Ricciardo zopakoval nejlepší čas z prvního tréninku |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Zdenda Balcar počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dopolední úspěch nebyl náhodný. Také ve druhém tréninku byl ze všech nejrychlejší Ricciardo z týmu Red Bull, zatímco mercedesy byly překvapivě nevýrazné. Hamilton skončil až na pátém místě. Více vzruchu přinesly dvě havárie Wehrleina a Palmera. Oba naštěstí od svých aut odešli po svých. Ve druhém tréninku všichni jezdci doufali, že trať nebude tak kluzká jako dopoledne. Nad Hungaroringem vládlo poměrně příznivé počasí – vzduch 26 °C a trať 33 °C. Předem byl z boje vyřazen Magnussen, který v prvním tréninku v 9. zatáčce rozbil auto o bariéru. Mechanici se snažili jeho haas zprovoznit a jezdec čekal připravený v pohotovostní poloze. Na trať kupodivu vyjel jako první Räikkönen a zanedlouho ho následoval i Vettel. Tým Ferrari se evidentně snažil udělat vše pro dokonalé vyladění vozů. Do druhé poloviny sezony vstoupil ve velmi dobré kondici tým Red Bull. Po vítězství Ricciarda v prvním tréninku se dál přetahoval s mercedesy o nejlepší časy. Ty zatím byly o něco pomalejší než dopoledne, protože většina jezdců kroužila na měkké směsi pneumatik místo superměkké. Po první půlhodině byli jezdci seřazeni v pořadí Hamilton 1:18,779 min., Ricciardo +0,226, Verstappen +0,604, Bottas +0,767, Vettel +0,919, Räikkönen +1,259, Alonso +1,714, Sainz +1,821, Kvjat +1,963, Vandoorne +1,998. Palmer a Magnussen dosud nevyjeli. Palmer, Ericsson a Wehrlein tak divoce skákali na obrubnících, až měli strach o stav podlahy svých vozů. Na druhé místo se posunul Räikkönen a vzápětí do čela Vettel. Bylo to jasné znamení, že špička přezula na superměkkou směs. Brzy však přišly první problémy: Räikkönenova pohonná jednotka ztratila výkon a Fin odstavil své ferrari v únikové zóně. Po chvíli se však rozjel a dorazil až ke svým mechanikům. Massa ve smyku opustil trať a na špičku stále ztrácel přes dvě sekundy.
Po 40 minutách Ricciardo jako první překonal nejlepší dopolední čas a stanovil nový: 1:18,455 min. Proti týmovému kolegovi Verstappenovi byl v tu chvíli o vteřinu rychlejší. O deset minut později novému šéfovi týmu Sauber Vasseurovi neudělal radost Wehrlein, který dal v 11. zatáčce velkou ránu do bariéry. Ze zdemolovaného vozu sice vystoupil sám bez cizí pomoci, ale musel být pořádně otřesený. Okamžitě se objevily červené praporky a trénink byl zastavený. Byla to už třetí velká havárie prvního dne maďarského víkendu. Auta stála, čas běžel a pořadí se proto neměnilo: Ricciardo 1:18,455, Vettel +0,183, Bottas +0,201, Räikkönen +0,300, Hamilton +0,324, Verstappen +0,496, Hülkenberg +1,259, Alonso +1,360, Sainz +1,379, Vandoorne +1,454. Když se znovu rozsvítila zelená světla, zbývala necelá půlhodina a provoz na trati zhoustl. Mírný optimismus mohl zavládnout u McLarenu, protože se oba jezdci neustále pohybovali v první desítce. Kromě vozů silné trojky byl rychlejší jen Hülkenberg v renaultu. Alonso na něj ztrácel jen desetinu vteřiny. Massa potřetí vyjel z tratě, ale mnohem hůř dopadl Palmer. Pravým bokem narazil v cílové zatáčce do bariéry a udělal týmu další velkou škodu. Nad okruhem znovu – během dvou tréninků už počtvrté – zavlála červená a auta se schovala do boxů. Do konce tréninku zbývalo 18 minut. Po šesti minutách se jezdci vrátili na trať k posledním pokusům. A to včetně Magnussena, který se konečně vydal k souboji s časem.
Zdroj: formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama