přítlaku, důraz je ale kladen spíše na mechanickou než aerodynamickou přilnavost.

    V Maďarsku jsme v minulosti viděli, že safety car může významně ovlivnit závodní strategii.

    Na okruhu je pouze jedna rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají šanci vychladnout.

    Předjíždění je velmi obtížné, týmy kladou důraz na kvalifikaci a správnou strategii.

    Klíčem k úspěchu jsou spíše řízení a hbitost než pouhý výkon.

Mario Isola, vedoucí závodního oddělení pro automobilový sport Pirelli: “Před loňskou Velkou cenou Maďarska byl položen nový povrch, který je hladší a obecně rychlejší než původní. Uvidíme, jak asfalt vyzrál a jaký to bude mít vliv na pneumatiky. Týmy si vybraly převážně měkké a superměkké směsi, které vytvoří základ pro jejich strategie. S ohledem na obtížné předjíždění na Hungaroringu jsou to právě strategie, které tvoří rozdíly. Sběr dat v pátek a sobotu by měl být ještě důležitější než obvykle.”

Co je nové?

Po maďarské Grand Prix proběhne v úterý a ve středu druhý test v sezoně, kde se očekává zapojení všech týmů. Mercedes poskytne na jeden den monopost, aby Pirelli pomohl vyvinout slicky pro rok 2018.

 

Minimální tlaky v pneumatikách pro start závodu na Hungaroringu:

18.5 psi (přední) a 17.5 psi (zadní)

Limit odklonu kol:

-3.75° (přední) a -2.00° (zadní)

Přehled nominovaných směsí:

  P Zero Purple P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Austrálie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Čína   Superměkká Měkká Střední  
Bahrajn   Superměkká Měkká Střední  
Rusko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Španělsko     Měkká Střední Tvrdá
Monako Ultraměkká Superměkká Měkká    
Kanada Ultraměkká Superměkká Měkká    
Ázerbájdžán   Superměkká Měkká Střední  
Rakousko Ultraměkká Superměkká Měkká    
Velká Británie   Superměkká Měkká Střední  
Maďarsko   Superměkká Měkká Střední  
Belgie Ultraměkká Superměkká Měkká    
Itálie   Superměkká Měkká Střední  
Singapur Ultraměkká Superměkká Měkká    
Malajsie   Superměkká Měkká Střední  
Japonsko   Superměkká Měkká Střední  
USA Ultraměkká Superměkká Měkká    
Mexiko Ultraměkká Superměkká Měkká    

 

 

Zdroj: pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Double Ferrari po třinácti letech - 3.8.2017
Na Hungaroringu převládne červená - 24.7.2017
Kauza žluté vlajky: Vettel na Hamiltonově straně - 25.7.2016

Reklama